Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Nergraderat från 3.4e till 3.2e, fungerar fortfarande inte bra

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Nergraderat från 3.4e till 3.2e, fungerar fortfarande inte bra

    Jag är en av dom som klantade till en uppdatering till 3.4e men har nu nergraderat till 3.2e. Men fortfarande har jag problem med en del skivor som fungerade med 3.1e INNAN min uppgradering. Felet jag får är att spelen startar men slutar efter ett tag och det kommer upp ett felmeddelande att det inte går att läsa skivan?

    Jag har Wiikey2 och kör nu 3.2e har även testat 3.1e men inget verkar fungera. Spelen som strular är; Star Wars: Force unleashed, Sonic, Pokemon Battle revolution. Anledningen att jag uppgraderade var för att kunna köra Guitar Hero.

    Någon som har något tips vad jag kan göra?

    Utan att veta vad jag pratar om så verkar det ligga kvar något skit efter uppgradering till 3.4e.

    Gäller naturligtvis brända spel!

    //Joakim
    Last edited by joabor; 2009-01-01 at 23:56.

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Svarar på min egna fråga!

    Det här är extremt pinsamt, men det visade sig att barnen hade ägnat sig åt att misshandla skivorna så att dom hade blivit repiga! och det var därför dom inte fungerade, 7 timmars huvudbry, men jag har lärt mig ruskigt mycket om Wii i allfall

    För ni som råkar ha ha uppgraderat till 3.4e och vill nergradera så skicka ett PM så kan jag tala om hur ni ska göra och vilka program ni behöver

    Kontentan av det hela är att alltid kolla skicket på skivorna. Nu kör jag på 3.3e och det fungerar kanon med dom spelen som fungerade förut.

    Sorry, sorry!
    Joakim

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av joabor Visa Inlägg
    Svarar på min egna fråga!

    Det här är extremt pinsamt, men det visade sig att barnen hade ägnat sig åt att misshandla skivorna så att dom hade blivit repiga! och det var därför dom inte fungerade, 7 timmars huvudbry, men jag har lärt mig ruskigt mycket om Wii i allfall

    För ni som råkar ha ha uppgraderat till 3.4e och vill nergradera så skicka ett PM så kan jag tala om hur ni ska göra och vilka program ni behöver

    Kontentan av det hela är att alltid kolla skicket på skivorna. Nu kör jag på 3.3e och det fungerar kanon med dom spelen som fungerade förut.

    Sorry, sorry!
    Joakim
    Skriv en bra guide så kanske du får en egen klistrad tråd i forumet :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    326
    Respekt
    20
    En bra guide i egen tråd skulle vara toppen
    Håller tummarna för att joabor orkar fixa en sån.

    Själv har jag tittat lite, men inte fått Custom IOS eller Patchmii att funka, så jag trodde man behövde vänta på nyare versioner (homebrew channel fixade ju 3.4 efter uppdatering)

    En fråga på temat, varför vill man nedgradera?
    Jag har nyligen köpt en wii med wiikey2, och "råkade" uppgradera till 3.4 rätt omgående.
    Har ca 15 backupspel som alla funkar, inklusive ett avsett för NTSC.

    Med twilight-hacket gick det ju bra att få in homebrew channel också.

    edit: hittade ett spel som jag inte fick att funka med 3.4 (såvida det inte var en dålig bränning) - SSBB
    Last edited by frejac; 2009-01-03 at 04:59.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Hej,

    Klart jag kan göra en guide! Men då behöver jag även tillgång till att lägga upp filer. Hansi finns det möjlighet till det? Filerna är ca 90 MB totalt. Dock vill jag bara tillägga att jag endast översätter från en befintlig guide med några egna kommentarer. Om jag får tillgång till att ladda upp filer så kommer guiden innan dagen är slut!

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    SSBB fungerar inte för mig heller på 3.3Eoch då har jag brännt på lägsta hastighet och Verbatim DVD-R. Alla andra spel har jag kört på 10x utan några problem.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Själv har jag inte chippat än så jag vet inte hur man får SSBB och fungera , har det köpt ^^,

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Sådär nu är guiden skriven! Men nu behöver jag endast en möjlighet att lägga upp en rar fil på 94 MB, någon som vet hur man gör?

    Joabor

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Ser verkligen fram mot din guide och vilka filer man behöver

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hur gick det med guiden ? har du fått ut så att man kan se hur man ska göra ? )

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Väntar tyvärr fortfarande på ett svar från Hansi så att jag kan lägga upp filer. Guiden är färdigskriven och bara väntar på att få publiceras.

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    För stor fil för attach i forumet. Gör länkar till officiella nerladdningssidor för de programfiler som ingår, filerna kommer ju ändå vara "gamla versioner" rätt fort.

    Eller använd t.ex. rapidshare.com
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Guiden finns uppe, kolla tråd:

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36243

    Lycka till!

Liknande diskussioner

  1. Xbox live fungerar inte
    By spyx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 21:56
  2. Från 3.10 OE-A till senaste 4.01 M33?
    By MGRacing in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-20, 18:46
  3. Duo-X2 verkar inte köra bios från bankerna
    By nidas in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 13:47
  4. Välte min 360, nu fungerar den inte som den ska.
    By davidos90 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 18:13
  5. Nedgraderare 3.50 till 1.50 ute nu :D
    By fr_3dd_3 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 01:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •