Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: avi

  1. #1
    Registrerade
    May 2002
    Från
    norrköping
    Inlägg
    137
    Respekt
    23

    avi

    hur ska jag kunna köra div x eller avi filer på en moddad xbox 360
    t.e

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du måste vara online på xbox live första gången bara.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    tillägger.. divx support hämtas hem från live, du måste vara ansluten till live en gång som Hansi redan sagt.

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    41
    Respekt
    0
    om man har flashat den med ixtreme1.5 kan man köra xbox live då

  5. #5
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    108
    Respekt
    18
    Ja det kan man utan problem du riskerar ban oavsätt om du spelar live eller inte för maskinen kan lagra den informationen lokalt och ge den till Microsoft senare.

    Men iXtreme 1.5 + Riktigt gjord iso = minskar risken avsevärt för ban. Mer info finner du här.

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35639

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    41
    Respekt
    0
    exempel om jag tar ut den flashade dvd spelaren och kopplar in en oflashad dvd spelare kan jag då inte uppdatera saker i xboxen sen koppla bort den och koppla tillbaks flashade dvd spelaren sen en annan sak om jag går upp på live och uppdaterar bara dem sakerna som man behöver och inte går in mer nångång till live

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    35
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av catlak Visa Inlägg
    exempel om jag tar ut den flashade dvd spelaren och kopplar in en oflashad dvd spelare kan jag då inte uppdatera saker i xboxen sen koppla bort den och koppla tillbaks flashade dvd spelaren sen en annan sak om jag går upp på live och uppdaterar bara dem sakerna som man behöver och inte går in mer nångång till live
    Som mafiaboy sa innan, info lagras i boxen o kan sändas oavsett du har org ellerflashad disk insatt

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    41
    Respekt
    0
    fast jag aldrig mer går in på live med den boxen

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av catlak Visa Inlägg
    fast jag aldrig mer går in på live med den boxen
    ja, och vad spelar de för roll om den är bannad om du aldrig ska avända live? finns alltid risk om du gjort ingrepp på din box, men den är inte stor om du stoppar i bra backuper.

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av BOZZIO Visa Inlägg
    hur ska jag kunna köra div x eller avi filer på en moddad xbox 360
    Ladda ner Xbox360 Fall Update DivX Media Addon.rar här http://www.devilsps3.centelia.net/tutorials/


    2007-12-04

    After updating to the fall update 08 via Xbox Live, in order to play DivX/XviD video files a new DivX addon is required to be install via Xbox Live.

    Included in this archive is the DivX media addon. Useful for those without Internet or banned console.

    Connect the 360 harddrive to the computer using one of the many 360 harddrive adapters out there (Team Xecuter's Connectivity Kit, Talismoon 360 MiniSpy SATA adapter, or XCM 360 SATA adapter)

    Download Xplorer360 beta 6 for 20 GB harddrives (http://rapidshare.com/files/74290669...beta6.rar.html) or Xplorer360 extreme 2 (TheSpe******t patched) for 120 GB harddrives (http://rapidshare.com/files/74291216...reme2.rar.html).

    Open Xplorer360 and select 'Open Harddrive/Memorycard' and put the file in the same hierarchical folder structure as the one included in the archive. Create necessary folders.

    Close Xplorer360 and power down the computer, and reconnect the harddrive to the 360. Make sure the dashboard version is 6683 and try to open a DivX/XviD file. It should play nicely if it's supported (AVI container with DivX/XviD video and MP3/AC3 audio) and if the media addon is located in the proper folder.

    ivc 2007
    Last edited by p_son77; 2008-12-31 at 12:48.

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Fungerar om man är bannad ja men kör man livesäkert o inte blivit bannad kan man gott kasta en .AVI med Div-X kodning på en minnepinne och plutta i sin 360 för att sedan få en uppdateringsrequest via Dash

    Onödigt att trolla om boxen inte är bannad ännu

    Personligen laddar jag alltid ned den codecen först samt gammelboxspeluppdateringen innan jag sätter igång o gamar på en ny 360
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. AVI. till MP4
    By Dropz in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-03, 23:09
  2. Kunna spela upp avi och divx.
    By pelle_plutt in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 21:37
  3. Kan streama avi men ej divx??
    By greverif in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 01:30
  4. avi playback
    By Mevvan in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-31, 10:18
  5. AVI filer laggar?
    By robztr in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 16:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •