Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: M3 DS REAL Problem: "Menu? o.O"

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    0

M3 DS REAL Problem: "Menu? o.O"

Får inte igång mitt M3 DS Real. Varje gång man startar kommer meddelandet: "Menu?" fram.

Har testat 2 olika sdhc kort samt 2 olika vanliga micro sd kort men samma sak ,båda omformaterade i FAT32.
    4 olika firmwareversioner är också testade och rätt installerade i "roten på kortet" men trots detta är det samma sak.

Nån vet var felet ligger och kan hjälpa till att få igång det hela?

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    0

Menu?

Jag har precis samma problem. Vet inte riktigt vad det beror på, men när jag skippade systemkatalogen och la alla filer direkt i root så laddade det in nån sorts meny (eller snarare ser det ut som ett filträd).

Väldigt tacksam om någon har en lösning på detta problemet

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    0
    jag har samma problem. på den övre skärmen är det en rödbild som säger "menu?" nån som har en lösning?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Har du köpt korten här eller från den ökända firman som säljer sina kort mycket billigare än vad vi gör men glömmer att säga att det är piratkopior som inte fungerar...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    0
    kortet är köpt på ww*.its****.com tror deras lager/kontor är i kalmar.

Är det den affären du syftar på? eller har jag lyckats hitta någon annan som också kanske säljer piratkopior.
    Är detta ett känt fel som beror på piratversionen, så jag kan sluta felsöka mera.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du kan ju prova att kolla användarbetygen på den firman på prisjakt...

Köp ett äkta M3 i någon annan butik så slipper du problem.

Sorry alla andra, jag tillåter inte länkning till företag som har produktutbud som liknar vårt eget, så länken i förra inlägget tas bort.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    0
    yep, köpte från den från den ökända firman som säljer sina kort mycket billigare än vad ni gör men glömmer att säga att det är piratkopior som inte fungerar..
    Hade köpt både Wii och 360 från er och dom fungerar än idag så får väl lägga en order här också då.
    tur att man inte förlorade allt för mycket iaf

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    0
    fast det går att få igång det med andra systemfiler. om man tar dem från m3dadapters.com eller vad adressen var så fungera det. Men man har inte samma menyer och funktioner men om man bara vill spela spel så funkar det.

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    0
    Haha, vilken j-a grej. Köpte själv mitt kort härifrån för ett tag sedan. Gav rekomendationen om kortet till några vänner, som då köpte från ett billigare ställe.

Fick sedan sitta här och försöka få igång det hela, men lyckades inte alls. Fattade liksom inte vad som var felet. Surfade till adressen o sajten ser ju som sagt nästan identisk ut.

Bara hoppas dom tar tillbaka grejerna, men med de betygen de har på prisjakt så får man nog sig en **** innan det är klart

http://m3adapter.com/News_Events.htm#081024

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    0
    Haha, vilken j-a grej. Köpte själv mitt kort härifrån för ett tag sedan. Gav rekomendationen om kortet till några vänner, som då köpte från ett billigare ställe.

Fick sedan sitta här och försöka få igång det hela, men lyckades inte alls. Fattade liksom inte vad som var felet.

Surfade till adressen o sajten ser ju som sagt nästan identisk ut. Så nu står man me skägget i brevlådan...

Bara hoppas dom tar tillbaka grejerna, men med de betygen de har på prisjakt så får man nog sig en **** innan det är klart

http://m3adapter.com/News_Events.htm#081024

Registrerade
    Aug 2009
    Respekt
    0

hittade lösningen..

bumpar denna lite...

Köpte ett R4 Revolution SDHC kort på *******. Billigt snål som man är men utan mjukvara osv. Trodde det skulle vara enkelt att bara ladda ner och sen köra. O så fel man hade... Fick samma problem som ovan.. allt som kom fram var en röd menu ruta på övre skärmen. Efter många timmars letande så fann jag dock lösningen... Det finns helt enkelt hur många varianter som helst av detta kort. Någon har dock tacksamt nog samlat all mjukvara till samtliga dessa kort vilket är ca 20stycken så det vara bara till att testa allihopa. Börja med dem mest sannolika. Jag fick testa 7 stycken innan jag hittade en som funkade och nu går det kanon. Alla finns här: http://www.linfoxdomain.com/nintendo/ds/

Sist men inte minst... Snålheten bedrar lätt visheten.. För er som funderar på att köpa ett kort.. Köp det på tex PSXCARE istället så slipper ni strul.

Liknande diskussioner

1. M3 DS real problem, hjälp.
    By kaealy in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Senaste inlägg: 2008-09-16, 14:21
  2. M3 Real problem! Känner ej av i datorn!
    By foppcorn in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Senaste inlägg: 2008-07-14, 15:49
  3. M3 ds real problem
    By sh06hp2596 in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 12:55
  4. m3 DS Real - Problem med film
    By Eroish in forum Nintendo DS
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 22:09
  5. M3 Real och 8gb kort = sant, men fått problem
    By Berqza in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Senaste inlägg: 2008-01-02, 20:21

Bookmarks