Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: xbox360 live ang att bli bannad ...

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    xbox360 live ang att bli bannad ...

    har en liten fundering , om man tex har eller ska flasha sitt xbox360...
    kan man bli bannad om man spelar orginal spel och har flashat xbox360 , eller kan man bara åka fast om man kör med brända spel ?

    tackar på förhand.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Tigerofsweden Visa Inlägg
    har en liten fundering , om man tex har eller ska flasha sitt xbox360...
    kan man bli bannad om man spelar orginal spel och har flashat xbox360 , eller kan man bara åka fast om man kör med brända spel ?

    tackar på förhand.
    Att spela orginal spel är inte lika riskabelt, men om du kör med en backup se ALLTID till att den är patchad bra och Matchar orginalet, Så att du inte blir upptäckt lika lätt.

    Det står mycket om sånt i bl.a tråden -->

    Livsäkerheten: Konsten att inte bli bannad!


  3. #3
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Tigerofsweden Visa Inlägg
    har en liten fundering , om man tex har eller ska flasha sitt xbox360...
    kan man bli bannad om man spelar orginal spel och har flashat xbox360 , eller kan man bara åka fast om man kör med brända spel ?

    tackar på förhand.
    Det bör vara säkert att spela bara orginal då det inte verkar som att MS kan checka om du har en annan FW, det ända dom har lyckats upptäcka är när spel är dåligt rippade.

    Men du ska veta att så fort du stoppar in ett bränt spel så kan du bli bannad, även om du aldrig går in på live med brända spel
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Ta en titt på de klistrade trådarna. Det finns en utmärkt guide om Livesäkerhet där.

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    hur i fasiken kan man bli bannad om man spelar vanlig med ett bränt spel utan att gå in på live ? känns som att det är GANSKA OMÖJLIGT om jag inte är uppkopplad till internet ...

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Tigerofsweden Visa Inlägg
    hur i fasiken kan man bli bannad om man spelar vanlig med ett bränt spel utan att gå in på live ? känns som att det är GANSKA OMÖJLIGT om jag inte är uppkopplad till internet ...
    Har du hört talas om loggar?
    Hur vet vi att M$ inte loggar allting som händer på din box och sedan laddar upp det för granskning vid nästa anslutningstillfälle?
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    är du 100% säker på att det fungerar så eller är det bara någonting du tror ?

    någon som vet säkert ?

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Tigerofsweden Visa Inlägg
    är du 100% säker på att det fungerar så eller är det bara någonting du tror ?

    någon som vet säkert ?
    Klart det inte är någon som vet förutom microsoft, inget dom berättar...

    Säger inte att det är så, men du ska veta att det alltid finns en risk
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Tigerofsweden Visa Inlägg
    är du 100% säker på att det fungerar så eller är det bara någonting du tror ?

    någon som vet säkert ?
    tar upp det du undrar över i den klistrade tråden om livesäkerhet. läs guiden så får du svar på dina frågor.

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    71
    Respekt
    21

    Lightbulb Fördelen att ha en Bannad maskin!

    Jag har en bannad 360 som jag kör backupper på och aldrig "Live". Först blev jag lite deppig och besviken när jag upptäckte att förre ägaren fått maskinen bannad. Sen insåg jag fördelen med att ha en maskin som man vet är som den är.
    Det känns mycket befriande att ha en maskin som man "liksom" inte kan sabba "Live" på, för det är redan gjort och det var inte jag.

    Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.

    MvH // Pluttiplutt

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    pfft, min box blev bannad i första rundan, eller den andra för jag sket i om spelen var patchade eller inte. och då körde man ju med xtreme ^^ .

    nu när jag köpt en ny box efter att min bannade fått rrod så känns de så befriande med live så live är ganska kul mao

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    pfft, min box blev bannad i första rundan, eller den andra för jag sket i om spelen var patchade eller inte. och då körde man ju med xtreme ^^ .

    nu när jag köpt en ny box efter att min bannade fått rrod så känns de så befriande med live så live är ganska kul mao
    live är roligare med ixtreme.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    live är roligare med ixtreme.
    jao, man har juh råd att fixa lite fler av dom här stora roliga spelen då
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    71
    Respekt
    21

    Cool Jag tänker inte argumentera emot någon här

    I alla versioner och delar, till alla spel-maskiner inkl PC:

    Serious Sam
    Quake
    Doom
    Halo
    Command & Concquer

    Det är mina favoriter-spel och egentligen spelar jag inga andraspel. Jo föresten, tetris och andra liknande brädspel.

    Jag hade å andra sidan sett aldrig köpt några av dessa spel heller om jag inte testat dem innan. Det är väl för jag inte laddar ner och testar spel som jag inte heller får några nya favorit-spel och då inte heller köper några nya spel.

    Jag misstänker att det finns, många, många andra människor precis som jag och med tiden kommer stora delar av spelindustrin att gå under pågrund av oss. Tyvärr bara för att det finns de som arbetar för att man inte ska få ladda ner och testa, tyvärr.
    Jag köper ju aldrig ett spel för 400-600 kronor bara för testa och sedan konstatera att det spelet inte var något för mig. Nä när de går på extrapris köper jag ett och annat men blir alltid lika besviken. Någon garanti att få byta spel har man ju inte med spel. I stort sett alla andra produkter som finns kan man byta efter att man inte gillar/vill ha produkten. Fast spel? Nej det får man inga sådana garantier med... och det tycker jag är hutlöst!
    Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.

    MvH // Pluttiplutt

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    här står det xbox live ban waves

    http://www.xbins.org/xblive/ senast var 2009-01-18

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av dviree Visa Inlägg
    här står det xbox live ban waves

    http://www.xbins.org/xblive/ senast var 2009-01-18
    det är väl de datum man kollat vad live kontrollerar, behöver inte nödvändigtvis varit en ban våg då..

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dviree Visa Inlägg
    här står det xbox live ban waves

    http://www.xbins.org/xblive/ senast var 2009-01-18
    hur vet du att det handlar om just live ban waves? klickar man på länken för ett datum kommer det upp en jävla massa skit om inquiry, så som det står i driven när man läser den (lite-on iaf vad jag vet?)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    hur vet du att det handlar om just live ban waves? klickar man på länken för ett datum kommer det upp en jävla massa skit om inquiry, så som det står i driven när man läser den (lite-on iaf vad jag vet?)
    Det där är kommandon som live skickar till din xbox. Xboxen svarar sedan med en serie svar som ska verifiera xboxens integritet.

    När en sån där rad med challenges fås via live så är det live som kör en masscheck för att försöka luska ut moddade maskiner.

    Detta betyder inte att det är en banvåg, bara att om du är online när ett sådanna kommandon skickas så är du i riskzonen.


    EDIT: Swizzy, inquiry är en förfrågan. Anledning till att den finns där när man flashar en drive är troligen för att den del av koden som har hand om förfrågningar av xboxen måste patchas annars så kan moddad mjukvara upptäckas.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  19. #19
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    71
    Respekt
    21

    Hmm!

    Så om jag är ute på "Live" när de skickar ut en sträng från "Live" och jag tar emot det, så registreras det i min XBOX360 och hos "Live", samtidigt. Så nästa gång "Live" checkar av, så ska min box svara att den är kollad en gång tidigare annars så stämmer inte min XBOX360 med "Lives" register och då tror "Live" min box är moddad och bannar den?

    Är därför det är så viktigt att använda orginal bin-filen när man moddar för att få med alla avcheckningar från "Live"?
    Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.

    MvH // Pluttiplutt

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pluttiplutt Visa Inlägg
    Så om jag är ute på "Live" när de skickar ut en sträng från "Live" och jag tar emot det, så registreras det i min XBOX360 och hos "Live", samtidigt. Så nästa gång "Live" checkar av, så ska min box svara att den är kollad en gång tidigare annars så stämmer inte min XBOX360 med "Lives" register och då tror "Live" min box är moddad och bannar den?

    Är därför det är så viktigt att använda orginal bin-filen när man moddar för att få med alla avcheckningar från "Live"?
    svaret är nej på allt du skrivit.

  21. #21
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pluttiplutt Visa Inlägg
    Så om jag är ute på "Live" när de skickar ut en sträng från "Live" och jag tar emot det, så registreras det i min XBOX360 och hos "Live", samtidigt. Så nästa gång "Live" checkar av, så ska min box svara att den är kollad en gång tidigare annars så stämmer inte min XBOX360 med "Lives" register och då tror "Live" min box är moddad och bannar den?

    Är därför det är så viktigt att använda orginal bin-filen när man moddar för att få med alla avcheckningar från "Live"?
    Det den gör är följande (gissningar):
    Live begär säkerhetssektorn på discen
    Xboxen svarar med säkerhetssektorn
    Live begär lite saker från drivens mjukvara
    Driven svarar till xboxen som rapporterar tillbaka till live
    osv

    Som sagt, bara gissningar :P
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  22. #22
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    71
    Respekt
    21
    OK ni talar om spelen!
    Jag sitter helt inne i och funderar på hur "Live" kommer underfund med att XBOX360 är moddade.
    Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.

    MvH // Pluttiplutt

  23. #23
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pluttiplutt Visa Inlägg
    OK ni talar om spelen!
    Jag sitter helt inne i och funderar på hur "Live" kommer underfund med att XBOX360 är moddade.
    Nej, vi pratar om hur live begär uppgifter från xboxen som potentiellt bannad.

    Den begär en massa data om både eventuella spel som kan sitta i samt mjukvara från driven/xboxen
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 flash+live
    By Legend13 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-07, 06:25
  2. Hur gör jag för att lyckas bricka mitt Wii?
    By PrinsBertil in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 13:00
  3. Chippa XBOX360 för att spela utländska spel?
    By wge in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 07:59
  4. Uppdatera för att kunna spela live?
    By kewkpad in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 00:16
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 18:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •