Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Enklare RROD-problem, lösning?

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    0

Enklare RROD-problem, lösning?

tjena killar och möjligen tjejer. jag har för ett litet tag sedan köpt en xbox 360 som visade sig ha rrod. felkoden är e68, dvs låg ström eller vad man nu ska skriva. säljaren visste tydligen inte om det här och säger sig inte haft problem tidigare. därför har han sagt att han ska betala för problemlösningen.

säga vad man vill om det här, men jag tror på honom. det är något skumt med hårddisken iaf. tar man bort den så fungerar det ju fint, och jag kan även starta boxen ibland med hårddisk.
    vad blir problemlösningen? kommer det fungera om jag köper en annan hårddisk, är det sladdarna som är skumma eller är det något internt i boxen?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Zartok Visa Inlägg
    tjena killar och möjligen tjejer. jag har för ett litet tag sedan köpt en xbox 360 som visade sig ha rrod. felkoden är e68, dvs låg ström eller vad man nu ska skriva. säljaren visste tydligen inte om det här och säger sig inte haft problem tidigare. därför har han sagt att han ska betala för problemlösningen.

säga vad man vill om det här, men jag tror på honom. det är något skumt med hårddisken iaf. tar man bort den så fungerar det ju fint, och jag kan även starta boxen ibland med hårddisk.
    vad blir problemlösningen? kommer det fungera om jag köper en annan hårddisk, är det sladdarna som är skumma eller är det något internt i boxen?
    har du tillgång att prova med en annan hdd? då kan du kolla om din box uppför sig likadant med den disken, om inte så är det troligen din hdd, annars boxen.

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    0
    hmm, jag har ju tyvärr inte tillgång till en annan hårddisk, men jag vet att när jag petat på hårddisken så har den blivit skum och sen fungerat bra när jag petat till den igen. eller tagit bort den. synd att det kan vara både och, då gick det inte att fastställa orsak här.
    aja, tackar iaf =)

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    18
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35964

Här. E68.

Läs allting där, det är rätt lite ändå.
    Det som står E65 är fel, det är E68!
    Army Of Two, Assassin's Creed, Battlefield Bad Company, Brother In Arms: Hells High Way, Conan, Dark Messiah Of Might And Magic - Elements, Dark Sector, Fight Night 3, Kane & Lynch: Dead Men, Lost Planet: Extreme Condition, Mirror's Edge, Prince Of Persia, Rayman Raving Rabbits, The Elder Scrolls IV Oblivion, Tom Clancy's EndWar

Current Game:

*Call Of Duty 5 - World At War*

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    0
    jag läste faktist det, och det var en rätt så intressant tråd. lite kabelryck och sen så var det färdigt. jag kan ju starta upp boxen och så, det var bara det att killen sagt att han ska skicka pengar för rep, varpå jag tänkte höra vad det kan vara för repkostnad i den här tråden. dock så verkar det ju som att det är hårddisken det är lite vajsing med eftersom det är den som ska få smisk på sig. aja, har en kompis som kommer över julen, han kan säkert ta med sig sin hårddisk. kan jag testa med den =)

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    18
    Varför inte bara och göra som det står i tråden där?
    Förresten, får du felmeddelandet när du startar utan hårddisken.
    (om inte? varför låta din vän ta med sin hårddisk? vad gör det för nytta om din xbox funkar utan hårddisk? då är det din hårddisk det är fel på. Prova det som står i tråden där.)
    Army Of Two, Assassin's Creed, Battlefield Bad Company, Brother In Arms: Hells High Way, Conan, Dark Messiah Of Might And Magic - Elements, Dark Sector, Fight Night 3, Kane & Lynch: Dead Men, Lost Planet: Extreme Condition, Mirror's Edge, Prince Of Persia, Rayman Raving Rabbits, The Elder Scrolls IV Oblivion, Tom Clancy's EndWar

Current Game:

*Call Of Duty 5 - World At War*

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    0
    om felet ligger i hårddisken så köper han en likvärdig till mig, därav att det hade varit intressant att veta vad det är som är fel. skulle felet ligga i boxen så betalar han istället dom repkostnaderna.

dock så ska jag skriva att jag senast igår spelade assassins creed, med hårddisk, så ibland fungerar det och andra gånger inte. anledningen till varför jag frågar är just eftersom han erbjuder sig att betala felet, varpå det är lika att tacka ja till det.

Liknande diskussioner

1. Problem vid RROD fix...
    By fowley86 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 14:14
  2. RROD Key problem
    By Mikael71 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 09:08
  3. RROD Fix
    By fowley86 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2008-12-05, 01:36
  4. "Litet" xbox problem
    By oBoi in forum X-BOX Hårdvaruforum