Visar resultat 1 till 26 av 26

Diskussion: vad gör jag för fel?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Question vad gör jag för fel?

    fick hem mitt flashade 360 idag o tänkte bränna lite spel, men får hela tiden meddelandet om att skivorna inte är 360 spel...
    jag har testat följande 2 gånger väldigt noggrant
    http://www.youtube.com/watch?v=tueOKvqtktM
    när det inte funkade så prövade jag imgburn och följde denna tutorial exakt som det stod. http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=516786
    skivorna jag använder är verbatim dvd+r dl och min brännare är en BENQ DVD DC DW1670 som ska klara att bränna dessa skivor.
    när skivan är i konsolen så ser man att det är t.ex. halo3 som är i xboxen.
    jag har använt dvdmulleter för att se om spelen är stealthade och så har jag varit noga med att använda 1913760 som layerbreak och dessutom gjort så att det står rätt i .dvd filen
    så vad gör jag för fel?
    inte så roligt att ha slösat bort 4 skivor av 10...
    och det verkar inte vara något fel på läsaren eftersom originalspelet jag fick med konsolen funkar utan problem.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Säker på att din box har blivit flashad?

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    ja det är jag, har kvitto från psxcare o allt så det bör den vara, men dom kanske glömde att flasha min under mellandags rushen?
    vore lite jobbigt om det vore så, men jag hade någon teori om att det var vista som krångla sönder mina bränningar, men den teorin sprack när jag testade på xp...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    hehe, okej ... skulle ha testat ett annat märke, finns vissa boxar som ej gillar verbatim

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    det låter faktiskt som den är helt original, jag antar du följer processen med bränning korrekt. den är svårt att misslyckas med och vad jag läst så är allt i din beskrivning korrekt. antar din box som saknar en viss firmware, tyvärr. det enda jag kan komma på just nu är att du använt dvd-r dl istället för dvd+r dl, men det tror jag inte du förbisett.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Har hänt nyligen att vi lämnat ut en maskin som varit uppmärkt som flashad "Spritpenna o krumelurer på kartongen" där någon av våra "Extra gästarbetare" gått på lådan innan maskinen är klar o i all hast packade någon ihop den o skickade ut den.
    Har den inte ett garantisigill från oss under Faceplaten är den inte flashad o testad.
    Tag med kartongen du köpte konsollen med o boxen isf så kikar vi på det
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Har hänt nyligen att vi lämnat ut en maskin som varit uppmärkt som flashad "Spritpenna o krumelurer på kartongen" där någon av våra "Extra gästarbetare" gått på lådan innan maskinen är klar o i all hast packade någon ihop den o skickade ut den.
    Har den inte ett garantisigill från oss under Faceplaten är den inte flashad o testad.
    Tag med kartongen du köpte konsollen med o boxen isf så kikar vi på det
    så du har blivit befodrad till gästarbetare nu, grattis.

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Får man betalt som gästarbetare?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    så du har blivit befodrad till gästarbetare nu, grattis.
    Tjoho hela en jordnöt mer i timmen

    Nej jag tänkte på Tomtenissarna som sitter kvar till efter nyår och kanske längre
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Får man betalt som gästarbetare?
    ehh. ja det får dom
    Dock tar vi inte emot alla som söker, vi har vissa kriterier ibland
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Har hänt nyligen att vi lämnat ut en maskin som varit uppmärkt som flashad "Spritpenna o krumelurer på kartongen" där någon av våra "Extra gästarbetare" gått på lådan innan maskinen är klar o i all hast packade någon ihop den o skickade ut den.
    Har den inte ett garantisigill från oss under Faceplaten är den inte flashad o testad.
    Tag med kartongen du köpte konsollen med o boxen isf så kikar vi på det
    kollade precis under faceplaten, och där sitter det ett psxcare garantisigill

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    ok nu har jag precis bränt ut senaste prince of persia som varit stealthad på en annan dator på rätt sätt med verbatim +r dl skiva, och spelet funkar inte.
    alltså är mitt 360 inte flashat även fast den har ert sigill under faceplaten
    nu kommer en sur unge ringa er.

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    44
    Respekt
    17
    Hm, verkar som PsxCare antingen har blivit väldigt slarviga under senaste tiden, eller så alt. är dom väldigt hårt pressade just nu. har en polare som efter mycket om och men fick reda på att ni inte kunde fixa hans RROD:ade box efter 3månader och 1 vecka.... så han tog det hårda beslutet om att köpa en splirrans ny från psxcare flashad och klar, det gick väldigt snabbt tror 3 dar senare hade han en splitter ny xbox360 flashad och klar! vad händer då, jo då kan man tydligen inte trycka ut släden på dvd:n med eject knappen, (mmmm psxcare) och med allt vad det innebär! så han tog beslutet om att från dashbord ejecta släden slänga i sitt orginala gears of war 2 Special edition för att kunna lira som han nu inte kommer få ut utan måste skicka till psxcare i boxen och senare får dom då skicka tillbaks skivan förhoppningsvis, Men psxcare har ju tagigt åtgärder och ska skicka ny box till polarn med returblanket på den andra boxen. Fråga till psxcare. när tror ni den boxen kommer fram någon gång denna vecka!? Hade varit fett nice då jag och kompisen hade planerat in denna kommande helgen med massa lir osv. går inte alltför ofta nu då vi bor ganska långt ifrån varann... så det hade grymt uppskattats psxcare...

    Tack för mig.../...Mange

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Den mänskliga faktorn helt enkelt, sen tycker jag att det är bra att dom vidtar åtgärder iaf. En del andra företag inom samma genre säger bara "Det var ju tråkigt för dig", och gör ingenting alls...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    ja ibland har man otur, lite trist bara att det ska hända nu när man hade tänkt att lira lite med polarna imorn...

  16. #16
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    44
    Respekt
    17
    I here ya man, bara hoppas på att nån i psxcare laget ska säga att den ska va framme denna veckan, dom vet vem jag snackar om..... som sagt hade varit grymt nice...

    oliolu : har du fått hjälp?

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    jag prata med nån filur på telefon som sa att det bara var att ta med xboxet dit (igen) så dom får kolla på det...

  18. #18
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    44
    Respekt
    17
    aja, då är det ju löst, min kompis bor drygt 40-50mil ifrån så han har det lite värre..... men som sagt all heders till psxcare för att dom åtgärdar problemen...

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av SWPHOBIA Visa Inlägg
    Hm, verkar som PsxCare antingen har blivit väldigt slarviga under senaste tiden, eller så alt. är dom väldigt hårt pressade just nu. har en polare som efter mycket om och men fick reda på att ni inte kunde fixa hans RROD:ade box efter 3månader och 1 vecka.... så han tog det hårda beslutet om att köpa en splirrans ny från psxcare flashad och klar, det gick väldigt snabbt tror 3 dar senare hade han en splitter ny xbox360 flashad och klar! vad händer då, jo då kan man tydligen inte trycka ut släden på dvd:n med eject knappen, (mmmm psxcare) och med allt vad det innebär! så han tog beslutet om att från dashbord ejecta släden slänga i sitt orginala gears of war 2 Special edition för att kunna lira som han nu inte kommer få ut utan måste skicka till psxcare i boxen och senare får dom då skicka tillbaks skivan förhoppningsvis, Men psxcare har ju tagigt åtgärder och ska skicka ny box till polarn med returblanket på den andra boxen. Fråga till psxcare. när tror ni den boxen kommer fram någon gång denna vecka!? Hade varit fett nice då jag och kompisen hade planerat in denna kommande helgen med massa lir osv. går inte alltför ofta nu då vi bor ganska långt ifrån varann... så det hade grymt uppskattats psxcare...

    Tack för mig.../...Mange


    Om du såg hur postgubben hanterade paketen han hämtade från oss idag när han lobbade in dom i skåpbilen så hade du förstått varför inte allt vi skickar överlever misshandeln på vägen...

    Alla konsoller testas före och efter modifiering.

    Sedan kan det ju hända någon enstaka incident, eller att någon får vänta lite på något just nu. "För fan, året har 12 månader man kan handla på, måste alla handla just precis NU" som jag brukar säga på skoj till kunderna i butiken som står och köar ända ut på trottoaren....

    Nu har vi haft måndag och tisdag på oss att hantera "rätt många" xbox 360 som beställts eller lämnats in av alla som väntat på iXtreme 1.5/liteon flash som så lägligt släpptes dagen före julafton...

    5 helgdagar där våra kära kunder suttit och beställt xboxar på hemsidan, 2 arbetsdagar för oss att köpa in, flasha och leverera...

    Ge oss någon vecka att hinna ikapp och hämta andan, please :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #20
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    44
    Respekt
    17
    hahahaha, jo förstår detta, så vad tror du det kan vara som gått snett på boxen, läste i ett annat inlägg att den personen hade exakt samma problem med en box ni skickat för ett tag sen som min kompis, vilket är synd för alla parter då han väntat i 3månader och så har han sådan otur med denna nya xbox med, men med ditt meddelande ovan så kan jag nog läsa mig till att det är helt kört för han att få den nya boxen denna veckan =( F#n, men som sagt "jag" har förståelse över det.

    P.s har själv jobbat lite hastigt på posten (misshandel) så kanske det funkar i stockhom men då ska ni f#n klaga på posten med, för så får dom inte göra. d.s kan väll tänka mig att ni emblerar era lådor väl också hoppas jag.

    Nej men Hansi menar absolut inget illa måste säga att detta är den bästa sidan där man kan få tag i all info man behöver och delar.....

    Tackar för svar....

    Mvh mange

  21. #21
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av oliolu Visa Inlägg
    när skivan är i konsolen så ser man att det är t.ex. halo3 som är i xboxen.
    Var det någon som missade detta? Om maskinen inte är flashad så kan man inte se vilket (bränt) spel som sitter i.

  22. #22
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av jv15_basket Visa Inlägg
    vat nån om det går att spela cso spel på en chippad psp
    Ojoj, du är i HELT fel forum.

    Ta en titt i pspsektionen istället:
    http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=114
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  23. #23
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Om du såg hur postgubben hanterade paketen han hämtade från oss idag när han lobbade in dom i skåpbilen så hade du förstått varför inte allt vi skickar överlever misshandeln på vägen...
    Jag såg det när jag satt o kastade i mig lite Kinakäk och blickade ut genom fönstret o såg "Den trevlige postherren" lobba ett paket i ungefär 75 gradig vinkel upp 1 ½ meter och dins ned bak i sin gula sprinter, släppte allt jag höll i händerna och rusade sur satan ut genom butiken o skrek "VAD I HELVETE HÅLLER DU PÅ MED DIN IDIOT! SLUTA KASTA IN PAKETEN I BILJÄVELN!!!"

    Jag var mäkta förbenad som de kunder som stog i butik och Hansi kan intyga över denna misshandel mest för er kunders skull som kanske får fraktskadade paket och postnissens usla förklaring om att jag inte skulle bry mig och att paketen är "Försäkrade" hjälpte knappt...
    Jag skiter väl i försäkringen om varorna redan är skadade pg.av oaktsam hantering försökte jag få in i skallen på honom och att han skulle som representant för poståkeriet föregå med gott exempel som yrkeschaufför och sakta o fint lyfta in paket efter paket från pirran och skjutsa dessa längs golvet om något "INTE LOBBA IN DEM"...

    Jo jag var lite sur, mest för att jag inte fick i mig käket som kallnade...
    Sen vet de flesta som känner mig att man inte går mellan mig o min mat om man inte har en dödslängtan
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  24. #24
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av tOPO Visa Inlägg
    Var det någon som missade detta? Om maskinen inte är flashad så kan man inte se vilket (bränt) spel som sitter i.
    ok så du är helt 100 på det? för just med den här halo3 skivan så blir det svart först sen grönt, sen får jag felmeddelandet.
    kan det vara en dålig flash?

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    postnissens usla förklaring om att jag inte skulle bry mig och att paketen är "Försäkrade" hjälpte knappt...
    lycka till att bevisa det när det kommer till kritan, posten lär ju hävda annat när det väl gäller. försäkrade, pff... posten tar inget ansvar alls och skiter totalt i om saker går sönder eller brev försvinner. men nu när de lagt ner alla postkontor borde de ju ha en jävla massa pengar att anställa folk som kan garantera att post inte kommer bort eller behandlas som skit.. just ja.. glömde de ska ha höga löner på toppen, det ändrar ju på saken..

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av oliolu Visa Inlägg
    ok så du är helt 100 på det? för just med den här halo3 skivan så blir det svart först sen grönt, sen får jag felmeddelandet.
    kan det vara en dålig flash?
    en dålig flash resulterar i att inget fungerar, endera fungerar det eller inte. har du fel nyckel i firmware får du inte ens igång originalspel. alltså, flashad eller inte flashad.

Liknande diskussioner

  1. Benq Läsare Död, Vad gör jag ?
    By aimbert in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 17:14
  2. Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 16:59
  3. Jag har köpt en andra 360 och har ett par frågor...
    By Gatubarn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-29, 15:49
  4. vad jag inte får göra för att pajja firmware?
    By Franzj in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 23:52
  5. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •