Sida 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 163

Diskussion: Xbox 360 Case mods!

  1. #61
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    de va snällt av dig =) men jag bor i småland tyvärr. ska kika på dem guiderna o se om man vågar på sig lite modifikationer av skalet. får nog bli en dremel för min del då jag har tänkt såga ut ett litet mönster =)
    tack för tipsen!

    ja släng upp bilder! =)
    Besök gärna min "kanal" på youtube om du vill se casemods :http://www.youtube.com/user/ALLEWMODZ

    Men om du bläddra tillbaks i tråden så finns det några case mods som jag gjort
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  2. #62
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    En bild på min moddade 120gb hårddisk med ett "fönster" och plexi. Och om målad till blank svart.

    Last edited by allewii; 2009-09-29 at 21:30.
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  3. #63
    Nu ere dags för ett case mod för mig ska sätta in en till fläkt i krysslådan för att få bättre flöde på syret..
    Först ska jag sätta fast en kontakt på moderkortet så jag använde mig av en 3-pins förlängningskabel.



    På baksidan där jag lött fast den (ta en titt på mina lödkunskaper XD) måste man göra en brygga,, jag har gjort en 12v brygga men tar du som andra två punkterna får du 5v men du får absolut inte ha båda samtidigt för då får du problem...


    Så här ser kontakten ut nu fastlödd å klar


    Kommer mer imorgon då jag visar var fläkten ska sitta oxå

  4. #64
    Här har ni skiss på vad jag ska göra (skissad på en ipod så den e inte det bästa ni sett )

    Har dock fläkt-problem,, någon som vet om det finns att köpa 60mm fläkt som e 10-15mm tjock?

  5. #65
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Här har ni skiss på vad jag ska göra (skissad på en ipod så den e inte det bästa ni sett )

    Har dock fläkt-problem,, någon som vet om det finns att köpa 60mm fläkt som e 10-15mm tjock?
    Ska göra samma mod med kontakten men min moddade box ska bli metallic blå:P Och fönster och leds
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  6. #66
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Ska göra samma mod med kontakten men min moddade box ska bli metallic blå:P Och fönster och leds
    Najjs, men ja får skrota idén tills vidare då min synkpanel inte vill hitta kontrollen... nån som vet om den e körd då ?? alla lampor etc. fungerar som det ska. Vet nån om man kan fixa det skriv det gärna

    Förlängde kabeln då RF brädan skulle sitta inuti boxen och fläkten få ärva platsen.. Är as förbannad iallafall då det här va mitt enda xbox.. äh sociala intressen får ta över XD

  7. #67
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    ^Du kan ju annars tvångs-synka genom att plugga in kontrollen med laddningskabeln, i en av USB-portarna

  8. #68
    Citat Original inlägg av PeterE Visa Inlägg
    ^Du kan ju annars tvångs-synka genom att plugga in kontrollen med laddningskabeln, i en av USB-portarna
    Bra idé prövar det imorgon när jag inte har kvar tanken att slänga ut boxen från fönstret XD

  9. #69
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Bra idé prövar det imorgon när jag inte har kvar tanken att slänga ut boxen från fönstret XD
    Den kan vara esd mordad
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  10. #70
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Den kan vara esd mordad
    Nope? då skulle den väl inte alls funka??

  11. #71
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Nope? då skulle den väl inte alls funka??
    brukar bara vara sync'n som fewkar ur vid standard esdmördning (iaf den formen som en onämnd gammal kollega gjorde)

    annatfall så såg din kabel förlängning satlång ut.. prova att korta ner den !

  12. #72
    En liten uppdatering .. RF modulen fungerar inte alls som den ska (Förmodligen ESD mördad av mina skillz) så vad jag kommer att göra är att löda av kabeln och få fast kontakten igen. Har också beställt en till RF modul om denna nu skulle vara död... Jag tänker inte fortsätta med denna idé på ett tag utan flyttar fläkten till ovansidan.
    Om någon annan vill pröva på detta ere ok, tänker mest på om ni känner att ni snor någon annans idé fast ni kanske e så okänsliga vad vet jag :S

  13. #73
    Tjenatjena!,,, sket i idén om att flytta på RF brädan då min budget redan är sönderslagen :S... Gör iallafall en egen version av det vanligaste fläktmoddet (ok,ok ja vet att det vanligaste är talismoon eller nått sånt :O)

    såhär ser det ut just nu :P postar ny bilder om några timmar :O har hunnit finslipa lite mer..

    Och såhär ser "tunneln" ut från baksidan.

    Med fläkten på

    Tänkte spraya boxxen shockrosa senare,, nån som vet var man kan hitta sådan sprayfärg i Stockholm//Bromma??

  14. #74
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Tjenatjena!,,, sket i idén om att flytta på RF brädan då min budget redan är sönderslagen :S... Gör iallafall en egen version av det vanligaste fläktmoddet (ok,ok ja vet att det vanligaste är talismoon eller nått sånt :O)

    såhär ser det ut just nu :P postar ny bilder om några timmar :O har hunnit finslipa lite mer..

    Och såhär ser "tunneln" ut från baksidan.

    Med fläkten på

    Tänkte spraya boxxen shockrosa senare,, nån som vet var man kan hitta sådan sprayfärg i Stockholm//Bromma??
    Japp Highlights vid Slussen / Mosebacke torg fast köp Basic spray då. Eller biltema spray ha alltid biltemas primer först
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  15. #75
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Det är händelsevis ingen av er som gjort en guide på hur man moddar handkontrollerna med leds? Är sugen på att göra det men hittar inga bra guider.

  16. #76
    Citat Original inlägg av bleppmasta Visa Inlägg
    Det är händelsevis ingen av er som gjort en guide på hur man moddar handkontrollerna med leds? Är sugen på att göra det men hittar inga bra guider.
    Jag har gjort det!, gå in på http://www.youtube.com/multiviews

  17. #77
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Du menar hur man skruvar upp handkontrollen, löder loss de ytmonterade dioderna o ersätter dessa med kablar ( svart för Gnd o röd för Vcc ) o läder på dioder längre ut i synkringen eller tänkte du på lysdioder under alla knappar ??

    Skall ligga lite info om detta om du söker på Swizzys poster o mina :d

    annars har du vettiga guider här:
    http://www.llamma.com/xbox360/mods/x...0LED%20Mod.htm

    För att räkna ut värdet på motstånden rekomenderar jag denna http://metku.net/index.html?sect=vie...x_eng#parallel
    om du inte känner till Ohms lag


    eller omformulerat som
    eller

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Ohms_lag
    Last edited by Pendragon; 2009-10-27 at 12:09.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #78
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Tackar för alla tips! Ska ta och kika igenom sidorna =o)

  19. #79
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    annars kan du lägga till mig på MSN så ska jag försöka förklara för dig hur det går till
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #80
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    annars kan du lägga till mig på MSN så ska jag försöka förklara för dig hur det går till
    MIN VIDEO É FORTFARANDE BEAST!

  21. #81
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    MIN VIDEO É FORTFARANDE BEAST!
    Du vet att din länk går till MultiViews Studio och har inget alls med moddning av 360 koneoller va ?

    Stop teh spamming! eller lär dig länka rätt
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  22. #82
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Du vet att din länk går till MultiViews Studio och har inget alls med moddning av 360 koneoller va ?

    Stop teh spamming! eller lär dig länka rätt
    Multiviews studios är skapad av mig och jo,, lite längre bak har du ett par xbox 360 mod tutorials...

  23. #83
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Multiviews studios är skapad av mig och jo,, lite längre bak har du ett par xbox 360 mod tutorials...
    min "kanal" är bara modding ganska få videos men kommer fler. www.youtube.com/user/ALLEWMODZ
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  24. #84
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Multiviews studios är skapad av mig och jo,, lite längre bak har du ett par xbox 360 mod tutorials...

    aaah längre ned under uppladdningar i see

    Trodde du länkade till en specefik video som var borttagen eller så *ler*

    my bad.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  25. #85
    Slipa, slipa, slipaaaaa!

    Nu är det dags för primer för att se om det finns nån ojämnhet att fylla i :P

    Fläkten snurrar på XD

    Och såhär ser den ut me ansiktsplattan

    På med primer imorgon,, ska försöka måla den samtidigt!

  26. #86
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Thus teh Volcano boc has seen teh dawn
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  27. #87
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Thus teh Volcano boc has seen teh dawn
    Det är inget Casemod men däremot ett Facemod
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  28. #88
    Updatering :P
    Nu har jag grundat men... Det kommer en överraskning i veckan för dom som gillar sånt Lite ojämt på sina ställen men jag är nöjd...

    Efter 2 lager primer sent på kvällen

    Färdigprimat och med en speciell sprayfärg som kommer på

  29. #89
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Updatering :P
    Nu har jag grundat men... Det kommer en överraskning i veckan för dom som gillar sånt Lite ojämt på sina ställen men jag är nöjd...

    Efter 2 lager primer sent på kvällen

    Färdigprimat och med en speciell sprayfärg som kommer på
    har du täckt rrold knappens ring? men annars najs
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  30. #90
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    har du täckt rrold knappens ring? men annars najs
    Nope, tog bort den istället

Sida 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. XBOX 360 - alla vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 11:21
  2. xbox 360 Elite fläktar väsnas
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 17:51
  3. Standard XBOX kontroller till XBOX 360?
    By ezco in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 00:54
  4. Xtreme firmware 3.0 for TS-H943 Xbox 360
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 11:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •