Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 76

Diskussion: Ixtreme 1.5 tråden äntligen

  1. #31
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Dom kom in för över en vecka sedan...
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=943
    Oj då missat det helt. Men jösses vad dyra ni är :S
    Finns ju att få tag på för 415kr från en annan svensk butik. Kör ni med lägsta prisgaranti på PSXCARE!? ;D

  2. #32
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Oj då missat det helt. Men jösses vad dyra ni är :S
    Finns ju att få tag på för 415kr från en annan svensk butik. Kör ni med lägsta prisgaranti på PSXCARE!? ;D
    Jag skulle inte lita på "någon svensk butik" om dom inte har en fysik butik.
    Men det är klart att det blir dyrare om det finns i butik, dom behöver bara betala för ett lager.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  3. #33
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    Halloj, tänkte bara kolla, vad behöver jag för utrustning för att flasha liteon till skillnad mot att flasha en Benq, har connectivity kit 2, och köpte en Maximus 360 Xtractor, men är lite nojjig nu äver att den inte funkar då folk snackar om CK3-lite & CK3-pro.

  4. #34
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Det räcker med det du har. Förutsatt att du också har möjlighet att koppla in sata enheter till datorn, men det antar jag. Har du inget "Spear/Probe/Spjut" till Xtractorn så får du löda byglar över RX/TX. Mejsel är inte att rekommendera till bygling, funkar däremot bra för att öppna 360'n...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  5. #35
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    "Spear/Probe/Spjut" vad är det? :P

  6. #36
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av jwradhe Visa Inlägg
    "Spear/Probe/Spjut" vad är det? :P
    Det är ett litet "stålspjut" som används som alternativ till lödning för liteon.
    Den stoppas ner i ett hål (att stoppa spjutet i hålet, kinky va?) som möjliggör utläsningen av nyckeln
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  7. #37
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    okey, men "Har du inget "Spear/Probe/Spjut" till Xtractorn så får du löda byglar över RX/TX." jag har kollat och jag fattar inte riktigt vad som menas med detta, räcker det inte med något förmål man kan sticka ner där, om jag fattar spjut rätt?

  8. #38
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av jwradhe Visa Inlägg
    okey, men "Har du inget "Spear/Probe/Spjut" till Xtractorn så får du löda byglar över RX/TX." jag har kollat och jag fattar inte riktigt vad som menas med detta, räcker det inte med något förmål man kan sticka ner där, om jag fattar spjut rätt?
    Antingen spjut som inte bara ska vara en stålpinne, spjutet läser FW'en.
    Bygla innebär att man kortsluter två punkter på styrkortet.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  9. #39
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    UDDEVALLA,SWEDEN,SÖDRA
    Inlägg
    36
    Respekt
    23

    tänkte flasha lite

    Var hittar jag villka moderkort / chipset som stöds..

    Har ett Asus P5B med chipset Intel P965.. Funkar det att flasha alla läsare.?

    har en Fk075 eller vad dom gamla hette som var lite jobbiga .. Och sedan några nya läsare antar att det är dom Liton eller vad dom heter..

    Har beställt CK3 så det är väll det ända jag behöver till Liton läsarna eller?
    har även Conectivity kit och Via kortet ..

    Finns det någon bra guide på dom nya läsarna om det ska köras genom Viakortet eller windows.?

    Sedan har jag en begangnad xbox 360 som fläcktarna låter som fan på. Går att att få tag i nya orginal? Den är chipad men funkar på liven än så vill ha orginal fläcktar då jag hört folk bli bannade.. Tror den går varm ibland för den kan få 3 röda ringar.
    hejs

  10. #40
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    133
    Respekt
    22
    om man väljer att bygla TX rX kan man låta byglingen sitta kvar då när man läst keyn? eller måste han stå med lödkolven i högsta hugg innan man kan fortsätta flashningsprocessen?
    XBOX v 1.4
    X-bit, Xecuter 2.4979.06 bios, 120gb, XBMC Dash

    Nintendo Wii
    WiiKey2

  11. #41
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Antingen spjut som inte bara ska vara en stålpinne, spjutet läser FW'en.
    Bygla innebär att man kortsluter två punkter på styrkortet.
    Spjutet läser ingenting, det är bara till för att få till byglingen på moderkortet under den korta tid den måste vara där så att man kan aktivera avläsningen av nyckeln.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #42
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av warp Visa Inlägg
    om man väljer att bygla TX rX kan man låta byglingen sitta kvar då när man läst keyn? eller måste han stå med lödkolven i högsta hugg innan man kan fortsätta flashningsprocessen?
    Den kan sitta kvar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #43
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    133
    Respekt
    22
    ok ok perfekt.
    Nästa fråga då.
    om jag har CK3 PRO kan jag använda den med usbkontakt i dosläge.
    Har ingen serie-port på datorn och kör vista x64 så jag måste antingen köra in en xp 32bits install på en extra hdd. eller bara köra ett usbminne med dos boot på om man nu kan använda usb'n då.
    XBOX v 1.4
    X-bit, Xecuter 2.4979.06 bios, 120gb, XBMC Dash

    Nintendo Wii
    WiiKey2

  14. #44
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av warp Visa Inlägg
    ok ok perfekt.
    Nästa fråga då.
    om jag har CK3 PRO kan jag använda den med usbkontakt i dosläge.
    Har ingen serie-port på datorn och kör vista x64 så jag måste antingen köra in en xp 32bits install på en extra hdd. eller bara köra ett usbminne med dos boot på om man nu kan använda usb'n då.
    Troligen inte, om det inte kommit någon häftig BIOS-funktion i nyare datorer som jag helt missat. Eller så kanske det går att hitta någon .SYS drivrutin du kan ladda från config.sys i DOS, men jag tvivlar på att någon ägnar sig åt att koda DOS drivrutiner nuförtiden, dom som hade sådana skills har fullt upp att hitta till rätt rum på ålderdomshemmet :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #45
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    En fråga till, ja försöker lära mig de här me liteon flashningar, kan de andra bra, så måste lära mig denna.

    Om jag väljer att byggla TX/RX, hur gör man detta, hur ser jag vad som är TX/RX finns nån bra guide över detta på nätet?

  16. #46
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av jwradhe Visa Inlägg
    En fråga till, ja försöker lära mig de här me liteon flashningar, kan de andra bra, så måste lära mig denna.

    Om jag väljer att byggla TX/RX, hur gör man detta, hur ser jag vad som är TX/RX finns nån bra guide över detta på nätet?
    http://forum.psxcare.com/support/sho...81&postcount=9
    Du behöver bara löda R707 (TX om jag inte har helt fel)
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  17. #47
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Precis, TX/TxD/R707, samma sak. Kan vara lätt att tro att det är olika saker när man läser i lite olika trådar...

    Jag brukar löda båda, dels för att det skulle vara jävligt irriterande om kämpar med att försöka läsa nycklarna ur en Liteon, osså märker man att man bara helt enkelt byglat fel punkter....

    Sen så är det också färdigt för framtiden om det nu skulle behövas...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  18. #48
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Precis, TX/TxD/R707, samma sak. Kan vara lätt att tro att det är olika saker när man läser i lite olika trådar...

    Jag brukar löda båda, dels för att det skulle vara jävligt irriterande om kämpar med att försöka läsa nycklarna ur en Liteon, osså märker man att man bara helt enkelt byglat fel punkter....

    Sen så är det också färdigt för framtiden om det nu skulle behövas...
    Dido!
    Jag byglar alltid de två banorna åt alla som ger mig läsare på jobbet "PSXCare" eller när jag själv gör dem

    Onödigt att köpa dubbade vintersulor bara fram på bilen med tycker jag, det skall vara dubb på alla hjulen
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  19. #49
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    34
    Respekt
    16
    Kan man uppgradera en Samsung ix1.4 til ix1.5?
    ni på PSXCARE har flashat min Samsung, och kan jag få ut alla binfiler via att läsa ut key mm när den redan e flashad?

  20. #50
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Du läser ur firmwaren, i den så har du nyckeln. Den nyckeln lägger du in i Ix1.5 och flashar. Samsungarna är väldigt trevliga varelser bara man har ett Via kontrollerkort...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  21. #51
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    41
    Respekt
    0
    hur får man tag på dummy.bin

  22. #52
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    En liten fråga, hur bra är Lite-On på att läsa skivor. Är den lika bra som Samsung eller har den vissa problem som Hitachi? Ska man skicka in sin xbox med Lite-On och låta den flashas, eller ska man byta till en Samsung-läsare först?

  23. #53
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jag upplever Liteon lika pålitliga som Samsung och BenQ. Aldrig några läsproblem.
    Hitachi däremot kan det ibland bli fel, men då brukar det räcka med att ejecta in/ut en gång, sen funkar det...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  24. #54
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    41
    Respekt
    0
    kan man flasha alla Samsung BenQ Hitachi med Ixtreme 1.5 en annan fråga ska man brygga R707 på alla som man gör på liteon

  25. #55
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    UDDEVALLA,SWEDEN,SÖDRA
    Inlägg
    36
    Respekt
    23
    flasha första liton läsaren i dag. Fick inget spjut med CK3 pro kittet så klippte ena sladden på ström sladden till CK3 och satte på en nål som jag tryckte ner i TX hålet och det gick fint att läsa ut firmwaren efter det. ..

    Kör med Via kortet.. och usb..
    hejs

  26. #56
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Jag upplever Liteon lika pålitliga som Samsung och BenQ. Aldrig några läsproblem.
    Hitachi däremot kan det ibland bli fel, men då brukar det räcka med att ejecta in/ut en gång, sen funkar det...
    Låter bra det, tack!

  27. #57
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    En enkel fråga, varför bör jag flasha om in 360 från 1.4 till 1.5? Eller är det kanske onödigt i dagsläget?

  28. #58
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Skrotet Visa Inlägg
    En enkel fråga, varför bör jag flasha om in 360 från 1.4 till 1.5? Eller är det kanske onödigt i dagsläget?
    1.4 är livesäker och det är inget fel att använda den. den största fördelen med 1.5 är att den är säkrare om du har spoofat din läsare. gränsen för ixtreme går vid 1.4, använd inte någon firmware under den och håll dig till verifierade backuper.

  29. #59
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    men om 1.5 fixar 359-vinkeln eller vad den heter så kanske det är säkrare ändå

  30. #60
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    men om 1.5 fixar 359-vinkeln eller vad den heter så kanske det är säkrare ändå
    Det gör 1.4 också
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Fundering kring ixtreme 1.4
    By Palanor in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-23, 13:53
  2. iXtreme 1.2 vs iXtreme 1.4 livesäkert?
    By slatdjana in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-09, 19:20
  3. ixtreme 1.2 samsung
    By kallep88 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 13:15
  4. Vilka når man med ixtreme?
    By CorelBlue in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-04-20, 13:01
  5. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •