Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: .iso till .wii?

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    0

Exclamation .iso till .wii?

Jag har inte kollat om det här har blivit postat förut, så om det har det kan väll någon skicka en länk och admin kan väll deleta(swengelska FTW!) den här tråden? Hmph.
    Ok, så jag laddade ned en rom- eller det var iallafall vad jag trodde att det var.
    Turns out, det var bara en dump. Raw backup? Hur säge.. Ok, det är väll inte viktigt; vad som är viktigt är att efter att jag har convertat arkivet till .iso med imgburn(great program!) så kan BrickBlocker fortfarande inte läsa det. "Not a valid .wii file" eller något i den stilen. Hmm. Några förslag på program som konverterar .iso till .wii?

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    16
    altså du behöver int ekonverta dina iso filer det enda jag göra är att extracka spelet med winrar sedan bränner jag spelet med image burn på skrivarhastigheten 2,4 och alla spel funkar hur bra som helst fast jag har 3.4 updaten

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    0

Re:re

Mjo, jag måste konvertera filen till .wii för att ta bort uppdateringen med BrickBlocker. Det är ett NTSC spel. Amerikansk...

EDIT:Basically, jag får det här medelandet när jag försöker använda Brickblocker på .iso filen som jag kompilerade med imgburn:
    *spelnamn*.iso is'nt a valid Wii ISO file !
    Och ja, mellanrummet mellan ordet file och utropstecknet fanns med också. lmao
    Last edited by ArcticPersian; 2008-12-31 at 15:37.

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    16
    okej jag skulle lättast bara köpa wiiloader programmet på det sättet kan man lira sina utländska spel och sedan stoppar man i wiiloader skivan i wiiet, men först måste du ha satt in ditt ntgc inna wiiloader skivan. Då bör det funka. Men jag rekmmenderar att inte ta bort nedgraderingar med brickblocker. Man kan nergradera sitt wii. Vilken version ligger du på måste jag veta innan?
    Last edited by johan99; 2008-12-31 at 15:22.

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    0
    Den nyaste, vad det nu är. Jag tror att det är 3.någonting? Nyaste iaf. för PAL.

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    16
    ajdå 3.4 okey elller kolla lite snabbt i för säkerhertskull tack! Man kan se det längs upp i högra hörnet på settings Men antingen skulle jag nergradera wii eller fixa wiiloader perfekt för ntgc spel. Ligger själv på 3.4 och scrubbed relases funkar ej inte importspel heller.....
    Last edited by johan99; 2008-12-31 at 15:33.

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    0
    Yep, det är 3.4E(uropean?)

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    16
    kolla en upp redigerade den lite

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    0
    Så om jag har förstått korrekt fungerar wiiloader så här: jag lägger in ett NTSC spel i min PAL konsol och brickar den. Sedan lägger jag in en skiva med wiiloader och wiiloader "unbrickar" mitt Wii? Det låter lite väl mycket riskabelt. Hmph. Hur fungerar det för dig?
    Har du någonsin fått problem med wiiloader eller så?

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    16
    det prob är att jag har aldrig haft det här problemet men har sätt att folk gör såhär... men jag skulle vänta och göra det är men det är det lättaste sättet jag skulle googla och läsa om wiiloader

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    0
    Hmm. Ja, googla kan man väll göra. Hur är det sen med att degradera Wii till en tidigare version så att jag inte behöver bricka mitt wii bara för att köra ett spel som inte fick över 8 av IGN? :P Fördelar/Nackdelar?

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    16
    jag ska nedgrader mitt wii till 3.2 för då kan du fixa en trucha bugg som heter starfall men då måste man ha homebrew channel. Det är 1/100 att du brickar ditt wii på det här sättet men det är upp till oss. jag skulle nedgradera wiiet men jag tror att du får samma problem med dina ntgc spel. Men har du HBC= Homebrew channel

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    0
    Nej, faktist inte. Jag tog faktist hem mitt chippade wii igår från psxcare så jag har inte hunnit att göra så mycket än. Kan man ladda ned spel från hbc bara sådär? Det låter ju mega intressant xD
    Last edited by ArcticPersian; 2008-12-31 at 15:52.

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    16
    nej det är skit spel typ nintendo 64 spel och så men det är crap men jag kan hjälpa di att fixa hbc men det skulle vara lättare om du hade sjype eller så..

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    0
    Skype? Jag har inte skype.. :/ Men jag gillar n64.. Eller, um. Ganska. Så det är som virtualconsole men free? Sweet. Ok, men nu är vi offtopic lol. Så; brickblocker fungerar inte om jag har v. 3.4 och även om jag brickar mitt wii så spelar det ingen roll för att jag kan använda wiiloader? Men då ställer jag frågan; varför oroar folk så mycket om att bricka sitt wii? För jag menar, om wiiloader fungerar så.. Och det gör tydligen det för att jag googlade wiiloader och japp. Hmph.

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    16
    du ingen aning men någon dag vill du nog nergradera ditt wii och behöver du HBC vill du veta hur man får det är bara att fråga. HBC används till backupa spelen mpplayer spel m.m. Jag vet hur man fixar det med 3.4 updaten för jag gjorde det i förgår och det är ingenting att oroa sig för att wii går sönde reller något liknande

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av ArcticPersian Visa Inlägg
    Skype? Jag har inte skype.. :/ Men jag gillar n64.. Eller, um. Ganska. Så det är som virtualconsole men free? Sweet. Ok, men nu är vi offtopic lol. Så; brickblocker fungerar inte om jag har v. 3.4 och även om jag brickar mitt wii så spelar det ingen roll för att jag kan använda wiiloader? Men då ställer jag frågan; varför oroar folk så mycket om att bricka sitt wii? För jag menar, om wiiloader fungerar så.. Och det gör tydligen det för att jag googlade wiiloader och japp. Hmph.
    Det fanns tillfällen förr och fortfarande att man kan inte bara bricka sitt wii utan rentav hardbricka sitt wii..

Vanlig brickning innebär oftast att du inte kommer åt dina settings utan att den buggar ur då.. Men vilket avhjälps genom en uppdatering av ditt wii med hjäälp av ett spel av högre update av den region du vill ha (3.4E över 3.3U etc)

HARD BRICK innebär att du har brickat ditt wi till den milda grad att den inte ens startar eftersom firmwaren har blivit så ihopblandad med nån annan version så att den inte klarar av att starta.... Då går det inte att lägga in något nytt firware eftersom burken är HELT död....

Bjerlk

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    0
    HARD BRICK innebär att du har brickat ditt wi till den milda grad att den inte ens startar eftersom firmwaren har blivit så ihopblandad med nån annan version så att den inte klarar av att starta.... Då går det inte att lägga in något nytt firware eftersom burken är HELT död....
    Men skulle det inte gå att "formatera" wii:n då och börja om från början med att "lägga in"(...tyst... lol) ett nytt firmware? Jag tror inte riktigt på det här med att en Wii kan bli "HELT död" bara pg a mjukvaru fel.

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    Jo när mjukvaran har blivit så förstörd att den inte kan starta upp, du kan skicka in den till nintendo så att dom flashar om firmwaren genom att bryta upp Wii:t och så... Men det går inte på garantin...

Problemet med hardbricked är just att du har lagt in en ny icke PAL firmware som har uppdaterat firmwaren så mycket at det inte fungerar alls. Och då menar jag inte alla. Vanlig softbricked funkar men inte att gå in i options/settings... Samt att du kanske har dubbla väderkanaler etc...

Men Hardbrick gör att Wiit inte ens startar. Den är komplett död, eftersom firmwaren inte fungerar, och inte kan boota.... Men det är inte många som har det problemet längre... KANSKE har de olika firmwaren nuförtiden blivit mer lika varandra just för att förhindra dom problem som Nintendo fick skickade till sig... Men samtidigt VARFÖR skulle dom underlätta för oss? Troligen för att det är lättare att utveckla firmware om dom bygger på samma grund...

Jag har för mig att de flesta Hardbricks kom när firmwaren gjordes om så mycket i början av Wiit:s livstid typ ärndring av firmware 1.x till 2.x när det kanske var total modifiering av grunden och att det då blev stora och oreparable problem med Wiit...

den här verkar inte vara helt hardbricked. Men trubbel ändock eftersom han inte bootar upp till "browsern"...

http://www.youtube.com/watch?v=PC1vxMqsRvs

Men som sagt var kanske har det kommit ut sätt att fixa Hardbricked wii:s men jag har inte sett något sådant....

Bjerlk

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av ArcticPersian Visa Inlägg
    Men skulle det inte gå att "formatera" wii:n då och börja om från början med att "lägga in"(...tyst... lol) ett nytt firmware? Jag tror inte riktigt på det här med att en Wii kan bli "HELT död" bara pg a mjukvaru fel.
    Det är ju just det som är problemet. Nintendo kan flasha om det i fabrik... Men vi vet inte hur man gör det i pirat branchen...

Och Hard bricked kommer inte åt att starta något från skiva/eller "menyn"... Den startar upp men det händer inget....

Bjerlk

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
    Det är ju just det som är problemet. Nintendo kan flasha om det i fabrik... Men vi vet inte hur man gör det i pirat branchen...

Och Hard bricked kommer inte åt att starta något från skiva/eller "menyn"... Den startar upp men det händer inget....

Bjerlk
    Oh yes we do, jag har ett unbrickerkit men ingen brickad wii att testa det på :-) Typ ett minneskort som får wii:n i någon form av service mode.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 51
    Senaste inlägg: 2011-03-18, 22:01
  2. Guide: Flashning av BenQ VAD6038
    By pemani in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 21:01
  3. Försök till lagning av rrod.
    By k-o-p in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-11-01, 04:23
  4. Köpa låtar till US Rock Band i Sverige?
    By Zyhorn in forum Playstation - spelfrågor
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 18:29
  5. Bäst bild - HDMI till VGA eller HDMI till DVI-D?
    By torva in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 19:01

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner