Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Vad är det för firmware i min Hitachi drive?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Vad är det för firmware i min Hitachi drive?

    Hej,
    Jag har en begagnad 360 med en Hitachi drive som är fixad så det går att köra backuper. Den har aldrig varit på Internet / Live men nu har jag planer på att köra Live och vill därför uppgrad. till iXtream 1.4. Jag har läst mig till att för att kunna göra det måste driven återställas till original mha original.bin men jag har inte den filen (köpte boxen beg.).
    Kan man på något sätt ta reda på vad det är för fimware i driven nu? Behöver man verkligen återsälla den först?
    Nu hoppas jag att någon kan hjälpa mig med tips om hur jag kan göra?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, du måste återställa till original. Du behöver ingen original.bin för det, det går att lösa ändå. Exakt hur beror på om vilken av alla versioner du har på din hitachi.

    Bäst är att vänta på iXtreme 1.5 till Hitachi, det borde komma om några veckor.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej Hansi,

    Tack för ditt svar!

    Jag har plockat isär boxen nu och kan konstatera att det sitter en Hitachi drive med ROM VER. 0047DH i den.
    Självklart väntar jag tills 1.5 finns för min drive innan jag kör Live.

    Hur gör jag för att återställa den till original innan bytet till 1.5?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det finns en "restore.bat" i någon av utilitypaketen för att flasha hitachis, bara köra den så återställs dvdläsaren till rätt version. Och det MÅSTE göras innan du flashar in en annan version av ixtreme.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Hej Hansi!

    Du skrev att det berodde på vilken version av Hitachi man hade hur man skulle återställa.

    Om jag har en V.78 av Hitachi hur återställer jag den?

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    143
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Rambler Visa Inlägg
    Hej Hansi!

    Du skrev att det berodde på vilken version av Hitachi man hade hur man skulle återställa.

    Om jag har en V.78 av Hitachi hur återställer jag den?
    Än en gång slår jag ett slag för jungelflasher mer FW-packet. Hur enkelt som helst.

    Välj vilken version av hitachi du har och tryck på restore Firmware. Klart!

    ladda ner Jf här:
    http://360mods.net/index.php?name=Do...=details&id=90

    Läs tutorial här:
    http://www.360mods.net/JungleFlasher/JungleFlasher.pdf
    Last edited by Arasul; 2009-04-23 at 19:52.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Har man problem med Jungleflasher kan man också använda sig av FWToolbox och köra med (Man kan t.ex inte köra Jungleflasher på alla versionerna av vista) men FWToolbox kan du (vad jag vet) köra på i stort sätt alla Windows versionerna som finns just nu...

    Det man behöver tänka på när man kör på FWToolbox är att kolla VART nyckeln ligger i firmwaren du läser ur, sedan välja den firmware som har nyckel positionen på samma ställe
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!
    By int21 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 1635
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 02:03
  2. Vad har jag gjort för fel ??
    By passat18t in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 17:14
  3. Ska flasha xbox 360. Rätt på det?
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 10:38
  4. Xtreme Samsung firmware version 2.0
    By Hansi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 12:16
  5. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •