Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Wii Firmware update

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Wii Firmware update

    Har nyss chippat mitt Wii och bränt ut några spel. Kör med BrickBlocker och RegionFrii innan jag bränner dem. Verbatim DVD-R på 4x hastighet.

    Bara några av spelen fungerar. När jag startar vissa av dem blir det bara svart och ingenting händer. Exempel: Metroid Prime 3 Corruption och Mario Kart.

    Jag undrar om det kan vara pga. min Wii Firmware är jättegammal eller något liknande. Kan man utan problem sätta i nätverkskabeln i Wii:n och dra en uppdatering nu när man kör WiiKey? Jag använder Wii firmware 3.0E.

    Ni kanske har några andra tankar på varför det inte fungerar? Jag kör WiiKey firmware 1.9g. Senaste alltså.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Sluta brickblocka PAL spelen eller kör upp den mot internet och uppdatera online.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Okej. Ska testa göra det.

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Sluta brickblocka PAL spelen eller kör upp den mot internet och uppdatera online.
    Är det fortfarande riskfritt att göra detta om man har wiikey?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, det är som vanligt bara uppdateringar från USA eller JAPAN spel som orsakar riktiga problem...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag drog ner den senaste uppdateringen och alla spel funkar nu. Underbart!

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ja, det är som vanligt bara uppdateringar från USA eller JAPAN spel som orsakar riktiga problem...
    Tack Hansi! Efter dina visdomsord känns livet enkelt och tryggt, nu ska jag hem och köra online update!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    38
    Respekt
    17

    re

    Är det bara att uppdatera då ?

    Min kära skåne kamrat uppdaterade sin wii d2a med wiikey via internt i sommras då slutade den läsa brännda spel. Fick köra zelda downgrade hacket för att det skulle fungera igen.

    Nu kan han dock inte spela dom senaste spelen tex fifa09.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kanske bättre han uppdaterar sitt chip då...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej !
    Jag har några frågor till er.
    Först vill jag göra min xbox 360 till Jtag, men vågar inte öppna den. Finns det möjlighet att ni kan göra det, och för hur mycket ?
    Plus jag är bannad, och kan inte installera spel på hårdisken, betyder det att jag måste göra hårddisk upplåsning också eller fixar Jtag det ?
    Jag har kernel kernel 8955, finns det fortfarande möjlighet att man kan göra den till Jtag ?

    MVH/ Max
    mcse and mcitp certifications information ccda

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du har för hög kernel för jtag.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Wii update 3.3
    By Bjerlk in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2008-07-29, 12:08
  2. Custom Firmware till Wii!
    By tuda in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-21, 08:06
  3. wii update direkt?
    By hejsan in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 15:40
  4. System update på en D2C Wii
    By Miyumi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 22:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •