Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Jsper eller Falcon

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    108
    Respekt
    18

    Jsper eller Falcon

    Min trotjänare har numera lagt av så blir till införskaffa en ny liten grän krysslåda, tar över min gamla hårddisk så blir att införskaffa en Arcade.

    Som jag har förstått finns 2 versioner av HDMi lådorna, Kodnamn Jasper och Falcon vad är skillnaden mellan de två och vilken är att föredra och hur vet jag innan vilken som är vilken när jag köper. Alla 360 går väl numera att flasha sen iXtreme 1.5 släpptes elller har jag fel?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av mafiaboy Visa Inlägg
    Min trotjänare har numera lagt av så blir till införskaffa en ny liten grän krysslåda, tar över min gamla hårddisk så blir att införskaffa en Arcade.

    Som jag har förstått finns 2 versioner av HDMi lådorna, Kodnamn Jasper och Falcon vad är skillnaden mellan de två och vilken är att föredra och hur vet jag innan vilken som är vilken när jag köper. Alla 360 går väl numera att flasha sen iXtreme 1.5 släpptes elller har jag fel?
    Jasper har 65nm's processor samt inbyggt 256MB-minne.

    Vänta inte ihjäl dig på att få en jasper, falcon är riktigt stabila.

    För att se skillnad så kan man se det på amperen på baksidan och jag, alla går att flasha.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  3. #3
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    108
    Respekt
    18
    Så Jasper har inte hittat sig hit än?

    Vad är det exakt jag ska titta på? finns det några fina bilder på hur det ska se ut på kartongen? någon sa att de "nya" jasper/falcon hade annerlunda kartong att där stod "Be a Pro" eller liknande på den och hade en genomskinlig bit längst upp så man kan se tillverklnings datumet, har aldrig själv sett detta på någno kartong

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av mafiaboy Visa Inlägg
    Så Jasper har inte hittat sig hit än?

    Vad är det exakt jag ska titta på? finns det några fina bilder på hur det ska se ut på kartongen? någon sa att de "nya" jasper/falcon hade annerlunda kartong att där stod "Be a Pro" eller liknande på den och hade en genomskinlig bit längst upp så man kan se tillverklnings datumet, har aldrig själv sett detta på någno kartong
    Hittat hit och hittat hit. Det är nog flest falcon då vi i lilla landet lagom är lite efter på sånna här saker.
    Men går du till någon stor butikskjedja så är chansen betydligt mycket större

    Inte genomskinligt, den har ett hål i boxen.

    Om du kollar genom hålet så ska det stå 14.2A om det är falcon och 12.1A om det är en jasper.

    Lite bilder:
    http://www.blogcdn.com/www.engadget....asper_hole.jpg

    http://www.blogcdn.com/www.engadget....alcon_find.jpg

    http://www.blogcdn.com/www.engadget....asper_find.jpg
    Last edited by Xager; 2008-12-26 at 11:13.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  5. #5
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    108
    Respekt
    18
    Jo vi i lilla landet lagom är lite efter ibland men då är det bara o tuta o köra då.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av mafiaboy Visa Inlägg
    Jo vi i lilla landet lagom är lite efter ibland men då är det bara o tuta o köra då.
    Japp, kör hårt och lycka till
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  7. #7
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    Jag har inbyggt minne 256Mb på min 360. (blev helt tokig när jag letade som besatt efter minneskortet i kartongen innan jag förstod detta) hehe!
    Har jag en Jasper då alltså?

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Jag har inbyggt minne 256Mb på min 360. (blev helt tokig när jag letade som besatt efter minneskortet i kartongen innan jag förstod detta) hehe!
    Har jag en Jasper då alltså?
    Svar ja.
    Vart handlade du?

  9. #9
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    108
    Respekt
    18
    Gjorde en snabbkoll igår i stan och 9/10 maskiner på OnOff, Elgiganten och SIBA är Jasper iaf här nere i den lilla knölen skåne. Försäljaren undrade varför jag var tvungen att pilla på en amssa lådor dock vilket inte verkar vara uppskattat av någon mystisk anledning =)

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av mafiaboy Visa Inlägg
    Gjorde en snabbkoll igår i stan och 9/10 maskiner på OnOff, Elgiganten och SIBA är Jasper iaf här nere i den lilla knölen skåne. Försäljaren undrade varför jag var tvungen att pilla på en amssa lådor dock vilket inte verkar vara uppskattat av någon mystisk anledning =)
    Om (när) jag ska köpa en ny box så får de stå ut med mitt pillande.
    De får ju mina pengar om jag blir nöjd. ;-)

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    tycker att man inte kan kalla det pillande. herregud, man kollar ett en sak på sidan av lådan. man förstör inget utan bara tar tag i lådan och tittar.

  12. #12
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    108
    Respekt
    18
    På sidan? informationen finns inte precis på något klistermärke på utsidan utan i många av fallen måste man pilla lite i hålet för att kunna se vad där står på maskinen.

    En säljare på Siba frågade varför jag var tvungen att pilla på alla kartonger och inte bara tog en av dem direkt, svarade fint och uppfostratt att "nej jag vill inte ha den gamla versionen av boxen utan nya". Självklart så förstod inte säljaren vad jag menade utan svarade snabbt och säkert "Det är nya xbox du har där den vita inte den gamla svarta lådan". Min kompis en bit bort började fnissa rätt högt och jag försökte förklara för försäljaren att det var senaste versionen av just 360 som jag ville ha, än en gång förstod han det inte utan svarade att där bara finns en xbox 360.

    Ibland är det skoj när äldre herrar som inte förstår sig på nyare teknik eller de produkter de säljer ska försöka sälja något.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av mafiaboy Visa Inlägg
    På sidan? informationen finns inte precis på något klistermärke på utsidan utan i många av fallen måste man pilla lite i hålet för att kunna se vad där står på maskinen.

    En säljare på Siba frågade varför jag var tvungen att pilla på alla kartonger och inte bara tog en av dem direkt, svarade fint och uppfostratt att "nej jag vill inte ha den gamla versionen av boxen utan nya". Självklart så förstod inte säljaren vad jag menade utan svarade snabbt och säkert "Det är nya xbox du har där den vita inte den gamla svarta lådan". Min kompis en bit bort började fnissa rätt högt och jag försökte förklara för försäljaren att det var senaste versionen av just 360 som jag ville ha, än en gång förstod han det inte utan svarade att där bara finns en xbox 360.

    Ibland är det skoj när äldre herrar som inte förstår sig på nyare teknik eller de produkter de säljer ska försöka sälja något.
    du får förklara bättre nästa gång. du skulle nämnt watten och be honom kontakta microsoft om han hade ytterligare invändningar om det. men jag håller med dig att butikspersonal inte kan ha koll på det interna i varenda sak de har hand om. är nog ingen som blir informerad om det mer än att detta är den box med hdmi (den nya). inte att de skiljer sig internt på de med hdmi, det är nog de mer intresserade som håller koll på sådant.

Liknande diskussioner

  1. Flasha eller chippa
    By Haren in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-09, 17:35
  2. Pioneer 115D eller Pioneer 11D?
    By Zixtey in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-04, 21:40
  3. Om nya upphovsrättslagen 2005-07-01
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 14:53
  4. Unikt brännproblem, eller?
    By granen in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-25, 02:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •