Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Problem med Wiikey2 och DVD-R?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    Angry Problem med Wiikey2 och DVD-R?

    Hej, efter att ha bränt 3 spel börjar jag misströsta.

    Mitt nychippade Wii med Wiikey2 från PSXCare vill inte ta emot mina spel brända på DVD-R med ImgBurn på 2x, på 2 st Traxdata och en TDK.

    Får ett felmeddelande direkt på "Error occurd, remove disc and turn off the consol". Spelen är är Sonic Unleashed, Rayman Raving Rabbits 2.

    På Wario Land Shake it visas hela introfilmen men sen kommer samma felmeddelande som ovan.

    Min brännare är ett halvår gammal. Funkar klockrent till allt annat.

    Nån som vet vad det kan vara?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Din WII testades med VERBATIM DVD-R före leverans. Uppdatera till senaste tillgängliga firmware för din brännare och prova med ett par verbatim.

    Fungerar originalspel?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Ok, ska testa med Verbatim. Originalspel funkar bra.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    jag har bränt Sonic Unleashed på en Verbatin DVD+R och spelet funkar utmärkt

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Japp. Har samma problem. Wii köpt på PSXcare med WiiKey2. Orginalspel funkar. Har tittat på Youtube video och gjort exakt som den säger i form av hur man skall bränna och koda (använder Wiijunkies för region) och LiquidCD för att bränna ISO filen. Har dessutom brännt den på x2 men inget funkar när jag sätter i skivan i konsolen. Använder TDK DVD-R, somliga har fått spel att funka med TDK enligt andra forum sidor. hjälp, jag vet inte vad jag skall göra?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av jo73 Visa Inlägg
    Japp. Har samma problem. Wii köpt på PSXcare med WiiKey2. Orginalspel funkar. Har tittat på Youtube video och gjort exakt som den säger i form av hur man skall bränna och koda (använder Wiijunkies för region) och LiquidCD för att bränna ISO filen. Har dessutom brännt den på x2 men inget funkar när jag sätter i skivan i konsolen. Använder TDK DVD-R, somliga har fått spel att funka med TDK enligt andra forum sidor. hjälp, jag vet inte vad jag skall göra?

    Använd en stationär PC, inte någon laptop eller Mac

    Stäng av ALLA onödiga program och tillägg som snurrar i datorn.

    Bränn bara PAL spel

    Mixtra INTE med regionspatchar eller systemuppdateringspartitioner

    Bränn med IMGBURN

    Bränn på Verbatim DVD-R

    Bränn med en fräsch brännare med uppdaterad firmware.

    Brännaren skall vara tillverkad av t.ex. Pioneer, NEC, Plextor, som släpper nya firmware när det behövs osv.

    Bränn med c:a 50% av den hastighet som anges som skivans MAX
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Tack. Det funkade att bränna Wii music med PC laptop, Maxell DVD+R med IMgburn. Konstigt. Det gäller att testa sig fram verkar det som. Tyvärr har jag ingen stationär PC så hoppas att min PC laptop funkar framgent. Tack iallafall.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    För bästa resultat med laptop, köp en bra extern brännare med usb-kabinett. Interna brännare i laptops brukar vara rätt kassa på att bränna.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Nu funkade det med PC laptop, TDK DVD-R disk, FIFA 09. Det verkar vara MACen som strular.

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    Ingen lösning på problemet...

    Hej, nu har jag bränt på följande sätt i alla olika kombinationer nedan (12 skivor som inte funkar. En enda som funkar.):

    Spel:
    LegoBatman PAL
    Rayman Raving Rabbits 2 PAL
    Sonic Unleashed PAL
    Star Wars Clone Wars PAL
    Mario Kart PAL
    Wario Shake Land PAL
    Super Marion Galaxy PAL (Funkar med Pioneer-brännare, TDK DVD-R, 4x hastighet, ImgBurn.)

    Har testat att bränna övriga spel på samma sätt som med Galaxy = Funkar inte.

    Skivor:
    Traxdata 16x DVD-R
    TDK 16x DVD-R
    Verbatim 16x DVD-R

    Brännare:
    Externa med USB: Pioneer och LG. Båda med senaste firmware.

    Hastighet:
    2x, 2.4x, 4 x

    Program:
    ImgBurn (senaste version)


    Jag börjar tro att DVD-läsaren på mitt Wii är ett måndagsex. Vad skulle det annars kunna var?

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    okej så här har jag gjort:

    Starta Imgburn => Tools => Write => Option => Under "user specified" skriver du in 2084960 och klickar på OK


    Jag har brännt på Pc Laptop utan några fel. Sista jag brände de var igår och spelet var SSBB 8.5 GB.

    Jag har även bränt på stationer pc ok där funkade bra men även misslyckats med vissa bränningar men jag gjorde om dem och då funkade.

    tips. Efter varje bränning ta ut skivan och kolla på undersidan om allt ser okej ut. Får du några tuna ringar eller en så måste du bränna om det. Testa på en DVD + RW eller DVD - RW skiva om det funkar så att inte bränner sönder massa skivor onödigt.

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    "Starta Imgburn => Tools => Write => Option => Under "user specified" skriver du in 2084960 och klickar på OK"

    Men det där är ju för Double Layer media. Det har inte jag. Mina bränner bara single. Men det är klart att jag ska testa med RW. Det blir ju liiite billigare....

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    ja det är men det funkar fint med singel DVD oxå alla mina spel funkar mer än mindre...de som inte funkar de bränner jag om och då funkar de. Dessutom har jag brännt på noname skivor oxå och utan problem.

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Låter ju prima. Men var fick du de där siffrorna ifrån? Hittat på nätet? Var kan man läsa om att man ska speca lagren?

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Läste på en av de här sidorna http://www.wiihacks.com eller http://nintendo-scene.com

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Ok, jag ska testa det där som sista utväg. Jag ska först skaffa några RW innan jag blir ruinerad...Har inte råd att kasta fler skivor nu. Frågan är ju dock att om det INTE funkar med RW heller så kan det ju bero på att läsaren inte gillar formatet. Och att det inte är fel på bränningen. Fan va tröstlöst. Barnen står här vid sidan och vrålar "Lego Batman!!" så jag blir döv.

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    18 gånger gillt

    Som en desperat sista åtgärd innan jag tvingas åka in till PSX och kolla upp mitt Wii så panikköpte jag de enda skivor jag inte testat: DVR+RW (Fuji). Brände i 2,4X och kan ni tänka er. Det funkar. Lego Batman i alla fall. Ska testa fler spel nu.

    Nåt att tänka på när det bara funkar med DVD+RW?? Är det sämre förutom att de är lite dyrare och att de går att skriva över....

Liknande diskussioner

  1. Guide: Flashning av BenQ VAD6038
    By pemani in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 338
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 20:01
  2. Problem med flashning!
    By dbergstrand in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 22:23
  3. Problem med spel från Playstation Store
    By Undenius in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 00:30
  4. Fel flashat? (med UPMS)
    By DeZ108 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 08:41
  5. Testat XB Disc, Platinum DL 8x och Infiniti DVD-R
    By Andreas_Ace in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 15:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •