Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Köpa flashad xbox 360

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Köpa flashad xbox 360

    Hej!

    Jag funderar på att köpa xbox 360 arcade med XTREME, jag undrar då för ser som har köpt denna, fungerar den bra?
    Jag kollade också igenom på forumet här om problem med xbox 360, får man lätt problem och slutar fungera snabbt?

    Det jag vill göra med xbox 360 är att:
    Spela nerladdade spel
    LIVE behövs inte, som om jag blir bannad spelar det inte så mycket roll för mig.

    Så kan ni dela med er av er efranhet av flashade 360's.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av KruxaN Visa Inlägg
    Hej!

    Jag funderar på att köpa xbox 360 arcade med XTREME, jag undrar då för ser som har köpt denna, fungerar den bra?
    Jag kollade också igenom på forumet här om problem med xbox 360, får man lätt problem och slutar fungera snabbt?

    Det jag vill göra med xbox 360 är att:
    Spela nerladdade spel
    LIVE behövs inte, som om jag blir bannad spelar det inte så mycket roll för mig.

    Så kan ni dela med er av er efranhet av flashade 360's.
    de nya boxarna som finns i dagsläget fungerar bra. de äldre hade värmeproblem som kunde oftast slutade med rrod och man fick skicka in dem till microsoft för lagning. de nya lider inte av detta problemet i den graden, det är en bra maskin och fungerar precis som vanligt när den är flashad med ixtreme med fördelen att den även startar backuper. så avslutar med att det är inte mycket mer problem än de du ställer till med själv i form av spelande.

    jag tycker du ska skippa arcade och gå på en pro/premium direkt då den har hdd och du kan installera spelen på din hdd och få bättre laddtider, du måste dock ha skivan i. en 60gb hdd räcker ett tag, dessutom kan spelen cacha på den, att rekommendera.

    det är lätt att bränna backuper och komma igång, guider finnes här.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Okej, tack.

    Dom flashade som säljs på psxcare är dom nya eller äldre?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av KruxaN Visa Inlägg
    Okej, tack.

    Dom flashade som säljs på psxcare är dom nya eller äldre?
    den nya modellen, de gamla går knappt att få tag på, om du inte vänder dig till auktioner eller sånt.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Okej, men hur är det med den röda ringen som endel får?
    Vad är orsaken?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av KruxaN Visa Inlägg
    Okej, men hur är det med den röda ringen som endel får?
    Vad är orsaken?
    kort sagt värmeproblem pga dålig kylning och lite kass lösning av placerering komponenter.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    som int21 säger, dom nyare får inte samma problem. visst händer det. och jag rekommenderar att du köper en pro. psxcare har rätt bra priser på pro nu^^

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Är det lätt att få problemet?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av KruxaN Visa Inlägg
    Är det lätt att få problemet?
    på de nya boxarna nej, på de äldre ja.

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av KruxaN Visa Inlägg
    Hej!

    Jag funderar på att köpa xbox 360 arcade med XTREME, jag undrar då för ser som har köpt denna, fungerar den bra?
    Jag kollade också igenom på forumet här om problem med xbox 360, får man lätt problem och slutar fungera snabbt?

    Det jag vill göra med xbox 360 är att:
    Spela nerladdade spel
    LIVE behövs inte, som om jag blir bannad spelar det inte så mycket roll för mig.

    Så kan ni dela med er av er efranhet av flashade 360's.
    tja jag skulle köpa bara en arcade om jag vore du eftersom du inte behöver live du kan adda mig på msn emekli_horoz@hotmail.com så kan jag ge dig tips efter mina erfaranheter

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av manyak Visa Inlägg
    tja jag skulle köpa bara en arcade om jag vore du eftersom du inte behöver live du kan adda mig på msn emekli_horoz@hotmail.com så kan jag ge dig tips efter mina erfaranheter
    Jisses vad folk ser desperata ut när de erbjuder sin Msn adress *skratt*
    Det är ingen status att ha många på sin msn lista, tro mig.

    Orkar du skriva på MSN orkar du skriva här
    Det är lixom det forum är till för... Alla och inte bara en!
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jisses vad folk ser desperata ut när de erbjuder sin Msn adress *skratt*
    Det är ingen status att ha många på sin msn lista, tro mig.

    Orkar du skriva på MSN orkar du skriva här
    Det är lixom det forum är till för... Alla och inte bara en!
    tjena sig pendragon jobbar du hos psxcare eller ? verkar se ut så eftersom du blir irriterad på att folk skriver sitt msn här för att hjälpa andra går snabbare ibland tro mig slipper sitta och stirra på skärmen hela tiden om när man ska få svar msn går snabbare det vet du va du vet msn?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av manyak Visa Inlägg
    tjena sig pendragon jobbar du hos psxcare eller ? verkar se ut så eftersom du blir irriterad på att folk skriver sitt msn här för att hjälpa andra går snabbare ibland tro mig slipper sitta och stirra på skärmen hela tiden om när man ska få svar msn går snabbare det vet du va du vet msn?
    vad pendragon menar är att folk sällan kommer tillbaka och skriver hur de gick tillväga när de löste det.. alltså sitter man med en halvfärdig tråd.. alltså är det bättre att skriva här så alla kan ta del av det och hjälpa till eller lära sig. använde du en random generator när du slumpade ut orden i din mening?

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av manyak Visa Inlägg
    tjena sig pendragon jobbar du hos psxcare eller ? verkar se ut så eftersom du blir irriterad på att folk skriver sitt msn här för att hjälpa andra går snabbare ibland tro mig slipper sitta och stirra på skärmen hela tiden om när man ska få svar msn går snabbare det vet du va du vet msn?
    Ledsen om du missade mina Smileys de innebär att jag ler "Smiley för leende = "

    Jag blir inte irriterad!
    Jag tycker "Tyckte" bara att fler än en kunde lära sig av något en har problem med.
    Därför återskapar jag trådar som folk "Låser och raderar" då folk fortfarande söker på Google o då är det dumt att komma till en trasig länk eller en raderad tråd.

    Låsa = Ja
    Radera = Nej

    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    vad pendragon menar är att folk sällan kommer tillbaka och skriver hur de gick tillväga när de löste det.. alltså sitter man med en halvfärdig tråd.. alltså är det bättre att skriva här så alla kan ta del av det och hjälpa till eller lära sig. använde du en random generator när du slumpade ut orden i din mening?

    Haha själv satt jag 3min+ och funderade på om det va jag som är trött och inte kunde fokusera mig eller om det va lite avig meningsuppbyggnad.
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

Liknande diskussioner

  1. xbox 360 problem, live!!
    By nela04 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 11:09
  2. Vilka xbox 360 spel kommer inte till PS3?
    By HeadHunter87 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 18:50
  3. Flashad xbox 360 arcade i nyskick!
    By flat7 in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 12:37
  4. Xbox 360 dvd-r dl eller dvd+r dl?
    By hejpådig in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 08:16
  5. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •