Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Intercooler till 360?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Intercooler till 360?

    Kan börja med att skriva att jag har sökt efter just detta, men inte hittat några tillfredsställande svar på en del frågor.

    Jag undrar vilken typ av intercooler man ska investera i till sitt 360. Min xbox står numera lite trångt, vilket oroar mig.

    Det finns ju uppenbarligen två typer av intercooler, den ena drivs genom USB-uttaget och den andra genom ingången för strömkabeln, AC-ingången. Har hört både det ena och det andra om de som drivs genom AC-ingången, t.ex. att den "stjäl" för mycket ström vilket till slut förstör Xbox:en?!

    USB-typen? Är det mindre "kräm" i den, så den är absolut onödig att den knappt hjälper något? Det finns ju faktiskt på papper att den andra typen får ner temperaturen en del.

    Jag har bifogat bilder på respektive som ni ser.
    Just nu lutar det mer åt att investera i den första (AC-intercoolern), men jag hoppas att ni kan rekommendera mig något och dela med er av era åsikter.

    Tack på förhand.



  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Var försiktigt med tredjepartstillverkade produkter som det där. Kolla extra noggrant på recensioner av produkten på t.ex amazon. Sen tror jag att Microsoft inte utför garantireperationer på xboxar som har skadats av tredjeparts kylningsapparater.

    Bara nåt att tänka på.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    tänk även på att modifikationer kan få fin box bannad oavsett du har flashat den eller inte. googla mycket och läs om sakerna du stoppar i din box. usb versionen verkar harmlös då den inte tar mycket kräm (verkar som), den via ac är nog mer riskabel då den kan göra utslag för att få din box bannad om ms nu infört sådana kontroller (inte verifierat, men folk har upplevt ban efter moddar där de inte flashat konsolen, strömförbrukning av box). är produkten halvtaskig och skickar vidare ström som pajar din box så kan du ant. fixa det på garantin eftersom inga interna ingrepp gjorts, men sånt kan du inte veta i förväg.

    hoppas du förstår hafsverket av text ovanför.

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    du kan ju alltid ringa och fråga om det kan få dig bannad

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Grejen är att jag har en flashad xbox, spelar inte online överhuvudtaget nu för tiden. Så på så vis spelar det ingen roll.

    Men jag vill ju ge xbox:en bästa möjliga förutsättningar för att undvika RROD genom då ex. överhettning. För vad jag har förstått om man i nuläget skickar in sin Xbox för RROD (till Microsoft) får man en Lite-ON-läsare? Dvs. om de ens repar den pga. flashningen, för det syns ju att man har varit in där då t.ex. förseglingsmärket saknas i fronten. Och jag som är mycket nöjd med min Samsung MS28...
    Last edited by mxp; 2008-12-23 at 14:32.

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    60
    Respekt
    18
    Jag kör med den Coolern som visas genom AC.
    Inga problem ännu, det har gått 4 veckor.
    Den kyler jävligt bra ska jag säga men den låter lite högre.
    Den stör dock inte mig, ljudet från spelet överröstar och man glömmer bort surret, så är det för mig iallafall.

    Jag ger den 4/5. hade den varit mindre högljud hade den fått 5/5 av mig. Som sagt, det är trots allt 3 fläktar i den här fina coolern som smälter in som en quasimodo bakom boxen.
    _________________________________________
    Biji Kurd & Kurdistan!
    ***********************
    Cleared Game:
    Army Of Two, Assassin's Creed, Battlefield Bad Company, Brother In Arms: Hells High Way, Conan, Dark Messiah Of Might And Magic - Elements, Dark Sector, Fight Night 3, Kane & Lynch: Dead Men, Lost Planet: Extreme Condition, Mirror's Edge, Prince Of Persia, Rayman Raving Rabbits, The Elder Scrolls IV Oblivion, Tom Clancy's EndWar


    Current Game:

    *Call Of Duty 5 - World At War*

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av mxp Visa Inlägg
    Grejen är att jag har en flashad xbox, spelar inte online överhuvudtaget nu för tiden. Så på så vis spelar det ingen roll.

    Men jag vill ju ge xbox:en bästa möjliga förutsättningar för att undvika RROD genom då ex. överhettning. För vad jag har förstått om man i nuläget skickar in sin Xbox för RROD (till Microsoft) får man en Lite-ON-läsare? Dvs. om de ens repar den pga. flashningen, för det syns ju att man har varit in där då t.ex. förseglingsmärket saknas i fronten. Och jag som är mycket nöjd med min Samsung MS28...
    Ja, du får med största sannolikhet en liteon. Men nu spelar det ju ingen roll då dom också kan flashas. Silversigil kan också köpas av oss för 300 och ingår vid en återställning.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Intercooler

    Fick för mig att köpa AC-intercoolern, funkade bra i ca 1 vecka sen RROD... säkert slumpen som gjorde att det blev så, men den hade funkat bra i 9mån sen lagning av samma fel, gjorde så att när jag fick den lagad denna gång så satte jag in en fläkt på GPU kylningen.
    Intercoolen tyckte jag lät ganska mycket, framförallt nu när man kan lägga spelen på hdd, den nya inbyggda fläkten är mkt tyst, blir någon 100 lapp dyrare men väl värt pengarna (tror jag). Får väl hoppas att jag råkat ut för detta sista gången nu

Liknande diskussioner

  1. brända xbox 1 spel till flashad xbox 360?
    By martin90 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-12-22, 18:57
  2. Föra över spel från pc till xbox 360!
    By Rizzoz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-21, 08:35
  3. Xbox 360 - Fungerar denna brännare till spel?
    By Rev in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-29, 16:24
  4. Nedgraderare 3.50 till 1.50 ute nu :D
    By fr_3dd_3 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 01:22
  5. PAL50 till 60 på xbox 360.
    By crinx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 11:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •