Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: PSP funkar inte.

Registrerade
    Sep 2008
    Respekt
    0

PSP funkar inte.

Hej, min psp är flashad, när jag försöker starta den så lyser power knappen grönt men ingenting händer, psp öppnas inte. Testade lägga in mitt minneskort och batteri i min kompis psp för att kunna se om det var fel på minneskortet eller batteriet, men det var inte så, det funkade på min kompis psp. testade med min kompis batteri och hans minneskort på min psp men ändå går det inte o starta den. den lyckades startas nyss, vet inte hur men när jag stängde av pspn och försökte öppna den igen så händer samma sak, vad kan felet vara med pspn? har testat lägga in min kompis pandora batteri, men den startas ändå inte, han flashade en killes psp idag. men pspn går alltså inte att sätta på,.

ps. jag uppaterade custom firmware 3.90 m33 till Custom firmware 5.0 m33-4
    kan det bero på det?
    Last edited by Sezer143; 2008-12-16 at 22:01.

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    20
    Låter som att kanske uppdateringen misslyckades, stoppade du bara i pandora batteriet eller både batteriet och pandoraminneskortet?
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Sep 2008
    Respekt
    0
    När jag uppdaterade från 3.90 till 5.0 så laddade jag bara ner 5.0 uppdateringen och la in den i någon map, minns ej vilket sen tryckte jag på ''games'' på menyn på pspn och installerade uppdateringen.

När min kompis försökte fixa min psp så stoppade han in pandora batteri och magic minneskort men psp vägrade starta, det lyser bara grönt om power knappen.

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    20
    Laddade du ner 5.00 M33 eller 5.00?

Prova att lyssna om du hör ljud på pspn och prova att tryck på ljusstryckaknappen.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Sep 2008
    Respekt
    0
    5.00 m33-4 var det, vad är ljusstryckaknappen?

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Sezer143 Visa Inlägg
    5.00 m33-4 var det, vad är ljusstryckaknappen?
    Den lilla fyrkanten som ser ut som en tvskärm längst ner på pspn.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Sep 2008
    Respekt
    0
    Funkar ändå inte.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    då är den nog brickad, kom förbi oss
    300 kr fattigare trollar vi om den med lite tur.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Sep 2008
    Respekt
    0
    300 skojar du eller? jag kan själv flasha, unbricka. men det går inte att starta själva pspn med pandora heller.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    300 skojar du eller? jag kan själv flasha, unbricka. men det går inte att starta själva pspn med pandora heller.
    Varför skulle jag skoja för ?
    Vi har tagit 300 kr för att flasha eller unbricka PSP or länge.

Om du nu kan pandoratrolla PSPor borde du kunna väcka liv i enheten om den är mjukvarusaboterad, har du tappat den kan hårdvaran knäckts o då hjälper inte något pandorakitt.

Men dyk förbi du kan vi prova Boota våra Servicekit på Din enhet, det bjuder jag på.
    Får vi igång den o du besätämmer för att vi skall åtgärda den kostar det 300, om inte så får du åka hem o trolla själv.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Varför skulle jag skoja för ?
    Vi har tagit 300 kr för att flasha eller unbricka PSP or länge.

Om du nu kan pandoratrolla PSPor borde du kunna väcka liv i enheten om den är mjukvarusaboterad, har du tappat den kan hårdvaran knäckts o då hjälper inte något pandorakitt.

Men dyk förbi du kan vi prova Boota våra Servicekit på Din enhet, det bjuder jag på.
    Får vi igång den o du besätämmer för att vi skall åtgärda den kostar det 300, om inte så får du åka hem o trolla själv.
    Schysst!!! Deal ... Slå till!!!
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Sep 2008
    Respekt
    0
    Hur menar du då, kan ni kolla om ni kan fixa min psp utan att ta emot pengar?
    men ni tar pengar för att fixa den om jag fattar fel. Var är erat butik, adress och när kan jag komma?

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    20
    Hur menar du då, kan ni kolla om ni kan fixa min psp utan att ta emot pengar?
    men ni tar pengar för att fixa den om jag fattar fel. Var är erat butik, adress och när kan jag komma?
    Han menar att vi kan testa om vi kan starta pspn med pandora. Sen får du bestämma om du vill fortsätta prova själv eller om vi ska unbricka den för 300.

Vi ligger på Blekingegatan 16 i stockholm, nära SÖS
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Han menar att vi kan testa om vi kan starta pspn med pandora. Sen får du bestämma om du vill fortsätta prova själv eller om vi ska unbricka den för 300.

Vi ligger på Blekingegatan 16 i stockholm, nära SÖS
    Det var ju det jag slrev ^^
    Knasigt ibland hur folk tolkar saker när de är desperata
    / Pendragon

Registrerade
    Sep 2008
    Respekt
    0
    ursäkta mig men.. ''vadå tolkar när ni är desperata'' det kommer ju heller inte funka för er om det inte funkar med min pandora, eftersom att alla pandora är samma och jag har unbrickat min kompis psp med pandora batteriet. men min går inte. kan ni inte kolla vad som är felet med den om jag kommer?

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Det var ju det jag slrev ^^
    Knasigt ibland hur folk tolkar saker när de är desperata
    Pendragon, jobbar du på psxcare?
    Du har en tråkig attityd mot i princip alla i forumet som ber om hjälp,
    du svarar även på trådar med svar som är helt offtopic titt som tätt.

Du måste förstå att alla inte lever för tv-spel utan enbart har det som
    tidsfördriv etc, och ibland behöver dom hjälp och det finns ingen
    anledning att dumförklara folk för det. Nu refererar jag inte enbart
    till svaret ovan utan även i många andra trådar.

Xager vet jag inte om han jobbar på psxcare men han har stor kunskap om tv-spel, men är inte dryg och otrevlig för det...

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av soulman79 Visa Inlägg
    Svar: Jesus adam. ( Ja )

Du har en tråkig attityd mot i princip alla i forumet som ber om hjälp, du svarar även på trådar med svar som är helt offtopic titt som tätt.
    Tycker du det!?
    <ironi>
    vi kanske skall hålla en Poll o se vad andra tycker om "min attityd" </ironi> Ofta är folk och även jag lite trötta på att andra folk inte kan använda Sökfunktionen innan de ställer samma fråga som svarats på över 5.ggr. Det är oftast då de små korta snabba ( Använd sökfunktionen, eller Googla" Svaren kommer. och vissa saker pratar vi inte om här osm länkar till piratkopierat material.

Och med offtopic menar du då t.ex exempel som Lasrar är som två killar som går på krogen o tittar på tjejer exempel ??
    Vissa människor förstår inte begrepp som våglängd o brytvinkel eller andra mer tekniska förklaringar, det är just för att alla inte förstår sådana förklaringar jag kör "Barnförklaringar" som liknelser.
    JAg tror de upskattas av de flesta. *Rätta mig om jag har fel*

Du måste förstå att alla inte lever för tv-spel utan enbart har det som tidsfördriv etc, och ibland behöver dom hjälp och det finns ingen anledning att dumförklara folk för det. Nu refererar jag inte enbart till svaret ovan utan även i många andra trådar.
    Det skall mycket till innan jag dumförklarar folk då jag går efter Devisen: Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar.
    Jag likt många andra har mycket annat att göra på fritiden efter jobbet o TV-spelande ligger inte högst upp på listan, och jag har helt klart respekt för folk som är nybörjare o har frågor, men någon måtta får det vara på vissa frågor som dessutom är KLISTRADE
    Sveriges största Community har samma problem med sina medlemmar i forumet, folk läser inte innan de skriver en fråga trots att även de har klistrade trådar.

Xager vet jag inte om han jobbar på psxcare men han har stor kunskap om tv-spel, men är inte dryg och otrevlig för det...
    Xager jobbar extra här hos oss på PSXCare för att dryga ut studierna.
    Han går lära hos mig o vi kan kalla honom för "Padawan"

Du kanske själv inte tolkar smileys som skämt och missade att jag "GRATIS" skulle kika på hans PSP... Gör dryga människor sånt eller??
    Last edited by Pendragon; 2008-12-23 at 21:04.
    / Pendragon

Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Respekt
    17
    Du har en tråkig attityd mot i princip alla i forumet som ber om hjälp,
    du svarar även på trådar med svar som är helt offtopic titt som tätt.

Du måste förstå att alla inte lever för tv-spel utan enbart har det som
    tidsfördriv etc, och ibland behöver dom hjälp och det finns ingen
    anledning att dumförklara folk för det. Nu refererar jag inte enbart
    till svaret ovan utan även i många andra trådar.

lol, skapa en poll då på lämpligdel av forumet om vad folk tycker om pendragon så kan vi säkert sänka hans lön för nån blir grinolle på internet!

Registrerade
    Sep 2008
    Respekt
    0
    Men du, min psp funkar bara ibland. Den funkar när den ''vilar'' sen när man sätter på den så höjer den ibland volymen av sig själv, sen när man stänger av den måste man vänta ett tag innan man kan sätta på den igen. Kan det bero på att kylgrejjen är förstörd=

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Men du, min psp funkar bara ibland. Den funkar när den ''vilar'' sen när man sätter på den så höjer den ibland volymen av sig själv, sen när man stänger av den måste man vänta ett tag innan man kan sätta på den igen. Kan det bero på att kylgrejjen är förstörd=
    Ingen aning, har du någonsin skruvat upp den själv, isf kan den fått sig en liten ESD kyss. om den är oskuld "Oöppnad" och någolunda ny kan man ju skicka den till Nordisk Film för Service o reparation,

Men dyk förbi du får jag kika på den om du bor i 08
    Jag har ju själv över 7 enheter o pillat mycket med och i dem, och även om inte pandora biter har vi våra små magiska trick ibland.
    / Pendragon

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    vi uppfattar det annurlunda... strunt samma..

Vill bara påpeka att jag inte menar något om PSXcare som företag med mitt inlägg... tycker psxcare är dom bästa chipparna i sverige. Samt ett av dom bättre forumen för att söka info om ämnet...

Registrerade
    Sep 2008
    Respekt
    0
    okej, kan komma. Vad heter ud? så jag kan få tag på dig. har inte pengar just nu, men kan komma bara för att kolla upp vad som är felet.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    vi uppfattar det annurlunda... strunt samma..

Vill bara påpeka att jag inte menar något om PSXcare som företag med mitt inlägg... tycker psxcare är dom bästa chipparna i sverige. Samt ett av dom bättre forumen för att söka info om ämnet...
    Ja jag referarar till tidsepoker som "Dacketiden" o du referar till händelser "Dackefejden"

Alla lika, alla olika. det är därför man ibland ger förklaringar som folk kan referera till eller förstå bättre. som vad det är för skillnad mellan olika Chipplösningar som olika bilmärken ( Volvo Vs. Saab ) Båda gör bilar som går på bensin o rullar på fyra hjul bara annorlunda design och märke men gör samma sak.
    Transporterar folk från A till B
    / Pendragon

Liknande diskussioner

1. Guide: Konvertera videos till din psp
    By Fruktsoda in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 15:00
  2. BBB vdsl2 och PSP funkar inte...
    By soulman79 in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-11-30, 02:19
  3. mitt wii funkar inte
    By quaddern in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Senaste inlägg: 2008-07-31, 17:53
  4. Error 16 OBS har googlat, hjälpte inte mycket.
    By frizzby in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 20:46
  5. Psp, varför funkar det inte???
    By Omega Weapon in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 12:20

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner