Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Byta dvd-läsare mellan två boxar?!

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Byta dvd-läsare mellan två boxar?!

    Hej!

    Jag har en XB360 med en härlig BenQ i sig.. Denna flashade jag för cirka en månad sedan och har njutit av mina backups. För någon dag sedan började boxen dock spöka och ger mig felkoderna E71 och E79 (hdd-error). Testar att köra utan HDD och visst, boxen startar men ger mig ofta E71 (hårdvarufel) eller så fryser den helt efter 30 sekunder.. Har testat det mesta och den vägrar helt enkelt att fungera..

    Jag har idag köpt mig en ny Xbox360 och fick självklart en LiteOn-läsare i den..

    detta för oss till min fråga:
    går det att sätta i min gamla BenQ-läsare i den nya boxen? Är detta möjligt om jag flashar BenQ-läsaren en gång till men att jag nu anger min nya xbox serienummer vid flashningen?

    Är detta något som fungerar eller går det helt enkelt inte att köra en gammal läsare i en ny box?

    Jag har en till liten frågeställning såhär vid sidan av:
    Hur pass noga är m$ med att deras fina lilla "klistermärke" sitter kvar på boxen när man skickar in den på service? vägrar de utföra service om klistermärket är borta/skadat?


    Mvh

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Varför vill du spoofa en benq som en liteon, varför inte flasha liteonen direkt?

    Och M$ är ganska noga med sina märken, om dom märker så kan dom kräva dig på pengar.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    egentligen borde du bara flasha tillbaka din benq till orginal, köpa ett nytt sigill och skicka in den om boxen inte är livebannad. visst har det gått att skicka in boxen och du fått den lagad/fått en ny utan problem, men motsatsen har också hänt. sök lite på forumet finns lite diverse trådar om folk som skickat in sina moddade boxar.

    men torskar du får du ju betala en del. jag har för mig att det är 700 kronor. frakt och att dom "tittar" på den.

    iallfall till din fråga, när du flashar en dvd-läsare använder du inte serienumret på xboxen, utan keyn till xboxen. vet inte om jag förklara detta rätt, men det är något som är ungefär som dna. ingen annan xbox har samma key. och denna kan du endast få ut genom att läsa ur mjukvaran från dvd-läsaren.

    så det jag tror du vill göra, som jag förstått. är att läsa av nyckeln på din lite-on läsare, och lägga in nyckeln på din benq-läsare som du dessutom spoofar som lite-on och använda din benq läsare i din nya xbox.

    om du hängt med lite senaste tiden så går lite-on att flasha, den är krångligare att läsa ur nyckeln på. men om du ändå läst ut nyckeln kan du lika gärna flasha din lite-on läsare ist för att göra massa annat.

    hoppas de inte blev för mkt text och jag itne sa något fel :P

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tack för svaren ang. spoofing. Detta med spoofing var något nytt för mig. Eftersom det verkar krångligt att flasha en LiteOn kommer jag nog att skicka in min box till psxcare.

Liknande diskussioner

  1. Byta orginal dvd mot pc dvd?
    By cyclo_hexene in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 27
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 11:21
  2. DVD Läsaren får ingen ström!
    By aimbert in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 23:25
  3. Hur ändrar man nyckeln på dvd läsaren?
    By anders winberg in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-10, 08:45
  4. Byta ut X-box DVD mot dator DVD
    By Marky Mark in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-05-08, 19:18
  5. Byta DVD läsare
    By Roger in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-25, 21:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •