Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Hjälp! Min Wii ger ut fruktansvärda ljud när spel laddar!

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    0

Hjälp! Min Wii ger ut fruktansvärda ljud när spel laddar!

Det outhärdliga ljudet låter som om en robot slår på en annan robot! Tik-tik-tik-tak-tak-tak... Aaaaaah! I can't take this anymore! Och det här började EFTER att psxcare chippade min Wii(so it's most someone elses fault, like always xD). Eller.. Nja, första spelet gav inga robot ljud(Sonic Unleashed), det var inte föränn jag la in CoD:W@W.. Hur mycket skulle reperationen kosta, må tro? Föressten, ljudet kommer inifrån konsolen. Det är DVD-driven som gör ljuden föressten(det låter som en dator, när man jusst lagt in en skiva. Något i den fula stilen. Usch.)

EDIT:
    Från en tråd på cheapassgamers.com:
    Quote:
    Originally Posted by rjung View Post
    Yeah, my Wii's been doing that for about a year now. No ill effects; it's somewhat annoying, but unless my TV volume is turned way down, the games drown out the Wii anyway.

My understanding is that the buzz is caused by overtightening of the screws attaching the drive to the frame, or somesuch. I once read that someone opened up their Wii, loosened the screws a tad, and the noise disappeared. Dunno if you'd be willing to try it just to resolve an aesthetic issue.

--R.J.
    EDIT:
    Nu är jag ganska rejält säker på vems fel det är och ni borde(ska) reparera den-- free of charge! Det låtar endast när spel laddar. Alltså, inte när jag är på Internet Channel, tex.
    Btw, nu när jag ändå är igång kan jag också nämna att min Wii var riktigt repad efter att jag tog emot den från psXcare, men jag såg det först när jag kom hem och jag har inga bilder från min Wii innan(eller efter) att jag lämnade in den så jag kan inte bevisa det. -.-
    Last edited by ArcticPersian; 2009-01-02 at 03:17.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kom in med din wii så hjälper vi dig.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    0
    Sweet. Alright, jag tar dit den måndag då.

Liknande diskussioner

1. Wii fit o D2PRO2 HJÄLP!
    By Locklyn in forum Nintendo WII - D2CKEY
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 00:21
  2. Blir fel när jag bränner spel till 360
    By Ferna in forum XBOX Backup och Patchar
    Senaste inlägg: 2008-05-22, 19:54
  3. Isofil förstor när jag ska bränna spel!
    By simpan93 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-05-17, 15:07
  4. Vilket är det bästa chippet till min Wii konsol!?
    By fifthy in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 12:56
  5. Lågt "klickljud" när jag spelar brännt spel
    By darkshine91 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-23, 23:04

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner