Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Benq-Problem

  1. #1
    ljungkullen Guest

    Benq-Problem

    Tjena!

    Min xbox läsare är lite konstig. Jag sätter in ett spel (eller en vanlig dvd) så hörs det några ovanliga läten och sen kommer det upp "open tray" i dashboarden. Som om den inte känner av skivan antar jag? Men så kan jag köra släden ut och in och så funkar den efter några gånger. Sen på senare tid har jag fått unreadable disc på ovanligt många skivor.
    Läsaren är 1 år gammal och är en Benq och jag har precis flashat den.

    Jag funderar lite på om den är dammig på linsögat, går det lätt att rengöra den?

    /Mats

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    1. Prova uppgradera mjukvaran på din brännare.
    2. Sök i forumet angående Dirty Disc" så hittar du fem trådar o några med lösningar förhoppninsvis.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    ljungkullen Guest
    jo jag vet ju att det finns hundratals med trådar över dirty disc men mitt problem är mest att jag måste köra ut släden ut och in etc. tills det funkar.Även vanliga dvdskivor eller original skivor av nåt slag. Vet du nåt om det?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Låter som att du antingen kan prova tömma Cashen eller köra en rengörinsskiva eller tryckluft

    Prova köp en rengöringsskiva med fler morrhår i cirkel än en med långa borst i rad från center till utkant.
    Morrhårsversionerna är bättre för linserna.

    Trött laser.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. "Litet" xbox problem
    By oBoi in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 10:15
  2. Benq E65 problem
    By kev0n in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 17:38
  3. Benq, bränning = konstigt
    By r@dical in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-23, 14:27
  4. Problem med ny xbox360 med benq
    By nikkeg in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 11:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •