Sida 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Visar resultat 151 till 163 av 163

Diskussion: Xbox 360 Case mods!

  1. #151
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Midlife Visa Inlägg
    xbox backup creator - sorry

    Ok, du syftar på mina bilder och det ovan antar jag? Jag trodde jag var snäll som inte tryckte in allt i ett långt inlägg... Skall hålla mig i skinnet i forts
    Xbox Backup Creator brukar man kort och gott kalla för "XBC" det var därför jag undrade var r:et stod för, finns ju en hel uppsjö program man kan använda så man blir lite förvirrad ibland när någon ändrar på det där med förkortningar för att det bättre ska passa just dom

    Nja syftade på allt i största allmänhet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #152
    I like it, I like it! Snyggt jobbat!
    Har du funderat på att köpa ett HD-DvD skal och ha driven i? Skulle vara pricken på i:t som man säger annars gillar jag det grymt mycket men dock lite avundsjuk för att jag inte har ett J-Tag hehe..

  3. #153
    Har lite planer på ett case som jag tänkt göra i plexi.

    Här är en grov design gjort i Gåågle ketchup:




    Och till sist utan hårdvara:


    Berätta gärna vad ni tycker, va ärliga.

  4. #154
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det blir iaf bra kylning på det hela men... om du ska ha DVD'n under måste du se till att moderkortet inte under några omständigheter rör vid locket på DVD enheten, då detta får maskinen att kortsluta... kanske sätta moderkortet mot en bit plexi med distanser?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #155
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    nu är man äntligen färdig me skalet inte riktigt nöjd me resultatet men de är första gången man gör nåt sånt här så de får duga. nu ska man bara fixa lampa i skalet så spindel lyser upp lite mer o byta lampor i "ringen". några förslag på färg? men de är ett senare projekt.



    hade väl kanske kunnat torka bort dammet men vem orkar me sånt vid den här tiden?? om ni undrar varför O:et i xbox har försvunnit så lossna de bara när jag skar ut spindeln. o nu är de borta. antar de är katterna som lekt me de :/

  6. #156
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det blir iaf bra kylning på det hela men... om du ska ha DVD'n under måste du se till att moderkortet inte under några omständigheter rör vid locket på DVD enheten, då detta får maskinen att kortsluta... kanske sätta moderkortet mot en bit plexi med distanser?
    Ja det har jag tänkt på :P antingen det du sa eller något isolerande material emellan

  7. #157
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    nu är man äntligen färdig me skalet inte riktigt nöjd me resultatet men de är första gången man gör nåt sånt här så de får duga.:/
    Riktigt najjs tycker jag, ska du spraya om skalet senare så kan du spackla för det som blev klar av "Xbox360" Skulle också tipsa om en transparent fläkttunnel så man ser lite extra

    Om du är intresserad har jag lampor för ringen som du kan få för en bra peng och slippa vänta i 2-3 veckor

  8. #158
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    jo har funderat på att spackla för de där.
    ok va vill du ha för dem isf? va har du för färger? är lite osäker på va som skulle va snyggt men blått kanske?

  9. #159
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    jo har funderat på att spackla för de där.
    ok va vill du ha för dem isf? va har du för färger? är lite osäker på va som skulle va snyggt men blått kanske?
    Förslåt för sent svar men blått rekommenderas skitsnyggt! Fast det beror på vad och om du ska ha lampor innuti xboxen, man bör följa färgchema lite tillexempel blått i ring och rött i funkar lixom inte :P

    Lamperna kan du väl få för en 20kr? så skickar jag med 6st?

  10. #160
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    tänkte bara visa upp det jag tidigare här på kvällen lödde ihop, första gången jag lyckas med den här modden till 100%! Bästa med detta är att den även lyser blått när den ska visa RROD
    Attached Images Attached Images
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #161
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    tänkte bara visa upp det jag tidigare här på kvällen lödde ihop, första gången jag lyckas med den här modden till 100%! Bästa med detta är att den även lyser blått när den ska visa RROD
    Bridgade du punkterna som jag gjorde tidigare eller?

  12. #162
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Bridgade du punkterna som jag gjorde tidigare eller?
    japp går o göra så man får 2 färger istället också men det e skit jobbigt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #163
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Var sjukt länge sedan man besökte detta forum . Men efter en lång tid från kryss boxarna och "case moddingen" kommer jag upp med ett helt nytt fräscht modd snart lägger självklart upp en bild och video kommer .
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Sida 6 av 6 FörstaFörsta ... 456

Liknande diskussioner

  1. XBOX 360 - alla vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 11:21
  2. xbox 360 Elite fläktar väsnas
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 17:51
  3. Standard XBOX kontroller till XBOX 360?
    By ezco in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 00:54
  4. Xtreme firmware 3.0 for TS-H943 Xbox 360
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 11:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •