Kul med en case mod tråd
Min gamla låda ifrån 2005.. http://www.sweclockers.com/album/?id=483
PS3 US version, XBOX 360 /Hitachi drive, och alla nintendo konsoller
Nu är jag "typ" klar , väntar på transparant fläkttunnel och att sätta in lite fler LED's (lite mörkt i övre delen ...)
Sämst ljus så bilderna blir lite knottriga..
Hemmagjord LED board.
Här är min lilla ström bräda som gör det lättare för mig att sätta in saker (syns inte så jättebra..)
Och alla bilder är tagna med min iPhone 3Gs Juhii, den äger XD
Last edited by 4everapple1; 2009-11-28 at 01:11.
Najs den blev ju bra. mina bilder kommer på söndag typ!
Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
ALLEWMODZ-CASE MODDING
Tänkte höra om det finns nån "säker" 5v punkt i xboxet som får el först när boxxen startas? annars får jag ta o löda på en liten switch :P
Förstår vad du menar men jag är bara en person som vill pröva på nya saker, just nu inom det här området.. Kanske lite hårt från dig,? som du tror att jag e nån nörd som sitter o spelar hela dagarna...? ajja så ligger det inte till o det vet ja och alla jag känner..
Synd att du inte tycker om ordet kreativitet..
JAg tror Benz inte förstår ironi o alltid är ute efter o kasta dynga på folk.
Varför chipptrimmar folk sina bilar ?
Varför måste folk sätta på kjolpaket på dem efteråt ?
Varfö rmåste folk köpa annat än plåtfärgar till sina bilar o för iehelvete varför motivlackar folk när det finns klistermärken..
Jo för att ge en personlig prägel på saker.
Alla gilalr inte sånt eller har förmågan till att göra det.
Men lägg ned pajkastandet BEnz är du bussig.
Majjoriteten av dina inlägg är lite väl negativa.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
*PS3 slim 120- CFW 3,55
*Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
*GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
*Gamecube-Duo Q-Top case crystal
*Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
*Xbox 360 slim original so far
*Pstwo original x)
*Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod
Har satt i allt själv
Xbox360 --> Bilar = En helt annan grej. Tänk dig vad som är speciellt med en liten box. Man ser ju knappt den , är det inte tv:en man tittar på egentligen ?
Tänk dig bilar , alla snygga guzzar tittar på den och så . Sen man flashar runt med den 24/7 och visar folk.
Tänk dig en liten värdelös box , ingen bryr sig om den. Ingen tittar på den . Sen inträffar RROD och du måste köpa en ny igen.
Så nu förstår du
moderatorer kan ni rensa allt offtopic snack som har blivit i tråden! TACK!
ALLEWMODZ-CASE MODDING
det du säger om bilar stämer helt klart, det du säger om boxarna stämmer inte för fem öre, är boxen CUSTOM, massa bling bling och grejer som Allewii och 4everapple1 gör så lägger man helt klart märke till boxen lite mer...
utöver det är det alltid kul att ha något unikt, något som INGEN annan har... plus att testa sig fram för att hitta en lösning för att få det att fungera, det är också kul, RROD kan man enkelt fixa själv... jag har gjort det ganska många gånger, allewii's senaste mod har jag lagat, och fixat lite annat på också (installerade Pulse VU i den idag)
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Några bilder på ett av mina nya mods kommer en med Pulse VU snart!:
Den här boxen har :
LED board 16 leds
moddat dvd skal
Case moddat skal
Case moddad Hårddisk 120GB
Lägger upp bilder så det blir som det ska vara i den här tråden case mods
Last edited by allewii; 2009-12-08 at 21:36.
ALLEWMODZ-CASE MODDING
Åker du runt i en bil bara för att visa upp dig har du inget liv, sen är det faktiskt inte så många som bryr sig om en pimpad bil...
Xboxar går sönder om man inte underhåller dem, samma med bilar..
Skillnaden mellan bilar och xboxar är den så kallade målgruppen! tror inte att du hittar en 14åring som sitter och pillar på en svindyr bil
Där ser du att det inte är så stor skillnad alls, du behöver inte läsa tråden om du inte är intresserad.. (Sen vet ju alla att du modifierar mjukvaran, varför tror du inte att det finns folk som vill modifiera hårdvaran?)
Har börjat modda en kontroll.
Köpte en på ******* som bara "hade lagt av..." så när ja fick den plockade ja isär den och rengjorde den (hade troligen vart med en fest eller två...) och satte ihop den igen med nya batterier, och den funkade perfekt! Då började moddningen. Färgen från början va sliten vit, så ja började med att vattenslipa den noga för att färgen skulle fästa, sen la ja på plast-häft-grundfärg, sen grundfärg och sen lack. Lacken har ja ingen aning om va den är till för bil. Hade lite stod på jobbet och hittar inte med den i listan. Tanken va att ja ville ha den matt från början, men den blev blank sen iaf.
Så här blev resultatet:
Sen köpte ja hem SMD dioder och skulle byta ut i ringen, började med 4an och det gick fint, tog sen 3an och det funkade oxå, sen vände ja den 2a troligen åt fel håll och vände på den igen sen dess funkar inte någon. Trodde kontrollen va helskrot men upptäckte att xboxen va på strax efter ja grejat med kontrollen en dag. Provade att starta den i vardagsrummet och den funkade i typ 2-3 minuter. nu är den död igen. Blir att skaffa en ny kontroll igen och plocka över allt på den. Min gissning är att ja hade för hög värme på när ja lödde dioderna. 3 och 4 gick juh bra, men sen blev den för varm...
Ajaa. Återkommer när ja köpt en ny!
den ser hal ut den där rackarn!
Har lite tid över nu under jul-ledighet så det blir en fortsättning på Kolfiber-jojjan
jag gjort förut.
Nu blir även baksidan sidodelar och batteripack i Kolfiber.
Bilder kommer.
Tjena AlleWii, Har titta på din målning av neonrosa, Vad jag tycker så hede du på för mycke färg så att det vart lite mer röd färgad än rosan, Men ser helt okej ut Gillar det du gör
Bookmarks