Last edited by Pendragon; 2009-06-01 at 09:30.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Skickar in en bild på ett PCB föär en trådlös HK till 360 där ni ser vart ni kan ta + och - från om ni skall modda in lysdioder etc.
Jag vet att Swizzy önskar en sånhär
Tänk på att det finns två revisioner av moderkort, så för att vara 100% använd en multimeter.
Last edited by Pendragon; 2009-06-23 at 14:51.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
MIN NYA MODDADE BOX:http://www.youtube.com/watch?v=IvZXbxLQjK8
Kommentera gärna
Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
ALLEWMODZ-CASE MODDING
Det är inte AA batteri't som sitter där, den sitter lite längre ner -> V
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
hehe Vaa? vart längre ner?, På bilden där det står "VCC" Det går ju till AA batteriet!. Om du tittar på den hära bilden så har dom kopplat det till det uppladnings bara batteriet.
http://www.llamma.com/xbox360/mods/i...2805%20176.jpg
Den där handkontrollen är TRÅDAD, inte trådlös... såhär ser det ut på TRÅDLÖSA handkontrollen:
http://i171.photobucket.com/albums/u...m/100_1236.jpg
*OBS: detta är inte världens bästa bild men du bör kunna se... om du inte tror mig, kolla själv på din egna kontroll innan du kommer och säger att det är som det inte är...*
*Edit:*
Eftersom jag är en så kass fotograf och det syns dåligt på bilden valde jag att kopiera, och klippa lite i bilden från pendragon för att visa VART någonstans + sitter för trådlösa... den blå ringen är den punkt som är + för AA batterierna...
Last edited by Swizzy; 2009-06-02 at 22:14.
Google is your friend!
/ Pendragon
http://llamma.com/xbox360/mods/xbox%...abxy%20buttons denna är INTE trådlös, det är den som Lindgren länkade bild till, som numera är förbjuden... så den här är INTE trådlös... annars skulle det stå "Wireless" inte "Wired"...
Google is your friend!
Lade upp en till revision på moderkort där man ansluter + och - lite annorlunda, för att vara säkrare, mät med en multimeter
Posten som ändrades var inlägg 32 http://www.forum.psxcare.com/support...3&postcount=32
/ Pendragon
hm.. kliar i fingrarna.. utöver mitt custom målade xbox 360 case.. så ska det fan byggas alumium case till 360.. ;P
Jobbigt när du inte kan synka handkontrollerna sedan då aluminium skölden stoppar RF signalerna om du har potu, men asläckert
/ Pendragon
Det finns ju redan men skulle va snyggt om du lyckades göra ett mindre
http://www.amazon.com/Lian-Li-Xbox36.../dp/B001FNJUFC
Google is your friend!
Såhär blev resultatet av det jag gjort hittils med kontrollen (ska fixa mer senare) :
OBS: bilden är inte den bästa kanske, man kan se bokstäverna när den är igång, när kontrollen är avstängd är även dioderna det, dock fungerar det mindre bra med play and charge kit batteriet
Google is your friend!
Brist på annat under semestern så tänkte jag leka med lite kolfiber igen,
efter gitarr-covern jag gjorde tidigare.
Utgångsobjekt: Vit plain, trådlös jojja.
Plocka isär och slipa. Lagt på ett lager epoxi och draperat:
Lagt på 2 lager epoxi ovanpå kolfibern:
Efter evigt slipande med 500 papper och 1200 papper.
Samt en redig dos av polish:
Ihop-plockad tillsammans med en orginal:
Vart tvungen att lacka alla vita knappar till svart, samt hela bakpanelen mattsvart. Får se om det håller med tiden!?
.db. mycket bra initiativ. kolfiber fungerar till det mesta men skyll inte på att kontrollen är för tung sedan
var inhandlar du kolfibern och vilken lack använde du? en detaljerad beskrivning av dina moddningar vore uppskattad av fler än mig antar jag.
Tackar.
Kolfibern är inhandlad på Gubbdagiset nr2, Feltema kallas det tydligen oxå.
Inte den bästa kvaliteten men till ett godkänt pris.
Där inhandlade jag även epoxin. (Har testat att använda polyester men det funkar inte lika bra.)
Lade ett lager med svart sprayfärg innan jag la på det första lagret epoxi, för att inte den vita färgen på kontrollen skall "lysa igenom".
Lackade övriga delar på kontrollen med mattsvart färg samt ett lager matt klarlack.
Blev ett par kul expriment innan man ger sig på polarnas dyrare saker (Båt och kanske nåt till polarens hoj).
Har ett nytt Case mod på gång bilder dyker upp snarT! + att jag kommer ha ett färdigt moddat skal till salu
Last edited by allewii; 2009-09-06 at 12:21.
ALLEWMODZ-CASE MODDING
Appro på Lian-Li, folk som köper sådana chassin har stora problem med att synka handkontrollerna mot synkpanelerna då aluminiumet sköldar signalerna.
Lian-Li har en fullösning på detta om man e-postar dem som innebär att man får löda lite o sätta externa antenn..... inge vidare tycker jag
/ Pendragon
drar upp denna tråd då jag börjat bli sugen på att modda mitt 360 skal me dioder o plexi.
vart ifrån ska man ta strömmen till dioderna?
vad använder ni för verktyg för att såga ut hålen?
är de svårt att fixa me sånt här, att löda dit dioder osv? är de nåt för mig som är rätt ovan att arbeta me lödkolv?
Om du bor i stockholm kan jag hjälpa dej. Men du tar strömmen från moderkortet undersida finns guider på llamma, För att såga ut kan du använda dremel eller sticksåg.Här en bild hur du löder in Cold cathode rör eller Led boards: http://forums.xbox-scene.com/index.p...wtopic=530402;)
Slänger upp bilder på mitt nya modd när den är klar den kommer ha Pulse Vu X2 !
Last edited by allewii; 2009-09-25 at 23:26.
ALLEWMODZ-CASE MODDING
de va snällt av dig =) men jag bor i småland tyvärr. ska kika på dem guiderna o se om man vågar på sig lite modifikationer av skalet. får nog bli en dremel för min del då jag har tänkt såga ut ett litet mönster =)
tack för tipsen!
ja släng upp bilder! =)
Bookmarks