Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Diverse frågor om Xbox och flashning.

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Diverse frågor om Xbox och flashning.

    Är nybörjare inom Xbox360 här så har lite frågor.
    Jag har läst igenom ganska mycke forum och andra information ställen, men har lite enkla grundläggande frågor som verkar vara obetydliga för att nämnas på de flesta ställen. =)

    Funderar lite på hur det här med Live funkar.
    * Är det något som man måste vara uppkopplad till som xbox360 ägare, eller är det helt och hållet bara för den hela online upplevelsen?
    * Alltså måste man ha live konto o.s.v för att ens kunna spela spel på sin xbox360?

    Som jag har förstått så är flashning en omprogramering av programvaran i dvd-läsaren som gör det möjligt att läsa så kallade backuper.
    * Vad jag undrar är att om man löper risk för att bli bannad från live även om jag kör med original skiva?

    Funderar på att köpa Arcade versionen av xbox360, för att få det hela billigare, men undrar hur stor betydelse hårddisken har igentligen.
    * Kan man klara sig med 256mb minneskort relativt bra?
    * Vad är det som tar så stor plats igentligen?, jag hade inte tänkt använda någe minnes plats för mer än spel sparningar och vad det behöver.

    Och sist in liten tv fråga.
    * Kommer jag stöta på någe problem med en 21 tums CRT tv?



    Förhoppningsvis blivande 360 ägare.
    Hazean.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du behöver inte använda live, men det är det bästa sättet för att få ner uppdateringar till 360:ns "operativsystem", felfixar till spel, nya banor och låtar osv.

    Du löper alltid risk att bli bannad, ingen vet exakt vad som kollas eller loggas, rent tekniskt så skulle boxen kunna minnas saker som du gjort offline för att rapportera dom när du går online.

    Hårddisken rockar när du vant dig vid att lägga in de spel du spelar mest på disken, vilket är en ny funktion i senaste xbox360 "operativsystemet".
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hazean Visa Inlägg
    Och sist in liten tv fråga.
    * Kommer jag stöta på någe problem med en 21 tums CRT tv?
    Så länge den stödjer 60 Hz så nej, men det gör de flesta nya CRTs
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Känns som att Live är en ganska uppenbar funktion att använda isådanafall.
    Måste man vara inloggad till Live under ett spel för att få achivements?

    Ja det är klart att en hårddisk rockar i vilket fall, men vad jag undrar är om 256mb minneskortet räcker? =)
    New Xbox Experience, nya "operativsystemet" har man hört talas om. Möjligheten att lägga upp spelen på hårddisken verkar nice. Men eftersom jag hade tänkt minimera prissumman för mitt köp så hade jag hoppats på att ett minneskort duger bra, tillsvidare.

    Vad är det mest grundläggande grejerna som lagras på minnet/hdd?
    Hur många spelsparningar och tillhörande saker kan man få plats på ett minneskort?
    Vad jag försöker komma fram till är helt enkelt hur många spel under en tid, e.x november månad, kan man cirkulera med ett minneskort innad det tar slut på plats.
    Kommer jag få lov att begränsa mig till ett par spel åt gången pågrund av brist på plats.


    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Så länge den stödjer 60 Hz så nej, men det gör de flesta nya CRTs
    Kollade upp och gjorde litet test men min tv-utgång och det verkas som att tv:n till mitt befogande inte klarar av 60hz. =(
    Så, enda sättet för att spela xbox är att köpa ny tv då?, antar jag.


    Thx.

  5. #5
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    108
    Respekt
    18
    Hur gjorde du detta testet? Min gamla trotjänare till frukost tv som är 10 år gammal stödjer både 60Hz och NTSC.

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    achivements får du även om du inte är online.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Hazean Visa Inlägg
    Vad är det mest grundläggande grejerna som lagras på minnet/hdd?
    spelcache är något som är bra att ha en hdd till, då spelet kan cacha texturer och sådant, slipper onödigt lagg etc. du behöver även en hdd om du vill kunna spela gamla xbox spel på din 360. att man sedan kan installera spel på den och slippa laddtider är ett stort plus faktiskt.

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    som sagt, hdd är bättre, men du klarar dig med ett minneskort, en savegame tar väl max ca. 10 mb om jag inte har fel, så jag tror ej att de kommer att fyllas upp alltför snabbt. Annars kan du ju alltid skaffa ett 512 mb minneskort. Sen finns det ju någon grej så att du kan få en 20 gb hd för 139 kr

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
    achivements får du även om du inte är online.
    Achevements = Sånt man kan få Sparken för om man jagar för mycket *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av mafiaboy Visa Inlägg
    Hur gjorde du detta testet? Min gamla trotjänare till frukost tv som är 10 år gammal stödjer både 60Hz och NTSC.
    Jag skrev fel sist, TVn verkar klara av 60hz men inte NTSC.
    Ja tog helt enkelt och kopplade in TVn till min tv-utgång på datorn och valde att skicka ut en NTSC signal. Resultatet blev en svart-vit bild på TVn.

    Citat Original inlägg av int21
    spelcache är något som är bra att ha en hdd till, då spelet kan cacha texturer och sådant, slipper onödigt lagg etc. du behöver även en hdd om du vill kunna spela gamla xbox spel på din 360. att man sedan kan installera spel på den och slippa laddtider är ett stort plus faktiskt.
    Ja slippa onödigt lagg skulle ju vara en stark punkt, beror iofs också på hur allvarliga laggen är. Gamla Xbox spel bryr jag mig förtillfället inte om.

    Citat Original inlägg av Heenok
    som sagt, hdd är bättre, men du klarar dig med ett minneskort, en savegame tar väl max ca. 10 mb om jag inte har fel, så jag tror ej att de kommer att fyllas upp alltför snabbt. Annars kan du ju alltid skaffa ett 512 mb minneskort. Sen finns det ju någon grej så att du kan få en 20 gb hd för 139 kr
    Tack för det svaret. Jag har letat lite efter om nya 20/60gb hårddiskar finns någonstans men det verkar som att man har slutat sälja dom, och en 120gb hdd kostar cirka tusen lapp som billigast och det lyfter inte precis några leenden. Skulle väll kunna finnas på auktions sidor eller annat skumt ställe, kanske det du mena.


    Thx.

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    menade detta: http://www.xboxstorageupgrade.com/hh...ssLocale=sv_SE
    men du måste ha köpt en box först för att kunna se om du är berättigad. du kommer att fatta mer om du går in på sidan och läser

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Jamen ser man på, då skulle det ju kunna finnas en stor chans att man som minneskort ägare blir berättigad till en hårddisk. Trevligt...

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Achevements = Sånt man kan få Sparken för om man jagar för mycket *skratt*
    Talar du av egen erfarenhet?

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Talar du av egen erfarenhet?
    Fråga Stanman istället xD
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Fråga Stanman istället xD
    Ja jag kommer in ibland vid 07.00 tiden o börjar jobba o gör det fram till 18.00 eller senare med en timmes lunchrast.

    Achevement hunting är en Spelnörds sjukdom/syndrom speciellt då det går dem åt huvudet o det påverkar deras arbetsmoral/arbete

    Men sånt folk lär sig någon gång de med "förhoppningsvis"
    Man kan inte ta ledigt från jobbet för att kunna varva det senaste spelet o jaga achevements eller sjuka sig. Och går man och lägger sig 02.00 eller senare hinner inte kroppen ta igen sig som sedan sätter sina spår.

    Förut såg man en Soffpotatis som en gubbe med skitig nätbrynja i shorts med en fisljummen bärs i ena näven o pizzakanter runtomkring där han sitter. Numera byter man ut bärsen mot en handkontroll och pizzakanterna mot gamla uttjänta batterier men samma sluskiga beteende
    Last edited by Pendragon; 2008-12-30 at 22:56.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Hur Man Softmoddar Ett Xbox
    By Blixten100 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 19:44
  2. Flashad xbox och spela orginal spel
    By spyx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-28, 11:11
  3. Error 16 OBS har googlat, hjälpte inte mycket.
    By frizzby in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 19:46
  4. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •