Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: problem med wiikey 2

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    problem med wiikey 2

    Hej! Jag kollat runt lite på forumet här efter liknande problem, har inte hittat något och de flesta inläggen är från 2007 om något som vart liknande, å då handlade de om wiikey 1.

    Jag köpte mitt wii den 27e nu i år så den är väldigt ny och jag chippade de med wiikey2 (inte här på pxcare) och provade bränna ut två spel (mario galaxy och zelda) på TDK dvd-r skivor, fungerade fint där. Men så nästa dag, så började det krångla. Helt plötsligt så ville den inte läsa något alls, cd läsaren gick inte ens igång när jag stoppade in en skiva de va helt tyst och inne på disc channel så står det bara - Please insert a disc. Jag var tvungen att stänga av wiiet(så de lyser rött) trycka på eject och få ut skiva på det viset.

    Först så fungerade allt relativt bra ändå, wiiet kunde läsa om jag starta det utan skivan och sedan stoppade in en skiva. Men nu så är väldigt random på när wiiet vill läsa skivor, ibland kan de ta 2 försök, ibland 1 ibland så ger jag upp efter ett antal försökt och prövar senare. Även wii sports orginal skivan som jag fick med krånglar. DOCK, så när väl den läser ett spel så har jag inte fått något error eller problem när jag spelat.

    Jag läst lite och vissa säger att de kan fakka sig med uppdateringar? typ om man har den nyaste 3.4E lr vad det är nu så kan de börja krångla. Fast de handlade om wiikey1, samma för wiikey2 ? För att kunna gå ut på nätet var man tvungen att acceptera service och de där och att uppdatera, så ja, jag har uppdaterat med chippet i. (bad idea?) Men hur kommer man annars ut på nätet med den?

    Har provat med Verbatim dvd-r skivor nu också, samma problem. Killen som jag chippat hos ger en 1 års garanti. Jag ska dit om några dagar, men är smått orolig vad som kommer hända med mitt wii och min "garanti".


    Långt de blev :P Hoppas ni svara, är tacksam för all hjälp jag kan få!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Jag tror jag vet vad du har råkat ut för, exakt samma sak hände mig.

    Jag tänkte såhär, har haft ett d2c key förut som fukka up dvdn på mitt wii, det är slängt nu och där sitter istället ett wiikey 2 och det började bete sig precis som du beskriver.
    Jag lödde själv och använde för lite lödtänn på 1 punkt, den hade lossnat och då blir det precis som du beskrev, så först och främst bör du öppna upp wiiet å kolla trådarna

    Hoppas det hjälper

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Tack så mycket för ditt svar!

    Är det något man vågar göra om man aldrig har gjort sådant förut? Det är inte jag utan en annan person som chippat mitt wii.

Liknande diskussioner

  1. Problem med att chippa nya versioner av Wii?
    By AK17 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-24, 02:01
  2. D2pro2 problem med spel?
    By Endombed in forum Nintendo WII - D2CKEY
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-26, 17:30
  3. Problem med handkontroll
    By farsajd in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-26, 17:29
  4. Problem med bränning
    By Cross in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-08-07, 13:10
  5. mycket problem med Wiikey?
    By Equality in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2007-03-18, 12:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •