iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Custom firmware - 5.00 M33-6
SanDisc MS Pro Duo Ultra II 4GB
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
Halloj, tänkte bara kolla, vad behöver jag för utrustning för att flasha liteon till skillnad mot att flasha en Benq, har connectivity kit 2, och köpte en Maximus 360 Xtractor, men är lite nojjig nu äver att den inte funkar då folk snackar om CK3-lite & CK3-pro.
Det räcker med det du har. Förutsatt att du också har möjlighet att koppla in sata enheter till datorn, men det antar jag. Har du inget "Spear/Probe/Spjut" till Xtractorn så får du löda byglar över RX/TX. Mejsel är inte att rekommendera till bygling, funkar däremot bra för att öppna 360'n...
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
"Spear/Probe/Spjut" vad är det? :P
iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
okey, men "Har du inget "Spear/Probe/Spjut" till Xtractorn så får du löda byglar över RX/TX." jag har kollat och jag fattar inte riktigt vad som menas med detta, räcker det inte med något förmål man kan sticka ner där, om jag fattar spjut rätt?
Var hittar jag villka moderkort / chipset som stöds..
Har ett Asus P5B med chipset Intel P965.. Funkar det att flasha alla läsare.?
har en Fk075 eller vad dom gamla hette som var lite jobbiga .. Och sedan några nya läsare antar att det är dom Liton eller vad dom heter..
Har beställt CK3 så det är väll det ända jag behöver till Liton läsarna eller?
har även Conectivity kit och Via kortet ..
Finns det någon bra guide på dom nya läsarna om det ska köras genom Viakortet eller windows.?
Sedan har jag en begangnad xbox 360 som fläcktarna låter som fan på. Går att att få tag i nya orginal? Den är chipad men funkar på liven än så vill ha orginal fläcktar då jag hört folk bli bannade.. Tror den går varm ibland för den kan få 3 röda ringar.
hejs
om man väljer att bygla TX rX kan man låta byglingen sitta kvar då när man läst keyn? eller måste han stå med lödkolven i högsta hugg innan man kan fortsätta flashningsprocessen?
XBOX v 1.4
X-bit, Xecuter 2.4979.06 bios, 120gb, XBMC Dash
Nintendo Wii
WiiKey2
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
ok ok perfekt.
Nästa fråga då.
om jag har CK3 PRO kan jag använda den med usbkontakt i dosläge.
Har ingen serie-port på datorn och kör vista x64 så jag måste antingen köra in en xp 32bits install på en extra hdd. eller bara köra ett usbminne med dos boot på om man nu kan använda usb'n då.
XBOX v 1.4
X-bit, Xecuter 2.4979.06 bios, 120gb, XBMC Dash
Nintendo Wii
WiiKey2
Troligen inte, om det inte kommit någon häftig BIOS-funktion i nyare datorer som jag helt missat. Eller så kanske det går att hitta någon .SYS drivrutin du kan ladda från config.sys i DOS, men jag tvivlar på att någon ägnar sig åt att koda DOS drivrutiner nuförtiden, dom som hade sådana skills har fullt upp att hitta till rätt rum på ålderdomshemmet :-)
En fråga till, ja försöker lära mig de här me liteon flashningar, kan de andra bra, så måste lära mig denna.
Om jag väljer att byggla TX/RX, hur gör man detta, hur ser jag vad som är TX/RX finns nån bra guide över detta på nätet?
http://forum.psxcare.com/support/sho...81&postcount=9
Du behöver bara löda R707 (TX om jag inte har helt fel)
iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
Precis, TX/TxD/R707, samma sak. Kan vara lätt att tro att det är olika saker när man läser i lite olika trådar...
Jag brukar löda båda, dels för att det skulle vara jävligt irriterande om kämpar med att försöka läsa nycklarna ur en Liteon, osså märker man att man bara helt enkelt byglat fel punkter....
Sen så är det också färdigt för framtiden om det nu skulle behövas...
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Kan man uppgradera en Samsung ix1.4 til ix1.5?
ni på PSXCARE har flashat min Samsung, och kan jag få ut alla binfiler via att läsa ut key mm när den redan e flashad?
Du läser ur firmwaren, i den så har du nyckeln. Den nyckeln lägger du in i Ix1.5 och flashar. Samsungarna är väldigt trevliga varelser bara man har ett Via kontrollerkort...
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
hur får man tag på dummy.bin
En liten fråga, hur bra är Lite-On på att läsa skivor. Är den lika bra som Samsung eller har den vissa problem som Hitachi? Ska man skicka in sin xbox med Lite-On och låta den flashas, eller ska man byta till en Samsung-läsare först?
Jag upplever Liteon lika pålitliga som Samsung och BenQ. Aldrig några läsproblem.
Hitachi däremot kan det ibland bli fel, men då brukar det räcka med att ejecta in/ut en gång, sen funkar det...
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
kan man flasha alla Samsung BenQ Hitachi med Ixtreme 1.5 en annan fråga ska man brygga R707 på alla som man gör på liteon
flasha första liton läsaren i dag. Fick inget spjut med CK3 pro kittet så klippte ena sladden på ström sladden till CK3 och satte på en nål som jag tryckte ner i TX hålet och det gick fint att läsa ut firmwaren efter det. ..
Kör med Via kortet.. och usb..
hejs
En enkel fråga, varför bör jag flasha om in 360 från 1.4 till 1.5? Eller är det kanske onödigt i dagsläget?
men om 1.5 fixar 359-vinkeln eller vad den heter så kanske det är säkrare ändå
Bookmarks