Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Lite allmänt om flashning

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    Lite allmänt om flashning

    Tja,

    vad är skillnaden för mig som konsument när jag väljer ställe som flashar min xbox? Vad tjänar jag på att flasha min box hos psx care och inte hos någon av era konkurrenter?

    Har låtit både PSP flashas hos er och köpt mitt chip till xboxen hos er och är mycket nöjd med allting, men i detta fall håller ni ett högre pris än konkurrenterna så jag bara undrar . Behåller ni tex garanti klistermärkena så intakta som möjligt eller har ni nån fördelaktig "garanti", tex billigare uppdatering eller tillbaka flashning om man skulle vilja skicka in boxen på garantin? Är det ens möjligt i dagsläget att flasha tillbaka liteon till orginal flashen och skicka in på garantin?

    Läste nånstans om account ban, att man typ kan bli bannad att använda sitt Xbox både offline och online, bara myt eller finns det sånt? Är chansen stor nuförtiden att bli live bannad om man är väldigt noga med att fixa spelen m.m? Kan man använda Xbox marketplace för att tex ladda ner låtar till Rockband/Guitar Hero även efter bann?

    Alla xbox pro som man kan köpa i handeln nu är garanterat med en liteon i eller?

    Tack i förhand för all hjälp och hoppas att inte allt för mycket redan svarats på och att jag inte bryter mot någon regel.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är många av våra konkurrenter som kommit och försvunnit under de 10 år vi hållit på med detta...

    Du får ju själv avväga vad vår servicenivå är värd jämfört med den billigare konkurrenten. Det är ju en sak att skriva en massa saker på en hemsida, en annan sak att sköta servicen snyggt i praktiken.

    Våra tekniker öppnar boxarna så försiktigt som möjligt så du skall slippa repor och förstörda sigill, men vissa sigill sitter så dåligt att dom tyvärr skadas.

    Skall du återställa boxen hos oss så tar vi inte extra betalt för nytt sigill om det var vi som bröt sigillet vid flashningen.

    Vi har inte de filer som krävs för att återställa liteon till originalfirmware ännu, men det lär väl dyka upp hoppas jag.

    Det finns ingen ban som hindrar offlinespelande.

    Alla 360 pro i handeln har lite-on
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Lutar nog åt att jag tar och besöker er den närmaste månaden. Tack för alla svar, upskattas verkligen

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Luke Visa Inlägg
    Lutar nog åt att jag tar och besöker er den närmaste månaden. Tack för alla svar, upskattas verkligen
    Bara en sådan sak som att du får svar av mig i forumet vid den här tiden på dygnet... :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    En annan fråga

    Rrod verkar ju i stort sätt vara omöjligt att inte få. Försvinner garantin om man blir bannad från Xbox live eller kan dom inte se vad man blev bannad för? Så det ända som kan hindra en från att ta ut garantin är om dom skulle få för sig att öppna dvd läsaren och leta efter egen gjorde lödningar eller att ett klistermärke inte sitter på? Garantin är rätt viktig iom att alla Falcon verkar få rrod efter ett tag

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Garantin försvinner om man blir bannad pga modifierad konsoll.

    Japp, räkna med RROD om du har en tidig xbox360.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Lite hänvisning...Psp chippa..
    By MRPRESIDENTOO in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 06:59
  2. M3 lite pro.
    By PolarBear in forum Nintendo DS
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-26, 19:18
  3. DÖD Ds Lite
    By Bulk in forum Nintendo DS
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-24, 16:07
  4. Lite frågor innan flashning, iXtreme
    By brownstone in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-24, 23:49
  5. X2 Lite 2.3b Fel vid flashning med 4978.03 512K BIOS
    By Caspher in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-07-09, 03:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •