Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Clone wars

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16

    Clone wars

    tja jag updaterade mitt wii på internet och nu funkar inte star wars clone wars någon vet hur man ska fixa det?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Lite för lite information där...

    Jag ANTAR att du har PAL konsoll uppdaterade till 3.4E och har ett spel som är ntsc som du har brickblockat...

    OM det är så så kan du inte spela det mer om du inte nergraderar din firmware till 3.3E. Sök så hittar du trådar om det...

    Bjerlk

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16

    Homebrew channel

    nej det är ett wii spel och jag har homebrew channel men jag skulle vilja ha lite hjälp hur man nedgraderar sitt wii till 3.3 E eller lägre. Snälla bjerlik skulle vara jättesnällt om du hjälpte mig med länkar och så.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Jag har personligen inte nergraderat nån gång eftersom jag nitiskt sitter med 3.3E

    Men här är länken till mer information här på sidan...

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35061

    Bjerlk

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    men om jag vill ligga kvar på 3.4 kan jag inte ladda ner någonting som fixar star wars clone wars wiii inte ntgc. utan att nedgradera går det svara fort snälla ska testa nedgradera snart.... spelet är också en scrubbed relase så det borde finnas ngt program som kan fixa det

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    det är inte det att wii inte kan läsa av spelet utan att varje gång jag startar det då blir det error hela tiden har testat ca 1+ gånger samma grej. och om det händer igen med andra spel vill jag kunna fixa dom med. Det står på star wars clone wars när jag startar det: error please read the manual and press the power off button and the reject button

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    3.4E kom med nytt skydd angående iso filer som har ändrats. Typ scrubbed eftersom du har ändrat i iso filen. Vilket har gjort att man har "låst" skivan med en nyckel som fungerade innan, men nu med 3.4 så har den nyckeln blivit stoppad av Nintendo, vilket har gjort att det inte fungerar.

    Som jag ser det har du några olika val.

    Nergradera.
    Hämta ny version av spelet som är PAL och inte scrubbed...

    Lycka till...

    Bjerlk

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    ajdå så det finns inget program som fixar scrubbed relases? jag har något sånt program och då kan man bara trycka unscrubb jo och min andra fråga är går det lika bra att spela online om man ligger på 3.3 och lägre som när det går när man ligger på 3.4. Updaterar bara wiiet prylar på wiiet eller är det onlinefunktioner också?
    Grejen är den att jag updaterade bara wiiet till 3.4 för att fixa onlinefunktionerna så jag kunde lira mina wii spel online! Var det onödigt? Om jag inte orkar nedgradera wiiet du någon bra sida där jag kan hitta pal spelen som jag laddar ner som scrubbbed relases? En annan grej hur brickblockar man sina spel och vad är det? Hur använder man regionfree och brickblocker när behöver man det? Du märker att jag ställer alla mina frågor nu.

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    vad är scrubbed förresten?

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Ok...

    3.3 funkar bar att spel a online med lika så 3.2 antar att stödet för mariokart kom med 3.2 eller liknande...

    Den bästa sidan för Nintendo torrents är just ntorrents. Fråga i torrentstråden efter invite...

    Brickblocker är ett program som nollar update delen av en fil som du vill bränna ut. Vilket medför att det inte är någon update på den

    Regionfree används huvudsakligen för att göra om bootsectorn av ett wiispel till en annan region (dock inte updaten, vilket gör att man oftast använder både regionfree och brickblocker)

    Dock har de flesta chip möjligheten att läsa icke PAL spel om man har PAL konsoll så oftast är regionfree onödigt... Men samtidigt om man har att man inte kan köra icke PAL på sin konsoll så riskerar man ju inte att bricka sitt spel

    Bjerlk

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Jag undrar om det man laddar ner på nintendos hemsida heter scrubbed relases eller kan ett vanligt pal spel vara en scrubbed relases och skulle vara glad om du fixa en inbjudan till ntorrents. och det står vilka sidor jag vill ha vilka sidor rekommenderar du? Skulle du kunna bjuda in mig till ntorrents tack.
    Last edited by johan99; 2009-01-02 at 14:51.

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Skriv upp din mejl adress och vilken sida du vill ha invite på i tråden om torrents, så ska det nog lösa sig....

    Scrubbed releases heter scrubbed som del av namnet....

    Bjerlk

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    aha jag har nergraerat til 3.2 E nu via anyregionchanger. Hittade tråden tack Bjerlk

Liknande diskussioner

  1. Star Wars TFU
    By allexx_ in forum Star Wars serien (xbox)
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-21, 21:42
  2. Halo wars
    By maddiy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 08:50
  3. Star Wars The Force unleashed
    By Grima in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-17, 11:52
  4. Enemy Territory: Quake Wars
    By lejonel in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-28, 22:03
  5. Kan inte spara i tex LEGO star wars
    By knegarpetter in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 17:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •