Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: "Disc Unreadable"

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    "Disc Unreadable"

    Min chippade xbox360 har funkat väldigt bra hittills men nu den senaste månaden har den börjar säga att massor av mina backups är unreadable fast om jag stoppar in dem I datorn så säger ABGX360 att de är 100% fina och regionsfria.

    Vissa spel funkar tex GTA4, Fable2, Spyro men andra inte, tex Gears of War 2 fast de har funkat förut. Vissa nya spel funkar(Prince of Persia) men andra inte(Left 4 Dead, Mortal Kombat Vs DC Universe) fast de är brända ordentligt enligt datorn.

    Har min xbox tillslut börjat gå sönder eller vad?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    låter som att din läsare börja ge efter. går antagligen att reparera den (ställa in laser) eller så får du byta läsare i din box. man sliter lätt ut läsarna om man bränner och spelar mycket med billig media, din läsare får jobba mer med dessa skivor.

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    vad använder du för skivor?

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Mina gamla DVD +R DL har varit Verbatim 2.4x och mina nyare är TDK 8x.

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    360 läsarna är mycket känsliga för brända media tack vare deras kvalitativa linser

    TDK använder nog lite olika typer av skikt i sina skivor. Kolla med dvdinfo(pro) vad det är för media info (CMC/Ritek osv). Verbatim (MKM001 el. MKM003) är generellt sett bäst.

    Funkar dom gamla verbatim som dom ska?

    Sen kan detta vara relaterat till NXE (nya dashboarden) eller att GPU:n håller på att ge sig.
    Last edited by POi2; 2009-01-02 at 20:01.

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Funkar dom gamla verbatim som dom ska?
    Undrar samma sak

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Av de Verbatim skivor jag testat så är det bare 1 hittills som inte funkar(Gears of War 2) fast den kan läsas av datorns DVD spelare. AV TDK skivorna är det bara en som funkar, Prince of Persia.

    Jag har beställt 2x "Verbatim DVD+R DL Full-face Printable 8,5GB 8X 25p " totalt 50x Verbatim skivor :=)

    Förhoppningsvis kanske de funkar bättre än TDK(Köpte bara TDK från teknikmagasinet pga att min posten har varit vääääldigt seg med mina Verbatim).

    En annan sak, jag vet inte om det är min dvd brännare som är paj eller om det var TDK skivorna men ca 6 av 7 bränningar misslyckades helt på min dator men de sista 3 gick bra på min kompis(Fast vi slösade bort en skiva då han råkade bränna .iso istället för .dvd vilket orsakede fel layerbreak). Så 3/10 DVD's blev spel.


    Min Left 4 Dead skiva(TDK):
    Disc Regions are 1,2,3,4,5,6,7,8
    CSS Protected No
    Media code/Manufacturer ID RITEK S04
    Media code/Manufacturer ID RITEK S04
    UDF Format Type V1.02
    UDF Volume XGD2DVD_NTSC
    UDF Application id
    UDF Implementation id Sonic Scenarist 3.1
    UDF Recording Date/Time (mm/dd/yyyy) 03/06/2006 21:09:07
    Format Capacity 7.30GB(7.84GB)
    Book Type DVD-ROM
    Media Type DVD+R DL
    Manufacturer Rated Speed 8.0x 11080KBps
    Data area starting sector 30000h
    Data area end sector 3A610Fh
    Layer 0 end sector 20339Fh
    Linear Density 0.293um/bit
    Track Density 0.74um/track
    Number of Layers 2
    Layer Track Path direction (OTP) Opposite track path

    Complete Media Code
    00000000 08 02 00 00 01 0F 32 10 00 03 00 00 00 FC F9 CF ......2.........
    00000010 00 20 33 9F 00 00 03 52 49 54 45 4B 00 00 00 53 . 3....RITEK...S
    00000020 30 34 42 40 25 25 37 10 00 2C 6C 00 2C 6C 20 1F 04B@%%7..,l.,l .
    00000030 0C 0C 14 14 02 01 01 20 00 20 1F 0C 0C 14 14 02 ....... . ......
    Last edited by Zironic; 2009-01-03 at 01:14.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    du har aldrig funderat på att köpa en ny brännare? så många skivor du säkert pajat har du något haft råd med en ny brännare. jag har använt, traxdata (som folk säger förstör lasern), verbatim och tdk skivor. tom noname skivor har jag bränt på. säkert bränt 20 spel, och som jag minns rätt har en skiva pajat. jag använder en pioneer 112DBK . funkar klockrent.

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Min chippade xbox360 har funkat väldigt bra hittills men
    Chipp som NME har problem med nyare titlar som kräver iXtreme 1.4 eller högre.
    Last edited by Pendragon; 2009-01-03 at 11:00.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Zironic Visa Inlägg
    En annan sak, jag vet inte om det är min dvd brännare som är paj eller om det var TDK skivorna men ca 6 av 7 bränningar misslyckades helt på min dator men de sista 3 gick bra på min kompis(Fast vi slösade bort en skiva då han råkade bränna .iso istället för .dvd vilket orsakede fel layerbreak). Så 3/10 DVD's blev spel.
    som redan nämnts, prova byt brännare om inte problemen försvinner, pioneer eller samsung. sedan kan ni ställa in layerbreak manuellt i imgburn så det alltid använder det till DL media. då slipper man oroa sig att man måste bränna via .dvd filen. tror även nyare imgburn varnar om fel layerbreak när det gäller 360 backuper.

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Chipp som NME har problem med nyare titlar som kräver iXtreme 1.4 eller högre.
    Jag säger chippad av vana, egentligen är den flashad med iXtreme 1.4.

    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    som redan nämnts, prova byt brännare om inte problemen försvinner, pioneer eller samsung. sedan kan ni ställa in layerbreak manuellt i imgburn så det alltid använder det till DL media. då slipper man oroa sig att man måste bränna via .dvd filen. tror även nyare imgburn varnar om fel layerbreak när det gäller 360 backuper.
    Jag har som sagt testat att bränna med min kompis brännare och den misslyckades iaf inte med att bränna men som sagt så klarar xboxen inte av att läsa av någon anledning(men alla datorer verkar klara det).

    layerbreak felet hände med nero, efter det så laddade jag ner imgburn åt han och som du säger så använder den automatiskt .dvd filen även om du sa åt den att använda .iso vilket är ganska snällt.

    Jag tror det kan vara för tidigt att säga om min dvd brännare är trasig eller ej då den enda skiva den lyckades bränna funkar på Xboxen, det kanske är så att den är kräsen om skivor på samma sätt som xboxen är så jag ska testa att bränna några av de nya verbatim skivorna innan jag köper en ny brännare.

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Zironic Visa Inlägg
    Jag tror det kan vara för tidigt att säga om min dvd brännare är trasig eller ej då den enda skiva den lyckades bränna funkar på Xboxen, det kanske är så att den är kräsen om skivor på samma sätt som xboxen är så jag ska testa att bränna några av de nya verbatim skivorna innan jag köper en ny brännare.
    det är sant, men en brännare kostar runt 250:- så det kan vara värt att inhandla en ny så är man på den säkra sidan iaf. så du inte gör coasters med fler skivor.

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det är sant, men en brännare kostar runt 250:- så det kan vara värt att inhandla en ny så är man på den säkra sidan iaf. så du inte gör coasters med fler skivor.
    Inte så mycket en fråga om kostnad som det är en fråga om att orka ta sig förbi en databutik och sen installera brännaren I datorn.

    Funderar på att gå förbi en affär på vägen hem till uppsala och inhandla.

    Då ni censurerar den affären så
    Alt 1:
    Samsung 309kr
    Alt 2:
    Sony 259 kr
    (De enda svarta de har i lager)

    Skulle iof kunna beställa Pioneer 116D som ni rekommenderar för 397 och slippa vandra runt i stan, är inte speciellt bråttom med en ny brännare.
    Last edited by Zironic; 2009-01-03 at 17:57.

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Samsung ger riktigt bra resultat

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    säger samsung här med om det står mellan en sådan och en sony. pioneer eller samsung rekommenderas starkt.

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Zironic Visa Inlägg
    Inte så mycket en fråga om kostnad som det är en fråga om att orka ta sig förbi en databutik och sen installera brännaren I datorn.

    Funderar på att gå förbi en affär på vägen hem till uppsala och inhandla.

    Då ni censurerar den affären så
    Alt 1:
    Samsung 309kr
    Alt 2:
    Sony 259 kr
    (De enda svarta de har i lager)

    Skulle iof kunna beställa Pioneer 116D som ni rekommenderar för 397 och slippa vandra runt i stan, är inte speciellt bråttom med en ny brännare.
    Om du inte vill installera brännaren i datorn kan du ju alltid köpa en extern brännare

Liknande diskussioner

  1. Problem Med NHL 09 "Disc unreadable"
    By doublev in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-27, 23:00
  2. "disc read error"
    By arebokert in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-29, 11:43
  3. Ps3:s "Disc read error"?
    By chripopper in forum Playstation 3
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 15:58
  4. Byta HD med Xenium OS "Disc Tools"
    By chg64 in forum Xenium Support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-03-15, 09:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •