hej. jag har ett flashat 360 och när jag kör brända skivor så rasslar det jätte mycket. På min kompis xbox låter det ingenting. Jag har benq läsare. Vad kan man göra åt detta rasslande?
hej. jag har ett flashat 360 och när jag kör brända skivor så rasslar det jätte mycket. På min kompis xbox låter det ingenting. Jag har benq läsare. Vad kan man göra åt detta rasslande?
nej inte orginal. Jag brännder spel. Ja alla mina brända skivor har han testat och dom funkar hur bra som helst på hans. Skivorna funkar på min också men det rasslar jätte mycket. Jag tror att xboxet kan ta skada av de.
nej orginal rasslar inte. det är konstigt.
Låster som läsproblem / svårt för lasern att fokusera
Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!
okej men går det att rätta till på något sätt då?
Byta ut dvd-läsaren eller göra en s.k. "pot tweak"... inte alltid det hjälper dock. Du kan även byta laser om det är lasern som är problemet. Är det mekaniken så måste du byta hela läsaren som jag skrev först.
okej hur gör man en "pot tweak" då?
hej igen. Nu har det även börjat "rassla" när man kör orginalskivor. Är min benq påväg att dö lr?:O
För mig låter det som att skivorna vobblar "hamnar i obalans" och om man kör "Billiga skivor" kan de vara konkava eller konvexa och eller om man sätter klisterlappar på sina skivor istället för att skriva "Dymo märklappar".
Ny Drive bör åtgärda det felet ja.
Om mortotn dragit snett spelar inte ny alser någon roll, om det är det som är felet d.vs.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Bookmarks