Visar resultat 1 till 22 av 22

Diskussion: Xbox 360 arcade vs Xbox 360

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    51
    Respekt
    20

    Xbox 360 arcade vs Xbox 360

    Hej jag har funderat lite på att inskaffa mig ett xbox 360.
    Frågan är bara den vad är skillnaden på 360 och 360 arcade ?
    läste på något forum att det bara var hdd:n som inte finns med på arcade, fanns bara 256 mb minne i maskinen ?.

    och om man skulle vilja ha en 360 Elit ? är det bara den svarta färgen som gör skillnaden.

    // Queen_Piss

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Queen_Piss Visa Inlägg
    Hej jag har funderat lite på att inskaffa mig ett xbox 360.
    Frågan är bara den vad är skillnaden på 360 och 360 arcade ?
    läste på något forum att det bara var hdd:n som inte finns med på arcade, fanns bara 256 mb minne i maskinen ?.

    och om man skulle vilja ha en 360 Elit ? är det bara den svarta färgen som gör skillnaden.

    // Queen_Piss
    arcade har minneskort, pro/premium 60gb hdd och elite 120gb hdd. allt utom arcade rekommenderas om du vill utnyttja din box, dvs kunna installera spel och slippa laddtider, köra demon, kunna köra xbox 1 spel (kräver hdd) etc.

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    51
    Respekt
    20
    okej men det går inte sätta in en hdd senare då eller ? eller man kanske inte tjänar något på det ?. tänkte att arcade är fan så mycket billigare

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Queen_Piss Visa Inlägg
    okej men det går inte sätta in en hdd senare då eller ? eller man kanske inte tjänar något på det ?. tänkte att arcade är fan så mycket billigare
    en ny 60gb hdd kostar lite över 1000 lappen så då är de inte så billigt längre. du tjänar på att köpa en pro/premium direkt.

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    sen saknar väl arcade hdmi utgång med va??
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
    sen saknar väl arcade hdmi utgång med va??
    arcade har hdmi.

  7. #7
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Köpte min nya 360 som Arcade för en tusenlapp. Nyttjade uppdateringstjänsten hos Xbox och fick en begagnad/lagad 60Gb hårddisk + 3mån Live! för 219kr. Ett riktigt klipp minst sagt!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    39
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Köpte min nya 360 som Arcade för en tusenlapp. Nyttjade uppdateringstjänsten hos Xbox och fick en begagnad/lagad 60Gb hårddisk + 3mån Live! för 219kr. Ett riktigt klipp minst sagt!
    20 gb äre väl =P

  9. #9
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av martin90 Visa Inlägg
    20 gb äre väl =P
    Då hade jag skrivit det. Blev glatt förvånad när jag såg att det var en 60Gb Dock verkar jag ha betalat ca en hundring mer än dom som fått en 20Gb. Men ja det tycker jag då allt att det är värt

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    51
    Respekt
    20
    jädrar då fick du en för typ 1300kr billigt det ..
    men hur funkar det med chippning och sånt då ? sliter det mycket på läsaren och skit om man kör brända spel ?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Queen_Piss Visa Inlägg
    jädrar då fick du en för typ 1300kr billigt det ..
    men hur funkar det med chippning och sånt då ? sliter det mycket på läsaren och skit om man kör brända spel ?
    det är flashning som gäller, ej chippning, det är två skilda saker och bra att hålla isär begreppen. ja, det kan slita på din läsare om du använder billig media att bränna på. att rekommendera är verbatim, de kostar lite mer men de ger väldigt bra resultat. tänk på att bättre att lägga en större slant direkt, än att få unreadable disc och bränna om och hålla på. rekommenderar samsung eller pioneer brännare till dem, går givitvis med andra brännare men denna kombination gör fina resultat. personligen använder jag bara verbatim till mina backuper och är en av dem som inte har några som helst problem.

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    en ny 60gb hdd kostar lite över 1000 lappen så då är de inte så billigt längre. du tjänar på att köpa en pro/premium direkt.
    Var hittar du en ICKE begagnad 60GB hdd som är microsoft orginal? 120GB hdd'n kostar runt 1000 - 1500 ungefär jag har då aldrig stött på någon 60gb hdd som är lös tidigare om det inte varit på typ auktion eller något från någon som köpt premium/pro box och valt att uppgradera till 120gb/hade en annan hdd hemma sedan tidigare...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Var hittar du en ICKE begagnad 60GB hdd som är microsoft orginal? 120GB hdd'n kostar runt 1000 - 1500 ungefär jag har då aldrig stött på någon 60gb hdd som är lös tidigare om det inte varit på typ auktion eller något från någon som köpt premium/pro box och valt att uppgradera till 120gb/hade en annan hdd hemma sedan tidigare...
    via google, prisjakt etc.

  14. #14
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    ROFL! Blev förvånad när UPS knackade på dörren idag igen. Visade sig att jag fick ännu ett paket. Denna gången innehållandes en 20Gb HD + 3mån live!

    Nu har jag alltså fått två paket. Förra veckan ett med en 60Gb HD + 3mån live och nu detta paket. Och jag har bara pröjsat en gång @ 219kr.

    Vågar man behålla båda paketen tro? Måste väll bara vara så att dom vart klantiga och skickat dubbla ordrar? Iof sig med två helt olika innehåll

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    ROFL! Blev förvånad när UPS knackade på dörren idag igen. Visade sig att jag fick ännu ett paket. Denna gången innehållandes en 20Gb HD + 3mån live!

    Nu har jag alltså fått två paket. Förra veckan ett med en 60Gb HD + 3mån live och nu detta paket. Och jag har bara pröjsat en gång @ 219kr.

    Vågar man behålla båda paketen tro? Måste väll bara vara så att dom vart klantiga och skickat dubbla ordrar? Iof sig med två helt olika innehåll
    låt 20gb disken ligga som den är ett tag, du har väl ändå ingen användning för den. hör du inget inom en tid så kan du ju sälja den, det är inga stora pengar det handlar om ändå.

  16. #16
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    låt 20gb disken ligga som den är ett tag, du har väl ändå ingen användning för den. hör du inget inom en tid så kan du ju sälja den, det är inga stora pengar det handlar om ändå.
    Jo den lär ju bara ligga o samla damm ändå så. Var mer live-paketet jag tänkte på. Men men använder det första nu och har dom inte hört av sig på dom 3månaderna så får dom fan skylla sig själva

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    UPS är ganska jätte roliga, deras policy säger att dom INTE ska lämna ut paketet till någon annan på första försöket och inte heller andra om dom inte kontaktat mottagaren först angående detta. men när dom lämnade min 360 senast tog min granne emot det och dom sa ingenting det låg bara en lapp i min brevlåda där det stod att jag kunde hämta paketet hos min granne hade inte min granne varit schysst hade jag ringt ups/microsoft och frågat vart min xbox är då hade man liksom kunnat få 2 boxar!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    51
    Respekt
    20
    synd att du och din granne inte gjorde upp det så kunde ju dom fott sig en box mot en billig peng ..

    okej visste inte att det var så stor skillnad på chip och flashning
    på mitt xbox det (gamla 1an) så var det chipning jag gjorde, gör man alltså inte det på 360 ?

    om man nu skulle flasha 360 hur är det då med xbox live ? blir man bannad eller funkar det normalt med brännda skivor och sånt ?

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det beror lite på det där med 360'n och flashning vilken flash du väljer, och om du kollar spelen du bränner innan du bränner dom... men visst finns det en risk för att du blir bannad ändå, det gör det alltid... men risken är ganska liten om du testar spelen ett par gånger i flera olika program t.ex ABGX360 och XDVDMulleter testar du i båda innan du bränner och sedan igen efter att du bränt spelet är risken relativt liten för att bli bannad i jämförelse med att inte kolla alls eller bara kolla innan du bränner.

    utöver det där med att testa spelet i dessa programmen skulle jag råda dig att be om att få Ixtreme 1.5 (i dags läget senaste versionen av Ixtreme) om du kör en Ixtreme som kom innan 1.4 är risken ganska stor att du blir bannad om skivan inte är testad ett antal gånger och gått felfritt genom testet ett par gånger i rad, och nu menar jag inte att du testar 3-4 gånger efter varandra utan med ett par dagars mellanrum.

    i dom flesta fallen behöver du bara testa 1 gång i varje program jag har valt att testa både före och efter bränning just för att det kan om man har otur bli något som inte riktigt stämmer när man väl bränt skivan...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    51
    Respekt
    20
    "Köpte min nya 360 som Arcade för en tusenlapp. Nyttjade uppdateringstjänsten hos Xbox och fick en begagnad/lagad 60Gb hårddisk + 3mån Live! för 219kr. Ett riktigt klipp minst sagt! "

    kollade på xbox.com där finns ett uppgraderings kit, men det kostar runt 1000kr. har dom höjt priset från 200 till 1000? eller är det annat, för vart kan man mer köpa det du har
    -----
    Förstod inte riktigt det där med att kolla de brända skivorna innan man spelar ?
    är det alltså ett program som man test spelar spelat på först eller hur gör man om man tex ska bränna NHL 09 ?
    Last edited by Queen_Piss; 2009-01-15 at 23:33.

  21. #21
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Köpte min nya 360 som Arcade för en tusenlapp. Nyttjade uppdateringstjänsten hos Xbox och fick en begagnad/lagad 60Gb hårddisk + 3mån Live! för 219kr. Ett riktigt klipp minst sagt!
    Inte i en affär för det priset va?

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Inte i en affär för det priset va?
    knappast
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 - Japanska spel
    By Olga2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 20:59
  2. Xbox 360 dvd-r dl eller dvd+r dl?
    By hejpådig in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 08:16
  3. Xbox 360 Arcade = divx/xvid?
    By LuXOD in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 16:55
  4. Uppdatering för support av 1080p spel och film
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 15:56

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •