Visar resultat 1 till 25 av 25

Diskussion: Varför funkar inte spelen??

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    84
    Respekt
    16

    Unhappy Varför funkar inte spelen??

    Igår så flashade jag mitt psp hos Psxcare och har det senaste firmwaret. Men ändå när jag lägger över saker till mitt psp te.x ett flash spel som jag hittat på pspmod No gravity så först startas spelet sen kommer jag tillbaka till menyn och så kommer det upp "Game could not be started" (och en massa siffror)

    Jag vet inte vad som är felet och jag är ganska noob på psp så all hjälp skulle uppskattas mycket!!

    Det ända jag lyckats med är Daedlus emulator men när jag startade spelet frös allting

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Troligen piratminneskort, se klistrade trådar om det.

    Kolla om minneskortet har magic gate, markera minneskortet och tryck på triangel eller nåt, information om att du kan trycka på en knapp för att få information poppar upp ett par sekunder efter du markerat minneskortet i t.ex. game menyn.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    84
    Respekt
    16
    När jag gjorde det stod det att minneskortet stödde magicgate...

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    84
    Respekt
    16
    Nu har jag lyckats att få vissa flash spel att funka men inte alla.. Och att homebrewen inte funkar tror jag är för att jag inte användt Eloader efter som jag har psp slim
    Men det funkar inte heller... efter jag prövat eloader...
    Last edited by Beeny; 2009-01-01 at 13:15.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    det där är inte flash spel utan hombrew spel/program kodade just för pspn. Och du är inne på helt rätt spår.

    Programmen du nämnt använder gamla 1.5 kerneln som sony tog bort iomed dom nya slim konsolerna. Jag har tyvärr bara en tjock psp så jag kan inte hjälpa dig med eloader. Det borde dock fungera att ladda dem genom eloadern.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Du måste ha ett spel i UMD läsaren så vida du inte ställt in Fake UMD till Sony men ibland kräver ändå vissa spel 2-6%
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    84
    Respekt
    16
    Jag haR UMD i läsaren... Ratchet and Clank-Size Matters

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Då bör allt fungera, kom förbi oss får jag kika på den
    Fråga efter Kent
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    84
    Respekt
    16
    haha okej sist jag var där var det propp fullt med folk där, men skulle det kosta om du kikade lite på mitt psp??

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Beeny Visa Inlägg
    haha okej sist jag var där var det propp fullt med folk där, men skulle det kosta om du kikade lite på mitt psp??
    Köp en Joltcola till mig så kastar jag ett snabbt getöga på den *Bäääh*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    84
    Respekt
    16
    haha okej kanske ska snubbla in i affären snart innan skolan börjar ^^

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Gör backup på det du behöver och formattera om minneskortet i psp:n annars...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    84
    Respekt
    16
    OKej Hansi, men annars vadå??

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    kom in tror jag han menar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    84
    Respekt
    16
    ^^ okej eller så ville han skrämmas lite

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Med "annars..." menade jag "istället för att åka runt halva stan för att lösa ett problem som löser sig självt med en formattering av minneskortet..." men det var för jobbigt att skriva.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    84
    Respekt
    16
    okej ^^ jag ska pröva att formatera minneskortet men först ska jag göra en backup

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    84
    Respekt
    16
    samma sak som alltid händer... psp fryser sen måste jag ta ut och in batteriet...

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Beeny Visa Inlägg
    samma sak som alltid händer... psp fryser sen måste jag ta ut och in batteriet...
    Jolt + PSP = Jag kikar på den
    Lovar inget men vi kan hålla tummarna.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    84
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jolt + PSP = Jag kikar på den
    Lovar inget men vi kan hålla tummarna.
    haha okej men jag har en annan fråga, jag kollade på den här guiden på youtube http://www.youtube.com/watch?v=C61NF829Ny4 på hur man installerar CTF teman.
    Men jag är osäker för att de säger att jag ska ta filerna som jag laddat ner och lägga over de direkt på psp:et och man ska "overwrita" alla filer med samma namn säger de också och en mapp heter PSP och då måste jag overwrita mappen PSP men händer det inget med mitt psp om jag overwritar mappen PSP?

    Är i behöv av hjälp!! (som alltid) ^^

  21. #21
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Beeny Visa Inlägg
    haha okej men jag har en annan fråga, jag kollade på den här guiden på youtube http://www.youtube.com/watch?v=C61NF829Ny4 på hur man installerar CTF teman.
    Men jag är osäker för att de säger att jag ska ta filerna som jag laddat ner och lägga over de direkt på psp:et och man ska "overwrita" alla filer med samma namn säger de också och en mapp heter PSP och då måste jag overwrita mappen PSP men händer det inget med mitt psp om jag overwritar mappen PSP?

    Är i behöv av hjälp!! (som alltid) ^^
    Personligen är jag motståndare mot sånt då man slösar systemminne samt slöar ned saker
    Samt risken att saker går galet är stort när man meckar

    Keep it clean
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    84
    Respekt
    16
    okej? så slöas psp:et ner väldigt mycket eller? Men jag är fortfarande intresserad på ett svar ^^

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    84
    Respekt
    16
    Svar, någon??

  24. #24
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Beeny Visa Inlägg
    okej? så slöas psp:et ner väldigt mycket eller? Men jag är fortfarande intresserad på ett svar ^^
    Nej det är bara bullshit anser jag
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    84
    Respekt
    16
    haha men fortfarande...

Liknande diskussioner

  1. Mitt brawl funkar inte pga updatering
    By bangon in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 14:59
  2. mitt wii funkar inte
    By quaddern in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-31, 16:53
  3. Nyinstalerad WiiKey funkar inte?
    By Cousken in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-11, 11:58
  4. TMNT funkar...funkar inte!
    By m8rix4ever in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 11:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •