Hej.
Har ganska nyligen ordnat Wiikey i min gamla Wii, ordnade genast 1.9s. Har firmware 3.3E, har hittills bränt ut och testat 9 Wiispel (alla PAL) samt några GC-spel (Både PAL och NTSC(U)), och alla har funkat perfekt.
Det underliga hände idag, då jag tänkte testa ett amerikanskt spel (Tiger Woods PGA Tour 09). Har hört från många att 3.3E förhindrar regionfrihet, men jag ville testa. Första bränningen så ville den göra en system update, så jag använde brick blocker och brände ut på nytt. Nu gick det finfint att boota. Men precis när spelet passerat första "loading"-skärmen, när det klassiska "EA SPORTS - It's in the game" dyker upp, så täcks de nedre centimeterna av skärmen utav en vit yta, som inte försvinner. Även då jag trycker på HOME-knappen så täcker den en bit av skärmen.
Det är inte så att hela skärmen flyttats upp och det vita bara är en tom yta, utan den vita ytan döljer helt enkelt nedre delen av spelet. I övrigt så fungerar spelet klockrent.
Det jag undrar är helt enkelt vad som kan ha gått snett? Är det någon som varit med om något liknande och löst det?
Känner mig verkligen som en total sopa som frågar om något sånt här, men jag förstår inte vad som är fel ju.
Bookmarks