Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Blir Inte Klok PÅ Problem: RengÖr Skivan

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Red face Blir Inte Klok PÅ Problem: RengÖr Skivan

    Jag har ett problem som jag inte blir klok på!
    Har ett helt nytt xbox 360 efter att mitt förra as bra xbox som fungerade med alla spel helt fel fritt jämt fick 3 röda härliga...
    Nya fungerar inte med de flesta gamla spelen vilket jag är väl införståd med.
    Efter som det nya är en IXTREME-flashad SAMSUNG-läsare ifrån LIteon vilket förra inte var. Jag använder:
    Verbatim DVD+R DL 2.4x
    Testat med både CloneCD 5.3.1.0 och IMGBurn 2.3.2.0
    Har kollat så att layerbreaken är rätt
    Testat med många olika spel vilket alla är patchade och fixade genom xdvdmulleter och klara att köra.
    Jag har uppdaterat firmware till 1.42 har en Optiarc 7540A som fungerar hur bra som helst med en massa tidigare bränningar inga problem alls.

    Nu till problemet: Spelen bränns ut perfekt, inga fel medelanden, startar perfekt i xboxet, kommer igång spelas i någon minut och sedan kommer det upp rengör skivan på alla spel samma sak?
    Bränner i 1x eller 2.4 inget fungerar! Vad ska jag göra?!
    Nån kunnig som har svaret vore helt underbart...

    Hoppas jag har täckt det mesta...

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    vad använder du för skivor?

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Jacobiii Visa Inlägg
    Jag använder:
    Verbatim DVD+R DL 2.4x
    Testat med både CloneCD 5.3.1.0 och IMGBurn 2.3.2.0
    Har kollat så att layerbreaken är rätt
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    vad använder du för skivor?
    Bra skit mao
    Kan vara så att din Slamsug inte gillar just Silver Surface, men kanske läser Printable bättre, kan vara värt ett försök.
    HAr vi moddat din box har den blivit testad både före modifiering och efter med våra skivor som fungerar kanon på de flesta maskiner, strular de så sätter vi inte på vårt garantisigill o borgar inte för kvalitet

    Kan vara din brännare med som är lite trött... Prova uppgradera Firmwaren i den eller köp en ny.
    *Personligen köper jag ny varje år o slipper strul.*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Jag har liknande problem med en box...vet inte heller anledningen... och då har jag testat tre olika dvd-spelare i den. Jag får samma problem med orginal... sen helt plötsligt kan det funka efter ett antal "unreadable disc". Att lägga över spelen på HDDn med nya dashboarden resulterar i "unreadable disc"/hängningar varje gång .. mao spela från dvd:n går lite bättre.
    Kan vara en kass komponent någon stans.

    Testa att lägga över på HDD:n se om det hjälper.

    Kan du kolla om du har "störningar" i bilden (flimmer/fladder) mot en helt ljus och/eller mörk bakgrund.

    EDIT
    Samma skivor funkar perfekt i xbox #2
    Last edited by POi2; 2008-12-19 at 08:27.

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    testat att tömma cache? sök i forumet eller på google så hittar du hur du gör

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Byt brännare, dom är färskvara.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tack för alla snabba svar! Uppskattas verkligen" Behöver alla idéer jag kan få.

    Tyvärr sitter man här igen med samma problem!

    Spel som fungerar utan anmärkning på andra xbox fungerar inte alls.
    Man läser alla guider, ställer in allting efter alla råd -inget fungerar.


    Spelar pro evolution i 2 timmar stänger av ser en film, ska starta spelet igen står rengör skivan, stänger av sätter på xboxet några gånger samma sak, efter en 5 ggr och massor av svordomar startar det och fungerar.

    Det låter mycket rimligt att man sliter ut brännare, men händer det exakt samtidigt som man byter det gamla xboxet mot det nya...


    PENDRAGON
    "HAr vi moddat din box har den blivit testad både före modifiering och efter med våra skivor som fungerar kanon på de flesta maskiner, strular de så sätter vi inte på vårt garantisigill o borgar inte för kvalitet "

    Ja vad ska man säga, vilken jävla tur att jag inte gjorde det själv, nu har jag dock låtit pscare.com fixat det, helt jävla underbart.

    Haft ett annat xbox 360 innan och inte ett enda problem med en enda bränning, inte en skiva åt skogen, nu har man fipplat i timmar, dagar, bränt hur mycket som helst inget fungerar och inga logiska fel, "tur att han har en release av varje konsol" - nu känner jag mig lugn...

    Som ni nu förstår 10 i ett en lördag då vi gjort allt för att uppehålla den spelkvällen vi alltid har när "regeringen" tillåter oss, har vi svårt att dölja vår ilska. Den skall dock inte riktas till er som inte skriver om "långt namn" kompensera.......utan er vänliga härliga hjälpsamma själar - KEEP UP THE GOOD WORK.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    måste tilllägga att jag är blind. ber om ursäkt för det
    hoppas Pendragon har lite översende för de, haha.

    nej men som hansi sa, byt brännare. testa gärna din polares brännare och se att det säkert fungerar bättre =)

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    måste tilllägga att jag är blind. ber om ursäkt för det
    hoppas Pendragon har lite översende för de, haha.

    nej men som hansi sa, byt brännare. testa gärna din polares brännare och se att det säkert fungerar bättre =)
    No worries
    Händer att mina ögon går i kors de med, speciellt 07.00 på morgonen när man landat på jobbet

    Jacobiii: Skönt att det löste sig
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Problem med spel från Playstation Store
    By Undenius in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 00:30
  2. Problem Hälp!
    By Flander in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-15, 20:37
  3. ISO Video problem, filmen hittas inte
    By Bajen13 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 08:52
  4. dvdläsaren sönder, skivan snurrar inte
    By nnorman in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 13:00
  5. Skivan kan inte läsas?
    By huxley in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-04-13, 09:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •