Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Amped 3 pal Proper Rome "Releasen" SNÄLLA NÅN!!! HUR BRÄNNER JAG???

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Unhappy Amped 3 pal Proper Rome "Releasen" SNÄLLA NÅN!!! HUR BRÄNNER JAG???

    Tja alla som är mycket duktigare än mig! Jag har sökt runt väldigt länge på forumet och inte hittat svar om hur man bränner ner releasen: Amped_3_PAL_PROPER_XBOX360-RoME.

    När jag packar upp rar-filen så finns det sedan 3 st filer i mappen:

    1: IMAGE.000 (7 395 392 KB)
    2: IMAGE.dvd (1 KB)
    3: ss.bin ( 2 KB VLC media file (.bin)


    Jag har brännt en massa spel som fungerat alldälles utmärkt men dom har bara haft 2 st filer tex: Fallout_3_JPN_XBOX360-Caravan:

    1: cvn-fall3.dvd
    2: cvn-fall3.iso


    Vad är det som gör Amped 3 annorlunda än tex Fallout 3 i bränningsmetod?

    Jag har skrivit in Layerbreak med rätta nummer och har kvaddat 3 st DL +R skivor som jag provat att bränna med både IMGburn och CloneCD.


    Jag köper snart en Snowboard själv och vandaliserar grannskapet Stylish!
    Jag ber er så mycket om hjälp att kunna få igång detta abstinens givande spel.

    Mvh// Martin

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Öppna .dvd filen i senaste versionen av imgburn så borde det vara helt lugnt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    som Hansi säger, men kör spelet genom abgx360 innan så fixar det programmet en korrekt .dvd fil åt dig om du är osäker. du vet även om spelet är livesäkert eller inte när du kollar det i abgx360. du finner abgx360 i första inlägget i den klistrade tråden om livesäkerhet, du finner även steg för steg guide hur du använder programmet.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    som Hansi säger, men kör spelet genom abgx360 innan så fixar det programmet en korrekt .dvd fil åt dig om du är osäker. du vet även om spelet är livesäkert eller inte när du kollar det i abgx360. du finner abgx360 i första inlägget i den klistrade tråden om livesäkerhet, du finner även steg för steg guide hur du använder programmet.

    Ok tack för ditt svar. Men jag kör inte med live tyvärr. Är abgx360 bara till för live eller gör den att det blir mer sanerlighet att spelet fungerar?

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Öppna .dvd filen i senaste versionen av imgburn så borde det vara helt lugnt.
    Jo jag har gjort det några ggr men spelet fungerar inte ändå .

    Sedan har browsat filen: IMAGE.000 i XDVD Mulleter. då kommer denna info upp:

    "Video file is broken, invalid, or not present. Would you like to fix? yes, no."
    När jag sedan trycker på yes så söker den lite men säger tillslut: No video file found .

    Behöver jag göra om filen IMAGE.000 till en .img fil eller nått?

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av rtle Visa Inlägg


    "Video file is broken, invalid, or not present. Would you like to fix? yes, no."
    När jag sedan trycker på yes så söker den lite men säger tillslut: No video file found .

    Behöver jag göra om filen IMAGE.000 till en .img fil eller nått?
    Efter att jag tryckt på OK på felmedelandet så står det följande:

    "Path cannot be null. Parameter name: Path"

    trycker sedan på ok och då kommer följande:

    "Video insertion FAILED! ISO might be broken!"

    trycker sedan på ok igen och då kommer följande:

    "PFI file is broken, invalid, or not present. Would you like to fix? yes, no."

    Då fixar den det och "Viewing XboxISO Details" öppnas.

    Där finns det en ruta som heter "Xtreme Compatibility" där en massa saker ska vara ikryssade (vilket dom är på alla andra spel jag brännt ialf) men på Amped 3 är det 3 st som inte är ikryssade:

    1: Video dtata present
    2: DMI present
    3: iXtreme compatible

    Jag antar att den sistnämnda måste vara ikryssad för att spelet ska fungera?

    Hoppas att jag inte gör allt för krångligt för er och att ni vet vilket program jag skriver om.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Jag ser att både xdvd mulleter och abgx bara matas med .iso-filer. Min realease på Amped har ingen sån! Är det där problemet sitter kanske?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av rtle Visa Inlägg
    Ok tack för ditt svar. Men jag kör inte med live tyvärr. Är abgx360 bara till för live eller gör den att det blir mer sanerlighet att spelet fungerar?
    det är till för att kolla att spelet är ok, generellt (stämmer med original värden), som bonus kan du även få det livesäkert.

    Citat Original inlägg av rtle Visa Inlägg
    "Video file is broken, invalid, or not present. Would you like to fix? yes, no."
    När jag sedan trycker på yes så söker den lite men säger tillslut: No video file found .
    sätt in video partitionen. ladda hem xdvdmulleter via den klistrade livesäkerhets tråden, den innehåller videofilerna i stealthfiles katalogen, kanske saknar din version dessa.

    Citat Original inlägg av rtle Visa Inlägg
    Jag ser att både xdvd mulleter och abgx bara matas med .iso-filer. Min realease på Amped har ingen sån! Är det där problemet sitter kanske?
    filändelsen styr inte innehållet i en fil. att döpa den till iso eller img ändrar inget. du kan tom döpa filen utan filändelse och den kommer läsas lika bra av xdvdmulleter eller abgx360 om det är en imagefil. det fungerar precis som med alla andra filtyper, du konvererar inte en jpg bild till bmp bara för du döper den till .bmp.

    Citat Original inlägg av rtle Visa Inlägg
    Behöver jag göra om filen IMAGE.000 till en .img fil eller nått?
    se svaret över.

    rekommenderar du läser livesäkerhetsguiden och använde abgx360 för att fixa dina spel. följ guiden hur du ställer in abgx360 osv, och återkom med en log över resultatet om det inte fungerade. då ser man mer vad som inte stämmer.

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Tack så jättemycket för all hjälp! Jag ska forska lite till och prova med abgx360.
    Jag återkommer med en log om sagt om det fortfarande inte funkar.

    Jag är helt nybörjare på xbox, firmware mm.

Liknande diskussioner

  1. Snälla Hjälp!! D2PRO2
    By ganten in forum Nintendo WII - D2CKEY
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-05, 13:48
  2. Hur bränner jag när de bara är en ISO fil?
    By Kan_inget_alls in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 13:33
  3. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 11:33
  4. Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 16:59
  5. Error 16 OBS har googlat, hjälpte inte mycket.
    By frizzby in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 19:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •