Sida 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 163

Diskussion: Xbox 360 Case mods!

  1. #31
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    stiligt.
    Håller med
    Ser ut som min Status basgitarr som bara kostade 25.000:-

    Last edited by Pendragon; 2009-06-01 at 08:30.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  2. #32
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Skickar in en bild på ett PCB föär en trådlös HK till 360 där ni ser vart ni kan ta + och - från om ni skall modda in lysdioder etc.

    Jag vet att Swizzy önskar en sånhär
    Tänk på att det finns två revisioner av moderkort, så för att vara 100% använd en multimeter.

    Attached Images Attached Images
    Last edited by Pendragon; 2009-06-23 at 13:51.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #33
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Skickar in en bild på ett PCB föär en trådlös HK till 360 där ni ser vart ni kan ta + och - från om ni skall modda in lysdioder etc.

    Jag vet att Swizzy önskar en sånhär

    Om man köper det skalet med inbyggda leds så är sladdarna jätte korta
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  4. #34
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Om man köper det skalet med inbyggda leds så är sladdarna jätte korta
    dom ska vara korta, du kan inte ha långa kablar i kontrollen, det går inte bara... kablarna hamnar bara ivägen då
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Håller med
    Ser ut som min Status basgitarr som bara kostade 25.000:- [/IMG]
    men ändå lyckas du bara spela skinnbanjo på sin höjd.

  6. #36
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    MIN NYA MODDADE BOX:http://www.youtube.com/watch?v=IvZXbxLQjK8
    Kommentera gärna
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    MIN NYA MODDADE BOX:http://www.youtube.com/watch?v=IvZXbxLQjK8
    Kommentera gärna
    trevlig, tumme upp för initiativ.

  8. #38
    Registrerade
    May 2007
    Från
    könsa
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Om man köper det skalet med inbyggda leds så är sladdarna jätte korta
    Hmm tänkte ni använda AA batterier? efter som där dom har kopplat + kabeln så är det ju till AA batteriet ,,, Ska ju löda fast + där uppe,, Dit uppladnings batteriet går till.

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är inte AA batteri't som sitter där, den sitter lite längre ner -> V
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #40
    Registrerade
    May 2007
    Från
    könsa
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det är inte AA batteri't som sitter där, den sitter lite längre ner -> V
    hehe Vaa? vart längre ner?, På bilden där det står "VCC" Det går ju till AA batteriet!. Om du tittar på den hära bilden så har dom kopplat det till det uppladnings bara batteriet.

    http://www.llamma.com/xbox360/mods/i...2805%20176.jpg

  11. #41
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av lindgren Visa Inlägg
    hehe Vaa? vart längre ner?, På bilden där det står "VCC" Det går ju till AA batteriet!. Om du tittar på den hära bilden så har dom kopplat det till det uppladnings bara batteriet.

    http://www.llamma.com/xbox360/mods/i...2805%20176.jpg
    Den där handkontrollen är TRÅDAD, inte trådlös... såhär ser det ut på TRÅDLÖSA handkontrollen:

    http://i171.photobucket.com/albums/u...m/100_1236.jpg



    *OBS: detta är inte världens bästa bild men du bör kunna se... om du inte tror mig, kolla själv på din egna kontroll innan du kommer och säger att det är som det inte är...*

    *Edit:*

    Eftersom jag är en så kass fotograf och det syns dåligt på bilden valde jag att kopiera, och klippa lite i bilden från pendragon för att visa VART någonstans + sitter för trådlösa... den blå ringen är den punkt som är + för AA batterierna...

    Last edited by Swizzy; 2009-06-02 at 21:14.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #42
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Den där handkontrollen är TRÅDAD, inte trådlös... såhär ser det ut på TRÅDLÖSA handkontrollen:
    Båda är trådlösa...

  13. #43
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Båda är trådlösa...
    Bilden jag postade var på en trådlös HK ja.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #44
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Båda är trådlösa...
    http://llamma.com/xbox360/mods/xbox%...abxy%20buttons denna är INTE trådlös, det är den som Lindgren länkade bild till, som numera är förbjuden... så den här är INTE trådlös... annars skulle det stå "Wireless" inte "Wired"...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #45
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    http://llamma.com/xbox360/mods/xbox%...abxy%20buttons denna är INTE trådlös, det är den som Lindgren länkade bild till, som numera är förbjuden... så den här är INTE trådlös... annars skulle det stå "Wireless" inte "Wired"...
    Mm

  16. #46
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Lade upp en till revision på moderkort där man ansluter + och - lite annorlunda, för att vara säkrare, mät med en multimeter

    Posten som ändrades var inlägg 32 http://www.forum.psxcare.com/support...3&postcount=32


    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Skickar in en bild på ett PCB föär en trådlös HK till 360 där ni ser vart ni kan ta + och - från om ni skall modda in lysdioder etc.

    Jag vet att Swizzy önskar en sånhär
    Tänk på att det finns två revisioner av moderkort, så för att vara 100% använd en multimeter.

    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  17. #47
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    16
    hm.. kliar i fingrarna.. utöver mitt custom målade xbox 360 case.. så ska det fan byggas alumium case till 360.. ;P

  18. #48
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Jobbigt när du inte kan synka handkontrollerna sedan då aluminium skölden stoppar RF signalerna om du har potu, men asläckert
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  19. #49
    Citat Original inlägg av psytroll Visa Inlägg
    hm.. kliar i fingrarna.. utöver mitt custom målade xbox 360 case.. så ska det fan byggas alumium case till 360.. ;P
    Det finns ju redan men skulle va snyggt om du lyckades göra ett mindre
    http://www.amazon.com/Lian-Li-Xbox36.../dp/B001FNJUFC

  20. #50
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Det finns ju redan men skulle va snyggt om du lyckades göra ett mindre
    http://www.amazon.com/Lian-Li-Xbox36.../dp/B001FNJUFC
    inte riktigt vad Psytroll tänkte på tror jag, tror att han tänkte mer på ett 360 format aluminium skal
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #51
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    inte riktigt vad Psytroll tänkte på tror jag, tror att han tänkte mer på ett 360 format aluminium skal
    Ahh lite svårt kanske men otroligt snyggt finns ju alu faceplate men kostar dock över 500 men lycka till

  22. #52
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Såhär blev resultatet av det jag gjort hittils med kontrollen (ska fixa mer senare) :





    OBS: bilden är inte den bästa kanske, man kan se bokstäverna när den är igång, när kontrollen är avstängd är även dioderna det, dock fungerar det mindre bra med play and charge kit batteriet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #53
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Brist på annat under semestern så tänkte jag leka med lite kolfiber igen,
    efter gitarr-covern jag gjorde tidigare.

    Utgångsobjekt: Vit plain, trådlös jojja.


    Plocka isär och slipa. Lagt på ett lager epoxi och draperat:


    Lagt på 2 lager epoxi ovanpå kolfibern:



    Efter evigt slipande med 500 papper och 1200 papper.
    Samt en redig dos av polish:


    Ihop-plockad tillsammans med en orginal:


    Vart tvungen att lacka alla vita knappar till svart, samt hela bakpanelen mattsvart. Får se om det håller med tiden!?

  24. #54
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    .db. mycket bra initiativ. kolfiber fungerar till det mesta men skyll inte på att kontrollen är för tung sedan

    var inhandlar du kolfibern och vilken lack använde du? en detaljerad beskrivning av dina moddningar vore uppskattad av fler än mig antar jag.

  25. #55
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    .db. mycket bra initiativ. kolfiber fungerar till det mesta men skyll inte på att kontrollen är för tung sedan

    var inhandlar du kolfibern och vilken lack använde du? en detaljerad beskrivning av dina moddningar vore uppskattad av fler än mig antar jag.
    Tackar.

    Kolfibern är inhandlad på Gubbdagiset nr2, Feltema kallas det tydligen oxå.
    Inte den bästa kvaliteten men till ett godkänt pris.

    Där inhandlade jag även epoxin. (Har testat att använda polyester men det funkar inte lika bra.)

    Lade ett lager med svart sprayfärg innan jag la på det första lagret epoxi, för att inte den vita färgen på kontrollen skall "lysa igenom".
    Lackade övriga delar på kontrollen med mattsvart färg samt ett lager matt klarlack.

    Blev ett par kul expriment innan man ger sig på polarnas dyrare saker (Båt och kanske nåt till polarens hoj).

  26. #56
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Har ett nytt Case mod på gång bilder dyker upp snarT! + att jag kommer ha ett färdigt moddat skal till salu
    Last edited by allewii; 2009-09-06 at 11:21.
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  27. #57
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Appro på Lian-Li, folk som köper sådana chassin har stora problem med att synka handkontrollerna mot synkpanelerna då aluminiumet sköldar signalerna.
    Lian-Li har en fullösning på detta om man e-postar dem som innebär att man får löda lite o sätta externa antenn..... inge vidare tycker jag
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  28. #58
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    drar upp denna tråd då jag börjat bli sugen på att modda mitt 360 skal me dioder o plexi.

    vart ifrån ska man ta strömmen till dioderna?
    vad använder ni för verktyg för att såga ut hålen?

    är de svårt att fixa me sånt här, att löda dit dioder osv? är de nåt för mig som är rätt ovan att arbeta me lödkolv?

  29. #59
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    drar upp denna tråd då jag börjat bli sugen på att modda mitt 360 skal me dioder o plexi.

    vart ifrån ska man ta strömmen till dioderna?
    vad använder ni för verktyg för att såga ut hålen?

    är de svårt att fixa me sånt här, att löda dit dioder osv? är de nåt för mig som är rätt ovan att arbeta me lödkolv?
    Om du bor i stockholm kan jag hjälpa dej. Men du tar strömmen från moderkortet undersida finns guider på llamma, För att såga ut kan du använda dremel eller sticksåg.Här en bild hur du löder in Cold cathode rör eller Led boards: http://forums.xbox-scene.com/index.p...wtopic=530402;)

    Slänger upp bilder på mitt nya modd när den är klar den kommer ha Pulse Vu X2 !
    Last edited by allewii; 2009-09-25 at 22:26.
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  30. #60
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    de va snällt av dig =) men jag bor i småland tyvärr. ska kika på dem guiderna o se om man vågar på sig lite modifikationer av skalet. får nog bli en dremel för min del då jag har tänkt såga ut ett litet mönster =)
    tack för tipsen!

    ja släng upp bilder! =)

Sida 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. XBOX 360 - alla vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 11:21
  2. xbox 360 Elite fläktar väsnas
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 17:51
  3. Standard XBOX kontroller till XBOX 360?
    By ezco in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 00:54
  4. Xtreme firmware 3.0 for TS-H943 Xbox 360
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 11:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •