Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Strul i juletid

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Kalix
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Strul i juletid

    Varken jag eller kidsen har varit så aktiv med spelandet på wii konsolen under hösten, men nu inför julen så tankade jag ner några spel och har även köpt GHWT-paketet i julklapp till kidsen. Nu råkade jag precis klanta mig rejält. Brände ut 6-7 spel men fick bara 2 att fungera.... Någon gång under mitt testande under kvällen så råkade jag köra en ntsc-skiva (jag vet man inte ska uppdatera från skivan - men jag gjorde det - hjärnsläpp mayor...)
    Fel nr 1: Error #001, unauthorized device has been detected - kommer upp på allt jag bränner ut och kör nu.
    Fel nr 2: Jag har plötsligt två news och weather channels

    Däremot så funkar alla andra brända spel jag haft tidigare utan problem. Köpta spel funkar också. Blev livrädd ett tag att inte nya GHWT skulle funka - då hade jag sabbat julafton och nog blivit tvungen att emigrera till någon avlägsen grotta i Afghanistan.... - men jag har nu försiktigt öppnat kartongen och testkört skivan och det fungerar. Puh...

    Men vad och hur ska jag göra för att få till det?

    Jag har läst här i forumet och vad jag förstår så ska det gå att lösa - men jag känner mig lite osäker. Vågar inte göra något för att inte sabba julaftonens förmodliga höjdpunkt med GHWT.

    Information om min konsoll:
    Serial: LEH1229osv - inköpt okt 2007
    Model: RVL-001 (EUR)
    Firmware: 3.4E (anslöt till internet och körde in senaste update)
    Chip: Wiikey

    Frågor:
    1. Kan min konsoll vara semi-brickad? Isf - kan man fixa det? (läser om anti brick - programvara)
    2. Ska jag uppgradera wiikey, men jag vet inte vilken jag har, kan man kolla det på nåt sätt? Kan det hjälpa?
    3. Kan man gå direkt på uppgradering 1.9s som verkar vara den senaste?
    4. Läser att det finns programvara för att ta bort dubbla news o weather channels - men även att det inte löser problemet med ev. semibrickning?

    jag skulle vara oändligt tacksam för hjälp med detta - som sagt, jag vill inte (vågar inte) göra något nu som kan riskera julen och lovet för ungarna utan att vara säker på min sak.

    Hälsn. Björn

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    1a. Ja ditt Wii "var" semibrickat, eftersom du nu har uppdaterat till 3.4E så unbrickade du själva firmwaren (Även om du har resterna kvar d.v.s. 2 news och weatherchannels. Men kasta dom några sidor längre bort så är de inte till något förtret...)

    1b. Alternativet är att leta upp ett litet program som tar bort dom helt eller rentav kör en downgrade. men det får du leta efter. (Det finns egentligen inget behov av det... Utifall att du inte kör mycket icke PAL spel. Då måste du nog downgrada till 3.3E eller rentav 3.2E)

    2. Wiikey Bör/ska du uppgradera för att bli av med #001 error. Du har troligen Inteens 1.9g för galaxy firmwaren eller? 1.9s säger de flesta fungerar bäst. Men jag leker fortfarande med 1.9g för har itne haft något behov av att gå till 1.9s, ty det fungerar för mig....

    3. Se fråga 2...

    4. Det programmet tar bara bort channeln. Din ska ju inte vara semibrickad längre eftersom du körde update till 3.4E. Det är bara resterna du ser så att säga.--.

    Kort och gott skulle jag vilja påstå att du "ska" uppgradera wiikey och fortsätta som vanligt och spela PAL spel....
    Om du kör mycket ntsc så blir det mer strull med downgrader av firmwaren. men leta här på forumet om du har det behovet...

    God jul och gör inte barnen ledsna

    Bjerlk

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Kalix
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Tackar för snabbt svar - då tar jag och kör wiikey upgrade! Brukar undvika att köra ntsc - jag glömde kolla region när jag tankade ner.

    tack igen och God Jul!!

    /Björn

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Kalix
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Tjena - ville bara bekräfta att Bjerlk's lösning gjorde susen - har nu uppgraderat mitt wiikey till 1.9s och nu funkar allt som det ska, har nu en hel packe med nybakade spel som vi får testa mellan trum- och gitarrsolon i GHWT.

    En del trådar här handlar om instruktioner för att uppgradera sitt wiikey och jag måste säga att en del krånglar nog till det mer än nödvändigt.
    1. Jag tankade ner uppgradering från wiikey.cn
    2. Brände isofil med imgburn rakt av
    3. Tryckte i skivan i konsolen och följde instruktioner på skärmen dvs, reset och omstart.
    4. KLART!

    /Björn

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Nice

    Trevligt att barnen fick tillgång till Wiit...
    Eller hur blev det nu

Liknande diskussioner

  1. Cyclo DS Evolution strul
    By mathiasl in forum Nintendo DS
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-06, 19:20
  2. strul med xbox support (rrod)
    By michael.g in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-05, 15:44
  3. super mario strul
    By struma in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2007-12-20, 15:44
  4. Hitachi 0059DJ strul
    By pelleplutt in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 18:44
  5. SSMerger strul
    By tompa290 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-10, 13:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •