Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Achievments bra eller anus???

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0

    Achievments bra eller anus???

    Tycker nån här att achievments som man samlar i alla jävla 360-spel är kul eller bra?

    om man åtminstonde fick handla på live billigare vid vissa uppnådda points eller kunde använda dem till att "köpa" addons eller nåt....

    vad är meningen med dem?
    nördcred? (typ: jag är så arbetslös att jag spelar jämt)
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    absolut positivt, särskillt som det alltid finns udda eller "oväntade" achievments fast oxå seriösa, typ i fps spel, 1000 headshot achievment, det är ju en bekräftelse o sen hoppa-från-500-meters-hustak-achievementet i crackdown (kasst spel btw) är ju mer roligt att upptäcka att någon mer än en själv klurat ut det osv osv, så jag är absolut positiv till det

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    187
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av pimmen Visa Inlägg
    absolut positivt, särskillt som det alltid finns udda eller "oväntade" achievments fast oxå seriösa, typ i fps spel, 1000 headshot achievment, det är ju en bekräftelse o sen hoppa-från-500-meters-hustak-achievementet i crackdown (kasst spel btw) är ju mer roligt att upptäcka att någon mer än en själv klurat ut det osv osv, så jag är absolut positiv till det

    Håller med.

    Många av Achivments:arna är roliga utmaningar, men att försöka samla på sig en massa skrytpoäng är meninglöst eftersom alla 360 för eller senare får röda ringar, och alla de många fina poängen man samlat på sig för att skryta med är ett minne blott

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    achievments är bra, det blir lite mer spel då. jag ser det mer som utmaning än skrytpoäng. meningen är nog just det, ge mer speltid och lite cred för man klarat dem.

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    utmaning helt klart ja, finns mkt roliga achievements om man rotar i spelen lite väntade och oväntade

    Citat Original inlägg av Itchi Visa Inlägg
    Håller med.

    Många av Achivments:arna är roliga utmaningar, men att försöka samla på sig en massa skrytpoäng är meninglöst eftersom alla 360 för eller senare får röda ringar, och alla de många fina poängen man samlat på sig för att skryta med är ett minne blott

    varför är dom ett minne blott? är inte achievements knutna till mitt konto på live? hmm

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    jo. gör recover ifrån en annan xbox så får du tillbaks ditt konto så som det var senaste gången du var inloggad på live

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    187
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    jo. gör recover ifrån en annan xbox så får du tillbaks ditt konto så som det var senaste gången du var inloggad på live
    Har tyvärr lite svårt att komma åt Live med min Box,,,,,
    Last edited by Itchi; 2009-01-01 at 16:41.

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Itchi Visa Inlägg
    Har tyvärr lite svårt att komma Live med min Box,,,,,
    Har du inte ens ett minneskort eller hårddisk?
    För det sparas på profilen om jag inte är ute o cyklar.

    Tycker att poängen ger en extra touch till alla spel.

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Itchi Visa Inlägg
    Har tyvärr lite svårt att komma åt Live med min Box,,,,,
    jasså? vad har hänt?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    jasså? vad har hänt?
    han kanske syftade på att han är bannad.

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    187
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    han kanske syftade på att han är bannad.
    Stämmer

    Bannad, samt en ny box pga röda ringar.

    Dock undrar jag om det är så att mina A-poäng finns kvar på mitt Live konto?? Alltså jag har köpt ett x-tra box som jag nu funderar på att inte flasha så att jag kan spela Live på det utan att oroa mig.Finns det möjlighet att få tillbaka alla mina poäng på det nya Boxet genom Live? hade kämpat ganska hårt med att samla

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    tror inte det eftersom det endast sparas i deras server varje gång man är uppkopplad till Live. Men kanske det går om du stoppar i kabeln och "försöker" koppla upp till Live. Men tror ändå inte att det ska funka. För att kolla hur mkt du har nu så gå in på xbox.com och logga in. Då ser du poängen du kommer att få ifall du gör recover ifrån en annan box

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Men vad sjukt, nu har de fått Achivements i World Of Warcraft med....
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Itchi Visa Inlägg
    Stämmer

    Bannad, samt en ny box pga röda ringar.

    Dock undrar jag om det är så att mina A-poäng finns kvar på mitt Live konto?? Alltså jag har köpt ett x-tra box som jag nu funderar på att inte flasha så att jag kan spela Live på det utan att oroa mig.Finns det möjlighet att få tillbaka alla mina poäng på det nya Boxet genom Live? hade kämpat ganska hårt med att samla
    du kan flytta över hårddisken så har du allt där, du blir INTE live bannad pga den om det är så att du har en orginal
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du kan flytta över hårddisken så har du allt där, du blir INTE live bannad pga den om det är så att du har en orginal
    men jag har hört om att profilen/tagen är bunden till en viss xbox...är det inte så då?
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
    men jag har hört om att profilen/tagen är bunden till en viss xbox...är det inte så då?
    nej den är INTE bunden till en viss box, du kan däremot inte ha samma profil på flera olika boxar samtidigt om du kör online, dom klagar då på att någon annan recoverat din profil... men det går att lösa med minneskort
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Flasha eller chippa
    By Haren in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-09, 17:35
  2. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 11:33
  3. Pioneer 115D eller Pioneer 11D?
    By Zixtey in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-04, 21:40
  4. Unikt brännproblem, eller?
    By granen in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-25, 02:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •