Besök gärna min "kanal" på youtube om du vill se casemods :http://www.youtube.com/user/ALLEWMODZ
Men om du bläddra tillbaks i tråden så finns det några case mods som jag gjort
Besök gärna min "kanal" på youtube om du vill se casemods :http://www.youtube.com/user/ALLEWMODZ
Men om du bläddra tillbaks i tråden så finns det några case mods som jag gjort
Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
ALLEWMODZ-CASE MODDING
En bild på min moddade 120gb hårddisk med ett "fönster" och plexi. Och om målad till blank svart.
Last edited by allewii; 2009-09-29 at 22:30.
ALLEWMODZ-CASE MODDING
Nu ere dags för ett case mod för mig ska sätta in en till fläkt i krysslådan för att få bättre flöde på syret..
Först ska jag sätta fast en kontakt på moderkortet så jag använde mig av en 3-pins förlängningskabel.
På baksidan där jag lött fast den (ta en titt på mina lödkunskaper XD) måste man göra en brygga,, jag har gjort en 12v brygga men tar du som andra två punkterna får du 5v men du får absolut inte ha båda samtidigt för då får du problem...
Så här ser kontakten ut nu fastlödd å klar
Kommer mer imorgon då jag visar var fläkten ska sitta oxå
Här har ni skiss på vad jag ska göra (skissad på en ipod så den e inte det bästa ni sett )
Har dock fläkt-problem,, någon som vet om det finns att köpa 60mm fläkt som e 10-15mm tjock?
Najjs, men ja får skrota idén tills vidare då min synkpanel inte vill hitta kontrollen... nån som vet om den e körd då ?? alla lampor etc. fungerar som det ska. Vet nån om man kan fixa det skriv det gärna
Förlängde kabeln då RF brädan skulle sitta inuti boxen och fläkten få ärva platsen.. Är as förbannad iallafall då det här va mitt enda xbox.. äh sociala intressen får ta över XD
^Du kan ju annars tvångs-synka genom att plugga in kontrollen med laddningskabeln, i en av USB-portarna
En liten uppdatering .. RF modulen fungerar inte alls som den ska (Förmodligen ESD mördad av mina skillz) så vad jag kommer att göra är att löda av kabeln och få fast kontakten igen. Har också beställt en till RF modul om denna nu skulle vara död... Jag tänker inte fortsätta med denna idé på ett tag utan flyttar fläkten till ovansidan.
Om någon annan vill pröva på detta ere ok, tänker mest på om ni känner att ni snor någon annans idé fast ni kanske e så okänsliga vad vet jag :S
Tjenatjena!,,, sket i idén om att flytta på RF brädan då min budget redan är sönderslagen :S... Gör iallafall en egen version av det vanligaste fläktmoddet (ok,ok ja vet att det vanligaste är talismoon eller nått sånt :O)
såhär ser det ut just nu :P postar ny bilder om några timmar :O har hunnit finslipa lite mer..
Och såhär ser "tunneln" ut från baksidan.
Med fläkten på
Tänkte spraya boxxen shockrosa senare,, nån som vet var man kan hitta sådan sprayfärg i Stockholm//Bromma??
Det är händelsevis ingen av er som gjort en guide på hur man moddar handkontrollerna med leds? Är sugen på att göra det men hittar inga bra guider.
Jag har gjort det!, gå in på http://www.youtube.com/multiviews
Du menar hur man skruvar upp handkontrollen, löder loss de ytmonterade dioderna o ersätter dessa med kablar ( svart för Gnd o röd för Vcc ) o läder på dioder längre ut i synkringen eller tänkte du på lysdioder under alla knappar ??
Skall ligga lite info om detta om du söker på Swizzys poster o mina :d
annars har du vettiga guider här:
http://www.llamma.com/xbox360/mods/x...0LED%20Mod.htm
För att räkna ut värdet på motstånden rekomenderar jag denna http://metku.net/index.html?sect=vie...x_eng#parallel
om du inte känner till Ohms lag
eller omformulerat som
eller
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ohms_lag
Last edited by Pendragon; 2009-10-27 at 13:09.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Tackar för alla tips! Ska ta och kika igenom sidorna =o)
annars kan du lägga till mig på MSN så ska jag försöka förklara för dig hur det går till
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
min "kanal" är bara modding ganska få videos men kommer fler. www.youtube.com/user/ALLEWMODZ
ALLEWMODZ-CASE MODDING
/ Pendragon
Slipa, slipa, slipaaaaa!
Nu är det dags för primer för att se om det finns nån ojämnhet att fylla i :P
Fläkten snurrar på XD
Och såhär ser den ut me ansiktsplattan
På med primer imorgon,, ska försöka måla den samtidigt!
Thus teh Volcano boc has seen teh dawn
/ Pendragon
Updatering :P
Nu har jag grundat men... Det kommer en överraskning i veckan för dom som gillar sånt Lite ojämt på sina ställen men jag är nöjd...
Efter 2 lager primer sent på kvällen
Färdigprimat och med en speciell sprayfärg som kommer på
Bookmarks