Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Med WiiKey2 och 3.4E funkar allt?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Med WiiKey2 och 3.4E funkar allt?

    Hej!

    Saxade följande från PSXCAREs sida.
    Vad ska jag tänka på efter maskinen blivit chippad?

    Har du Wiikey 2 eller D2pro så måste du starta om maskinen efter du matat ut en skiva.

    Har du Wiikey 2 behöver du inte läsa tipsen nedan.

    Spela inte spel från andra regioner än din maskin är anpassad för utan att läsa vad som kan hända.
    Spelar man spel från till exempel Amerika eller Japan när maskinen kommer ifrån Europa kan skivorna innehålla skadliga uppdateringar som kan göra din maskin oanvändbar.

    För att ens kunna spela spel från andra regioner krävs det att man modifierar iso-filen på en PC med programmet WiiFrii.

    Man kan också ta bort de skadliga uppdateringarna med ett program som heter WiiBrickBlocker.
    Vissa spel startar dock inte om man tar bort dessa uppdateringar. På dessa spel måste man läsa på om man verkligen kan köra uppdateringarna utan att maskinen förstörs. Något vi inte rekommenderar.
    Om jag har WiiKey2 så behöver jag alltså inte brickblocka något och kan ladda ner alla uppdateringar från "N", men kommer ändå kunna köra alla spel (även truncha-signade) och installera Homebrew Channel mm.

    Tacksam för svar!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det enda som är nytt i Wiikey2 är att brickblockning sker automatiskt.

    Har du wii med system över 3.30 kommer du ändå inte kunna köra importspel, scrubbed releases osv som spärras ut av de senaste systemversionerna.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Får faktiskt igång ett NTSC-spel (Monster Jam Urban Assault) trots att jag uppdaterat till 3.4. Har inte gjort något speciellt. Spelet bara fungerade rakt av.

    Enda NTSC-spelet jag testat med. Men helt kört verkar det ju inte vara, i.a.f. när det gäller den biten?

    Kanske jag som haft tur. Den har glatt tuggat i sig allt jag stoppat i den. Enda gången jag fått läsproblem har varit med en köpt skiva (Agent Hugo).
    Last edited by sandhall; 2009-01-07 at 22:48.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    skulle nergradera ditt wii till 3.2 och installera starfalla truchabuggen

Liknande diskussioner

  1. Hur man flashar nästan allting på 3.03 OE & 3.10 OE
    By Nicla7 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 16:45
  2. Star Wars: The Force Unleashed
    By int21 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-07-25, 19:00
  3. Problem med Wiikey2 och DVD-R?
    By Muzzle in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 15:50
  4. BBB vdsl2 och PSP funkar inte...
    By soulman79 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-11-30, 01:19
  5. Novis med dubbla nätverkskort och XBMC
    By Pennypecker in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-28, 20:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •