har en liten fundering , om man tex har eller ska flasha sitt xbox360...
kan man bli bannad om man spelar orginal spel och har flashat xbox360 , eller kan man bara åka fast om man kör med brända spel ?
tackar på förhand.
har en liten fundering , om man tex har eller ska flasha sitt xbox360...
kan man bli bannad om man spelar orginal spel och har flashat xbox360 , eller kan man bara åka fast om man kör med brända spel ?
tackar på förhand.
Det bör vara säkert att spela bara orginal då det inte verkar som att MS kan checka om du har en annan FW, det ända dom har lyckats upptäcka är när spel är dåligt rippade.
Men du ska veta att så fort du stoppar in ett bränt spel så kan du bli bannad, även om du aldrig går in på live med brända spel
iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Custom firmware - 5.00 M33-6
SanDisc MS Pro Duo Ultra II 4GB
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
Ta en titt på de klistrade trådarna. Det finns en utmärkt guide om Livesäkerhet där.
hur i fasiken kan man bli bannad om man spelar vanlig med ett bränt spel utan att gå in på live ? känns som att det är GANSKA OMÖJLIGT om jag inte är uppkopplad till internet ...
iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
är du 100% säker på att det fungerar så eller är det bara någonting du tror ?
någon som vet säkert ?
iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
Jag har en bannad 360 som jag kör backupper på och aldrig "Live". Först blev jag lite deppig och besviken när jag upptäckte att förre ägaren fått maskinen bannad. Sen insåg jag fördelen med att ha en maskin som man vet är som den är.
Det känns mycket befriande att ha en maskin som man "liksom" inte kan sabba "Live" på, för det är redan gjort och det var inte jag.
Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.
MvH // Pluttiplutt
pfft, min box blev bannad i första rundan, eller den andra för jag sket i om spelen var patchade eller inte. och då körde man ju med xtreme ^^ .
nu när jag köpt en ny box efter att min bannade fått rrod så känns de så befriande med live så live är ganska kul mao
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
I alla versioner och delar, till alla spel-maskiner inkl PC:
Serious Sam
Quake
Doom
Halo
Command & Concquer
Det är mina favoriter-spel och egentligen spelar jag inga andraspel. Jo föresten, tetris och andra liknande brädspel.
Jag hade å andra sidan sett aldrig köpt några av dessa spel heller om jag inte testat dem innan. Det är väl för jag inte laddar ner och testar spel som jag inte heller får några nya favorit-spel och då inte heller köper några nya spel.
Jag misstänker att det finns, många, många andra människor precis som jag och med tiden kommer stora delar av spelindustrin att gå under pågrund av oss. Tyvärr bara för att det finns de som arbetar för att man inte ska få ladda ner och testa, tyvärr.
Jag köper ju aldrig ett spel för 400-600 kronor bara för testa och sedan konstatera att det spelet inte var något för mig. Nä när de går på extrapris köper jag ett och annat men blir alltid lika besviken. Någon garanti att få byta spel har man ju inte med spel. I stort sett alla andra produkter som finns kan man byta efter att man inte gillar/vill ha produkten. Fast spel? Nej det får man inga sådana garantier med... och det tycker jag är hutlöst!
MvH // Pluttiplutt
här står det xbox live ban waves
http://www.xbins.org/xblive/ senast var 2009-01-18
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Det där är kommandon som live skickar till din xbox. Xboxen svarar sedan med en serie svar som ska verifiera xboxens integritet.
När en sån där rad med challenges fås via live så är det live som kör en masscheck för att försöka luska ut moddade maskiner.
Detta betyder inte att det är en banvåg, bara att om du är online när ett sådanna kommandon skickas så är du i riskzonen.
EDIT: Swizzy, inquiry är en förfrågan. Anledning till att den finns där när man flashar en drive är troligen för att den del av koden som har hand om förfrågningar av xboxen måste patchas annars så kan moddad mjukvara upptäckas.
iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
Så om jag är ute på "Live" när de skickar ut en sträng från "Live" och jag tar emot det, så registreras det i min XBOX360 och hos "Live", samtidigt. Så nästa gång "Live" checkar av, så ska min box svara att den är kollad en gång tidigare annars så stämmer inte min XBOX360 med "Lives" register och då tror "Live" min box är moddad och bannar den?
Är därför det är så viktigt att använda orginal bin-filen när man moddar för att få med alla avcheckningar från "Live"?
MvH // Pluttiplutt
iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
OK ni talar om spelen!
Jag sitter helt inne i och funderar på hur "Live" kommer underfund med att XBOX360 är moddade.
MvH // Pluttiplutt
iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
Bookmarks