Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Identifiera mitt chip / Hjälp att starta

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Identifiera mitt chip / Hjälp att starta

    Tjenare,

    Jag är en veritabel noob på PS2-fronten. Köpte ett beggat och chippat PS2 av den kollega. Problemet är att han aldrig själv orkade köra backuper på maskinen när det begav sig. Han körde 3-4 olika orginalspel innan den förpassades in i garderoben.

    Van XBOX och Wii ägare så provade jag bara med att stoppa in en bränd skiva och starta. Men TJI FICK JAG! Apparaten gnäller om att jag skall stoppa in en PS1 eller PS2skiva i den. Orginalspel och DVD-filmer funkar att spela. (Har provat -R +R +RW osv osv)

    Nu är frågan gör jag något fel, är det typ någon knappkombination som krävs eller vad gör jag för fel?

    Enda ledtrådarna jag har är att den är köpt/chippad via PSX-care. Det Verkar vara en V4 Ps2:a. Drog även isär schabraket och tog en bild på chipp:et

    Hoppas någon kan hjälpa mig


  2. #2
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    24
    Är det kanske nåt väldigt gammalt Messiah, Magic, eller Ripper2Gold chipp?

    Det skulle jag iaf gissa på. Tror att Hansi kan det mesta om såna där gamla odågor...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    NEO4 tror jag, kolla runt lite i forumet så hittar du säkert information, har för mig att det var någon form av swaptrick som gällde för ps2 spel på dvd-r media.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    24
    Japp, det är ett NEO4, kollade runt på webben och fann det, tyvärr konkurerande hemsida så jag törs inte länka. Om jag gör det så kanske föregående talare stryper min åtkomst på forumet så att jag bara kan posta i "DVD & HemmaBio" avdelningen...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    med neo4 så måste du starta skivan inne i ps2 menyn har jag för mig.

    dvs starta ps2 sätt i spelet, gå in i browsern och tryck på skivan. Har för mig att det var så dom funkade.

    EDit: Hopp såg att det fanns boot procedurer uppe på forumet, krävdes tydligen ett swap trick.

    kanske var origa kombon jag tänkte på.
    Last edited by Lynx; 2008-12-29 at 21:20.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Liknande diskussioner

  1. M3 ds real, tar lång tid att starta.
    By wallblom in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 22:47
  2. PS2 Chip hjälp
    By Sinow in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-20, 20:35
  3. Hur gör jag för att lyckas bricka mitt Wii?
    By PrinsBertil in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 14:00
  4. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 23:31
  5. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 21:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •