Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Fireware 1.5?

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    16

Fireware 1.5?

Hej där!

Hört rykten osv om fireware osv 1.5 släpps runt julafton för kunna flash lite ON DVD läsare.

Man man redan har en fungerade flash osv, är uppdaten bara för kunna flasha LITE on dvd läsare (som inte gått förrut) eller måste man uppdatera fireware för andra orsaker som mer LIVE säkert? Spel eller annat dylikt?

Mvh Sebbe

Registrerade
    Sep 2008
    Respekt
    17
    IXtreme 1,5 sägs kunna upptäcka skivor med dålig stealth bättre än iXtreme 1,4 kan, så på det sättet är 1,5 mer live säkert. Dock så har man inte ändrat något av den infon som skickas till microsoft över live så länge man inte bytt ut sin dvd-läsare. Det betyder att så länge man kontrollerar så att sina skivor har bra stealth så är 1,5 inte säkrare än 1,4 på live så länge man inte bytt ut sin dvd-läsare.

För att läsa hur man kontrollerar skivornas stealth med t.ex. ABGX 360 och hur man ser till att vara allmänt säker på live, läs och följ denna tråd: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35639

Nu ska även tilläggas att man aldrig kan vara säker på live så länge man flashat sin box, men följer man tråden ovan så ligger man i alla fall bra till.
    Last edited by Paddy; 2008-12-17 at 00:19.

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Paddy Visa Inlägg
    I extreme 1,5 sägs kunna upptäcka skivor med dålig stealth bättre än Iextreme 1,4 kan, så på det sättet är 1,5 mer live säkert. Dock så har man inte ändrat något av den infon som skickas till microsoft över live så länge man inte bytt ut sin dvd-läsare. Det betyder att så länge man kontrollerar så att sina skivor har bra stealth så är 1,5 inte säkrare än 1,4 på live så länge man inte bytt ut sin dvd-läsare.

För att läsa hur man kontrollerar skivornas stealth med t.ex. ABGX 360 och hur man ser till att vara allmänt säker på live, läs och följ denna tråd: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35639

Nu ska även tilläggas att man aldrig kan vara säker på live så länge man flashat sin box, men följer man tråden ovan så ligger man i alla fall bra till.
    Tack för infon!

Så du menar om jag köper en ny xbox 360 flashad hos psxcare i veckan med 1.4 antagligen då. Så får dom byta ut den LITE on som sitter i mot annan äldre? Bara man har lite koll på spelen/filerna man bränner med är patch säkrade och dylikt så ska det inte vara några problem igentligen? (som sagt inget är säkert men). Det spelar ingen roll man byter ut sin LITE on läsare mot en som fungerar att flasha igentligen, än vänta till efter jul och KANSKE då kunna flasha sin LIteon utan behöva byta ärigentligen inte skillnad mer än tjäna lite pengar samt tid?

Registrerade
    Sep 2008
    Respekt
    17
    Jo, kanske var lite otydlig. Om man bytt ut en lite-on dvd-läsare mot en flashbar så skiljer sig den infon som skickas till Mircosoft än en original lite-on läsare. iXtreme 1.5 kommer att se till så att denna info som skiljer sig från original, görs om så att den ser ut som original. Så om man bytt ut sin lite-on läsare mot en flashbar läsare så krävs iXtreme 1.5 för att göra sin konsol "live säker".

Det jag menade var att om man har en Xbox med t.ex. en samsung läsare som original och flashat den med iXtreme 1.4 så finns det ingen direkt anledning att uppdatera till 1.5 så länge man ser till att spela skivor med bra stealth.
    Last edited by Paddy; 2008-12-17 at 00:18.

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    16
    Jo, kanske var lite otydlig. Om man bytt ut en lite-on dvd-läsare mot en flashbar så skiljer sig den infon som skickas till Mircosoft än en original lite-on läsare. Iextreme 1.5 kommer att se till så att denna info som skiljer sig från original, görs om så att den ser ut som original. Så om man bytt ut sin lite-on läsare mot en flashbar läsare så krävs Iextreme 1.5 för att göra sin konsol "live säker".

Det jag menade var att om man har en Xbox med t.ex. en samsung läsare som original och flashat den med Iextreme 1.4 så finns det ingen direkt anledning att uppdatera till 1.5 så länge man ser till att spela skivor med bra stealth.
    Så du menar att om jag köper en xbox nu i veckan hos psxcare med Lite on läsare och dom flashar den med en som fungerar med iextreme 1.4 så är Live inte 100% säkert? men om man flashar med annan läsare som fungerar och bara kör brända spel offline och går inte "online/live" förren 1.5 är släppts och man uppdaterar den är det då mkt bättre vänta till 1.5 släpps eller är jag ute och cyklar nu?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Sebbe20 Visa Inlägg
    Så du menar att om jag köper en xbox nu i veckan hos psxcare med Lite on läsare och dom flashar den med en som fungerar med iextreme 1.4 så är Live inte 100% säkert? men om man flashar med annan läsare som fungerar och bara kör brända spel offline och går inte "online/live" förren 1.5 är släppts och man uppdaterar den är det då mkt bättre vänta till 1.5 släpps eller är jag ute och cyklar nu?
    lite-on, vänta till 1.5 firmware. för en läsare som inte är spoofad räcker det med ixtreme 1.4.

du bör verifiera dina backuper mot online-databasen oavsett om du har ixtreme 1.4 eller 1.5.

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    lite-on, vänta till 1.5 firmware. för en läsare som inte är spoofad räcker det med ixtreme 1.4.

du bör verifiera dina backuper mot online-databasen oavsett om du har ixtreme 1.4 eller 1.5.
    Så ditt tips är köpa xbox360 med liteon men flasha den inte förren 1.5 är ute antaligen om till juldagarna eller något. 2-3veckor kanske?

Registrerade
    Sep 2008
    Respekt
    17
    Precis, de man kan köpa är xboxar där lite-on läsaren bytts ut, och de blir därför mindre live säkra än när iXtreme 1.5 släpps. Jag skulle rekommendera att du väntar med att köpa tills dess att 1.5 släpps, dels för att det kostar pengar att uppdatera firmware om man inte kan göra det själv och dels för att det går rykten om att information kan lagras på xboxen när man spelar offline som sedan skickas till Microsoft nästa gång man loggar in på live. Denna information skulle kunna visa på att en icke original dvd läsare suttit i Xboxen och ger Microsoft skäl att banna boxen, dock är detta som sagt rykten som inte har några direkt konkreta bevis.
    Last edited by Paddy; 2008-12-17 at 00:20.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Så ditt tips är köpa xbox360 med liteon men flasha den inte förren 1.5 är ute antaligen om till juldagarna eller något. 2-3veckor kanske?
    ja, ska du köpa ny box så vänta till ixtreme 1.5 finns ute.

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    16
    Precis, de man kan köpa är xboxar där lite-on läsaren bytts ut, och de blir därför mindre live säkra än när iXtreme 1.5 släpps. Jag skulle rekommendera att du väntar med att köpa tills dess att 1.5 släpps, dels för att det kostar pengar att uppdatera firmware om man inte kan göra det själv och dels för att det går rykten om att information kan lagras på xboxen när man spelar offline som sedan skickas till Microsoft nästa gång man loggar in på live. Denna information skulle kunna visa på att en icke original dvd läsare suttit i Xboxen och ger Microsoft skäl att banna boxen, dock är detta som sagt rykten som inte har några direkt konkreta bevis.
    Ok jag förstår. Men om man köper tex en xbox360 från ********* med allt orginal och kör lite Live samt offline tills 1.5 finns ute och lämnar in min xbox till psxcare när 1.5 finns ute att flasha så borde det väl va lungt? dom flashar väl så fall min Lite on läsare som suttit i hela tiden?

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Ok jag förstår. Men om man köper tex en xbox360 från ********* med allt orginal och kör lite Live samt offline tills 1.5 finns ute och lämnar in min xbox till psxcare när 1.5 finns ute att flasha så borde det väl va lungt? dom flashar väl så fall min Lite on läsare som suttit i hela tiden?
    Ja, vi byter inte läsare om vi kan flasha den
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Ja, vi byter inte läsare om vi kan flasha den
    Antar du jobbar på psxcare eller vem är "Vi" ?

OM du gör det, tror du/ni att 1.5 kmr släppas antagligen i juldagarna och ni kommer flasha Lite on läsare kanske efter nyår eller likande? (:

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26

OM du gör det, tror du/ni att 1.5 kmr släppas antagligen i juldagarna och ni kommer flasha Lite on läsare kanske efter nyår eller likande? (:
    ixtreme 1.5 släpps i jul, svar ja. läs tråden under.

http://forum.psxcare.com/support/sho...831#post198831

Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vill ni att vi skall kunna flasha Lite-Ons får ni vänta lite längre, vi måste nämligen testa lösningen, kanske bygga interfaces etc..
    Det tar lite tid det med

Vi flashar inget på måfå utan att först försökt förstöra våra egna maskiner istället för använda kunders maskiner som testobjekt.
    *** Så vida uinte kunderna tycker det är okej o kan leva med en trasig box om vi misslyckas. ***

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30

Xager slavar lite extra hos oss på PSXCare för att dryga ut sina studier

Vi har inte 1.5, vet inte när den kommer, har inte hunnit testa
    Men som Xager säger så när vi slipper byta till Samsungar blir det billigare att modda dem.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Xager slavar lite extra hos oss på PSXCare för att dryga ut sina studier
    Pfft, tentor är fett överskattade :P
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25