Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: orginal chip

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Gothenburg Sweden
    Inlägg
    40
    Respekt
    21

    Red face orginal chip

    Tjenare, chippade mitt wii för typ 1 ½ år sedan hos en ploares polare som har haft en butik som moddar konsoller. när ja frågade vilket chip han satt i fick jag svaret "orginal chip" vilket han påstod va det förste chip som kom till wii. det skall tydligen va ett par avhoppare från Nintendo som skapat chippet men som senare fick lägga ner efter att dom blev stämmda av Nintendo.
    é det nån som vet nått om detta chip & vad man kan göra för uppdateringar på det. börjar nämligen nu få lite problem med att läsa spel. jag får fram titeln i menyn, men när jag skall starta spelen så kommer en svart skärm fram med texten "unauthorized device has been detected" detta händer inte på alla spel, men dom flesta nya jag tankar + på nåra äldre spel, som jag inte haft problem med förr. snälla hjälp. barnen börjar bli lite smått frustrerade när deras favorit spel inte fungerar längre.
    Man vet ALDRIG vad som händer imorn!

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Gothenburg Sweden
    Inlägg
    40
    Respekt
    21
    Någon. snälla Hansi!! vet inte du nånting om detta? Du é ju ändå Guru & har svar på allt.
    Man vet ALDRIG vad som händer imorn!

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag fixar inte tankeläsning av avdankade göteborgschippare ända härifrån, åtminstonde inte med den totala brist på fakta som presenterats.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Vilket Chip?
    By SimZon in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 22:44
  2. Chip till D2B med klippta ben
    By sp4m in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-14, 23:53
  3. Konstigt beteende på chip, nån som vet?
    By Teelx in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 12:38
  4. SerieNR. LEH 16655210 för nytt för chip ?
    By Kaizoon in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 19:40
  5. när kommer det ett riktigt chip?
    By prodge64 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 19:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •