Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: 3 olika sigill från M$

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    143
    Respekt
    16

    3 olika sigill från M$

    Tänkte höra med er hur ni gör/gjort.

    Som jag ser det så finns det tre olika plomberingar som M$ gjort i boxen.

    1:a under faceplaten. Inte svårt att komma förbi utan att förstöra.

    2:a En silverremsa som är klistrad mellan DVD-spelaren och chassiet. Lite knepigare om man vill lyfta ut spelaren för att flasha den.

    3:e En klisterlapp på själva locket till spelaren som man måste bryta om man ska in i spelaren (lite-on) för att läsa nyckeln.

    Vad tror ni, kollar M$ endast på sigillet under faceplaten när man skickar in den eller måste alla plomberingar vara intakta?

    Erfarenheter tips om hur man får bort plomberingarna utan att förstöra dom mottages gärna. Hänvisa då gärna till 1,2,3.

    //arasul

  2. #2
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Jag tog en drulleförsäkring på Expert, skulle något skita sig så hoppar jag sönder konsolen.. Fungerade med Nintendo Ds samt PSP (Ville ha en DS lite vilket jag fick & PSPn hade någe strul med displayen)

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    men du behöver ju inte öppna hela spelaren för att komma åt punkterna. dom är ju på undersidan. och silveremsan är inte heller så svår att få bort ^^

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    143
    Respekt
    16

    jasså?

    Jag lyckade då inte öppna locket utan att bryta sigillet för att komma åt punkterna.

    Kanske gjorde galet. Får prova igen.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    jag tog med rakblad. fick pilla lite, men visst gick det. :P

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Äh, M$ har nog inte tid att kolla drivens sigil. Det är nog ingen fara
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    så jag har suttit o pillat i onödan nu Xager? usch

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    så jag har suttit o pillat i onödan nu Xager? usch
    byt tid mot mer erfarenhet, sällan saker är i onödan, kanske verkar så för tillfället.. men..

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    143
    Respekt
    16
    Ja man får väl se den dagen den pajar och man skickar in den.
    Tror ju dock att dom kollar mest på det som sitter under sigillen

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Vi har ju Silversigill under Faceplate samt Pappers sigill som kommer från Serviceverkstäder, sen Lite-on drive sigill numera ja.

    Varmluft is the trick o tålamod o övning.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    silverremsan som sitter mellan driven och själva plåtskalet verkar inte vara något serviceteknikerna i tyskland bryr sig speciellt mycket om, min box hade dom tagit bort den helt och hållet från o.O och förra silversigillet hade dom inte släppt på ordentligt heller, satt massa klister kvar >_< så det är nog inte sådär jätte mycket dom tänker på vad gäller klister och sådant under sigillen utan mer på hur dom ser ut på utsidan
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    143
    Respekt
    16
    Satan! Nu ha jag pajjat 3 klisterlappar när jag försökt pilla bort dom. Klisterlappen som det handlar om är den som sitter på själva spelaren. (Lite-on) Rätta mig om jag har fel men, man måste bryta/pilla loss den för att kunna dela på dvdspelaren så att man kommer åt att sticka ner proben/löda?

    Om man nu ska få bort/lossa på lappen UTAN att paja den, Hur gör man det lättast?????

    //Arasul

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Mycket värme och sedan en rakbladskniv för att lyfta klisterlappen. Och snåla inte på värmen...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Mycket värme och sedan en rakbladskniv för att lyfta klisterlappen. Och snåla inte på värmen...
    Det blir åttahundra grader. Du kan lita på mig, du kan lita på mig ...

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    jag brukar ta en hårtork på max, sen rör jag den bara vid klistermärket. 30 sek kanske, sen tar jag bakplåtspapper och drar in försiktigt på kanten, sen värmer jag lite till, drar in det mer. om och om igen, tills jag kommit hela vägen och har klistermärket på bakplåtspapper

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    snygg lösning PiGGELiN =) sådant man kan göra som privat person :P företag så som PSXcare har lite annan utrustning för att släppa på det där och sådant, men dom gör inte det för det finns inte någon större anledningen till det egentligen då MS inte direkt tittar på det sådär jätte mycket om det inte finns någonting på boxen som får dom att misstänka något
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    Det blir åttahundra grader. Du kan lita på mig, du kan lita på mig ...
    Bahaahahahha
    Och då jag bor granne med förorten där Thåström växte upp så känner jag mig lite träffad *124*

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    snygg lösning PiGGELiN =) sådant man kan göra som privat person :P företag så som PSXcare har lite annan utrustning för att släppa på det där och sådant, men dom gör inte det för det finns inte någon större anledningen till det egentligen då MS inte direkt tittar på det sådär jätte mycket om det inte finns någonting på boxen som får dom att misstänka något
    Vi tar inte bort Liteondriveklisterlappar mest för att vi är lata o har för lite tid att sitta o pilla

    Jordklisterlappen mellan Chassi + DVD spelare viker vi undan snyggt o försöker hålla så intakt som möjligt för våra kunder, jag har lite trick om de är knögliga att med skalpellhandtagets baksida pressa mot lappen tills den blir platt o fin
    Worst case, rycker vi bort dessa eller ersätter med andra, alt kapar snyggt.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #18
    Registrerade
    Feb 2005
    Från
    VÄXJÖ...SMÅLAND
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Har märkt att nästan alla Arcade och 60 gigs Pro som är köpta på Media Markt
    har nästan alltid haft "pappers-sigillet" undrar om de säljer "Lagade boxar" som nya??

  19. #19
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av jetcat Visa Inlägg
    Har märkt att nästan alla Arcade och 60 gigs Pro som är köpta på Media Markt
    har nästan alltid haft "pappers-sigillet" undrar om de säljer "Lagade boxar" som nya??
    Precis så är det. Alla boxar med det kvadratiska pappersigillet är antingen lagade boxar, eller ihopplock på ett eller annat sätt...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Precis så är det. Alla boxar med det kvadratiska pappersigillet är antingen lagade boxar, eller ihopplock på ett eller annat sätt...
    Nej, alla nya arcade/pro/elite har det nya sigillet. Det började dyka upp på servade 360 samt hopplockade-delar-refurbs men nu är det sigillet "standard"
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #21
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jaså? Jaha, men det är ju faktiskt goda nyheter, det sigillet är ju mycket lättare att plocka bort helt än det silvriga.
    (Applåderar åt Microsoft som har tagit ett steg i rätt riktning... )
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  22. #22
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Jaså? Jaha, men det är ju faktiskt goda nyheter, det sigillet är ju mycket lättare att plocka bort helt än det silvriga.
    (Applåderar åt Microsoft som har tagit ett steg i rätt riktning... )
    Fel riktning är värmekänsliga sigill o indikatorremsor i maskinen som talar om hur "varmt" det blivit i boxarna om folk stoppat dem i sovsäckar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Fel riktning är värmekänsliga sigill o indikatorremsor i maskinen som talar om hur "varmt" det blivit i boxarna om folk stoppat dem i sovsäckar
    jaså, du sprider sovsäcksmetoden nu när inte filtar duger. undrar vem det var som nämde den...

    stackars satar som provar det!

Liknande diskussioner

  1. Flytta hd från bannad 360 till ny
    By _nobody_ in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 11:25
  2. Ps2 från usa
    By Redaktör in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 11:32
  3. Köpa spel från us psn?
    By M-Troid in forum Playstation 3
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 15:38
  4. Problem med spel från Playstation Store
    By Undenius in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 00:30
  5. Spela från hårddisk
    By Baffe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-17, 10:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •