Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Vilket WII chip är bäst?

Registrerade
    Feb 2006
    Respekt
    19

Vilket WII chip är bäst?

Jo det e så att jag börjar bli lite tveksam och förbannad på mitt Wiikey chip som e rätt så gammal nu (INTE wiikey 2 alltså)
    grejen är att på senare tid har jag inte kunnat spela de senaste spelen som kommit ut..
    jag har 3.3E uppdateringen på mitt Wii och som sagt Wiikey
    och det börjar blir väldigt störande när man nästan får error texten hela tiden på TVn.. jag kan dessutom inte spela nyare NTSC spel även med Brick Blocker på och inte Japanska spel heller...
    skulle gärna vilja testa One Piece, Naruto osv...
    så tänkte bara fråga om någon vet vilket Wii chip som är bäst
    och som tillåter HELST att alla spel funkar (PAL, NTSC, NTSC-J)

edit: och föresten
    om man redan har ett chippat wii
    kan man chippa om det eller måste man fixa ett nytt Wii?

tacksam för svar
    ~Aniki
    Last edited by Aniki; 2009-01-06 at 20:16.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ditt problem är 3.30 uppdateringen, den innehåller skydd mot att köra importerade spel. Inget chip hjälper mot det, enda lösningen är att nergradera wiin igen, sök lite i forumet, det finns minst ett par trådar om nergradering.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2006
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ditt problem är 3.30 uppdateringen, den innehåller skydd mot att köra importerade spel. Inget chip hjälper mot det, enda lösningen är att nergradera wiin igen, sök lite i forumet, det finns minst ett par trådar om nergradering.
    Jaa jag har märkt att det började strula lite efter att jag fick 3.3E uppdateringen. men jag hade inget annat val än att uppdatera det. när jag fixade internet till Wii så bad den mig uppdatera annars skulle inte jag få fram Wii shop osv eller rättare sagt aktivera internet på Wii't.

Men även fast jag hade 3.1E innan så funkade inte vissa spel heller..
    med 3.3E får jag alltid error meddelanden. men med 3.1E så bad den alltid mig uppdatera om jag stoppade in NTSC eller Japansk version på spelet vilket jag inte gjorde för att det skulle blocka mitt Wii. och om jag använde Brick Blocker så blev det helt svart efter att man trycker på start game..

så med andra ord har jag aldrig kunnat spela något NTSC (förutom Paper Mario som då funkade med Brick Blocker då jag tror att det beror på att det var nytt och de hade inte lika bra "security" eller vad man ska kalla det) eller Japanskt spel som tex Naruto Gekitou Ninja Taisen EX.

Vad kan det bero på?

~Aniki

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Nyare spel lär ju kräva 3.30 eller senare för att kunna fungera, uppdateringarna lär ju innehålla nya systemanrop som nya spel använder sig av.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2006
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Nyare spel lär ju kräva 3.30 eller senare för att kunna fungera, uppdateringarna lär ju innehålla nya systemanrop som nya spel använder sig av.
    Så med andra ord kan inte chippade Wii'n spela alla brända spel?
    utan bara vissa? oftast de gamla och inte de nyare spelen om det inte är pal?
    Tack för att du tar din tid o svarar

~ Aniki

Liknande diskussioner

1. vilket chip ska jag köpa?
    By nexa in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-02-23, 13:44
  2. LJF146 vilket chip passar?
    By dpstudio in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-11-10, 09:18
  3. Klassiska frågan ;) Vilket chip?
    By phiberjenz in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 11:25