Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: byte av dvd läsare

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    byte av dvd läsare

    Hej! är ny här då och kommer med kanske en dumm fråga. jo har en flashad box som har slutat fungera igen nu. spelen hänger sig hela tiden,alla brända och alla original iaf utom gears of war som är original där de istället blir en massa skit i bilden. har nu funderingar på att skicka in den till psxcare och få min läsare bytt till en flashad samsung,men jag har inte en susning om hur man läser av firmware och liknade så kan inte psxcare fixa de och sätta in en ny läsare eller är ja helt ute å cyklar? har en lite on läsare tror ja. snälla hjälp! vill ha igång boxen igen Mvh Robert

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    143
    Respekt
    16
    Har du köpt din box flashad före 22/12 så har du inte en Lite-on i den. Som svar på din fråga så är jag ganska säker på att dom fixar det. Eller så gör du som jag, läs på, fråga, googla och prova dig fram. Det värsta som kan hända är ju att du pajjar boxen totalt.

    //Arasul

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    okey tack. va ju länge sen ja köpte själva boxen,har pajjat en gång tidigare och ja fick den lagad sen så va ja iväg och flasha den igen och nu pajja den igen. tänkte ju bara om man kunde byta ut den är ju lite surt å skicka iväg den och så skulle de inte gå men tack för svaret iaf får väll prova

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    40
    Respekt
    16
    Är du säker på att det är läsaren som är problemet? Att boxen fryser upprepade gånger brukar oftast bero på att den är på väg att få störra problem, och ofta RROD. Jag skulle rekommendera att du behåller den ett tag och ser vad som händer innan du beslutar dig för att byta läsare.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    är rätt så säker på att de ska va läsaren,hadde ju den på lagning för rrod i sommras och den funka fint efter de men då kände ja att ja ville ha den flashad igen och gjorde och efter de blev den knäpp,kan nog ha blivit fel flashat förmodlingen. värkar ju som dom på psxcare kan sina saker så man kanske skulle slå till orka spela bara gears med en sketen bild...blä

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Robbish Visa Inlägg
    är rätt så säker på att de ska va läsaren,hadde ju den på lagning för rrod i sommras och den funka fint efter de men då kände ja att ja ville ha den flashad igen och gjorde och efter de blev den knäpp,kan nog ha blivit fel flashat förmodlingen. värkar ju som dom på psxcare kan sina saker så man kanske skulle slå till orka spela bara gears med en sketen bild...blä
    blir den felflashad fungerar inga spel så det är uteslutet. inte omöjligt den kan ha fått rrod igen om den bara vart lagad för det och inte blivit utbytt, tex moderkort etc.

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    en fråga när det gäller dvd spelare hade en flashad dvd spelare den gick sönder så jag kastade den nu står boxen bara utan dvd spelare om jag köper en lite-on eller annat märke och flashar den kopplar in den i boxen funkar det

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av manyak Visa Inlägg
    en fråga när det gäller dvd spelare hade en flashad dvd spelare den gick sönder så jag kastade den nu står boxen bara utan dvd spelare om jag köper en lite-on eller annat märke och flashar den kopplar in den i boxen funkar det
    nej, du behöver dvd nycken från din gamla läsare, hoppas du sparade en firmware från den eller att du skrev ner den någonstans annars kan du kasta din 360, den går inte att få igång utan den nyckeln.

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    22
    och lämnar du in den till psxcare behöver du inte bry dig om hur man flashar om den,det fixar dom

Liknande diskussioner

  1. Flytt av DVD läsare - går det ?
    By adangerred in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-09, 12:04
  2. Börjar det bli ont om flashbara DVD läsare?
    By Ratchet in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-11-20, 23:16
  3. Tömd benq dvd läsare
    By Henke_Bergström in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 19:30
  4. 2 snabba fråger om fläkt och dvd läsare!
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 14:24
  5. Hitachi 079FK DVD läsare
    By Rob! in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 18:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •