Varken jag eller kidsen har varit så aktiv med spelandet på wii konsolen under hösten, men nu inför julen så tankade jag ner några spel och har även köpt GHWT-paketet i julklapp till kidsen. Nu råkade jag precis klanta mig rejält. Brände ut 6-7 spel men fick bara 2 att fungera.... Någon gång under mitt testande under kvällen så råkade jag köra en ntsc-skiva (jag vet man inte ska uppdatera från skivan - men jag gjorde det - hjärnsläpp mayor...)
Fel nr 1: Error #001, unauthorized device has been detected - kommer upp på allt jag bränner ut och kör nu.
Fel nr 2: Jag har plötsligt två news och weather channels
Däremot så funkar alla andra brända spel jag haft tidigare utan problem. Köpta spel funkar också. Blev livrädd ett tag att inte nya GHWT skulle funka - då hade jag sabbat julafton och nog blivit tvungen att emigrera till någon avlägsen grotta i Afghanistan.... - men jag har nu försiktigt öppnat kartongen och testkört skivan och det fungerar. Puh...
Men vad och hur ska jag göra för att få till det?
Jag har läst här i forumet och vad jag förstår så ska det gå att lösa - men jag känner mig lite osäker. Vågar inte göra något för att inte sabba julaftonens förmodliga höjdpunkt med GHWT.
Information om min konsoll:
Serial: LEH1229osv - inköpt okt 2007
Model: RVL-001 (EUR)
Firmware: 3.4E (anslöt till internet och körde in senaste update)
Chip: Wiikey
Frågor:
1. Kan min konsoll vara semi-brickad? Isf - kan man fixa det? (läser om anti brick - programvara)
2. Ska jag uppgradera wiikey, men jag vet inte vilken jag har, kan man kolla det på nåt sätt? Kan det hjälpa?
3. Kan man gå direkt på uppgradering 1.9s som verkar vara den senaste?
4. Läser att det finns programvara för att ta bort dubbla news o weather channels - men även att det inte löser problemet med ev. semibrickning?
jag skulle vara oändligt tacksam för hjälp med detta - som sagt, jag vill inte (vågar inte) göra något nu som kan riskera julen och lovet för ungarna utan att vara säker på min sak.
Hälsn. Björn
Bookmarks