Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Ett öppet mail till "Hansi"

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    0

Ett öppet mail till "Hansi"

Detta är ett öppet mail till "Hansi" på PSXCARE.

Jag hade för avsikt att handla av er men efter att ha läst följande så gör jag inte det.

Låt mig förklara.

1. Om nu Spelbutiken skickade sakerna du beställt 2-4 mån efter att du gjorde beställningen så får du skylla dig själv som inte avbeställde. Om du accepterade den sena leveransen så är det ditt ansvar att hålla reda på den.

2. Posten aviserar alltid. Ditt fel om du missar detta.

3. Det är ditt ansvar att se över räkningarna. Om du "missar" en räkning som sedan går till inkasso så det ditt problem och ansvar. Sedan så får man alltid minst en påminnelse. Missade du denna också? Som sagt var så är detta ditt egna fel, igen.

4. Att utöva utpressning är inte speciellt seriöst. Om inte spelbutiken stryker skulden som du åsamkat dig själv, ditt egna fel, så ska du "ägna dig åt skriverier på nätet". Löjligt och omoget.

5. Du har tydligen en eller flera outlösta/outhämtade försändelser från Spelbutiken. Inte konstigt att man inte vill ha med dig att göra.

6. Du har en nedvärderande ton i dina email, bl.a.: "Om du inte har några egna befogenheter så fråga någon som har lite mer befogenheter när ni har fika."

7. Har du ingen leverantör eftersom du måste, av vad jag förstår, köpa saker från andra företag?

Jag kommer vända mig till en annan butik p.g.a. hur du har agerat. Att "missa" försändelser och att "missa" både räkningar, inkasso och påminnelser anser jag inte vara seriöst. Inte heller att utöva indirekt utpressning.

Tack för att du skapade tråden så jag såg vad du går för.

Edit: Nej, jag har inget samröre med Spelbutiken.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det var inget som hade gått till inkasso. Det hela handlade om hur JÄKLA OSMIDIG man kan vara som säljare, inte om att jag har problem att betala några futtiga kronor på en räkning som aldrig borde ha skickats ut från början, och definitivt inte skickats ut nästan ett år efter att jag gett upp mina försök att göra rätt för mig...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Guide till streaming i XBMC
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 19:09
  2. Allt om flashkort
    By tzarenc in forum Nintendo DS
    Senaste inlägg: 2008-10-23, 16:45
  3. Vad ska man tänka på när man bränner ett gamecub spel till wii?
    By budida in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 13:03
  4. Köpa brända spel till nyflashat xbox.
    By fex in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 12:54
  5. Xbox till xbox hotswap,tänkte testa de
    By Red_fox in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 00:08

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner