Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Fråga om 360 arcade hdmi

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Fråga om 360 arcade hdmi

    Hejsan!

    Min 360 som är en gammal premiumversion med samsungläsaren utan garanti och som dessutom är flashad har nu gett upp. RROD felkod 0020.

    Vet ju om att dom gamla boxarna har extremt mycket problem med just detta.
    Jag funderar på att köpa en ny arcade hdmi flashad och klar hos psxcare men det jag undrar över är om jag kan använda hårddisken som jag har till mitt 360 premium? Känns ju rätt surt o torska alla savefiler man har idag!

    Eller tycker ni att jag ska lämna in mitt 360 som jag har idag för reparation?
    Känns som att det i längden kan bli en bättre deal o köpa en ny eller?

    Tacksam för svar m.v.h Christian

  2. #2
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    108
    Respekt
    18
    Självklart kan du använda den hårddisken de fungerar på alla varianter av boxarna.

    Jag hade köpt en nya Arcade för du får helt annan box nästan cpu och gpu är tillverkad med mindre storlek drar mycket mindre ström alstrar mindre värme och minskar risken för RROD avsevärt

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Perfekt då blir det nog en ny arcade! Tack för det snabba svaret!

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Jag är i samma situation som du cripz.

    Min gamla premium Xbox 360 som jag hade i ca 1 år gav upp för två månader sedan och jag har funderat länge på hur jag ska göra. Känns så jäkla surt att lägga ut pengar på en helt ny Xbobx 360 men det känns ändå som det är den lönsammaste vägen. Trodde först att jag kunde ta och köpa mig en Xbox 360 Arcade och byta ut läsarna men så lätt (om man nu inte pysslar med sånt här dagligen) är det inte efter att ha läst igenom någon tråd. Tror heller inte att det är någon idé att skicka in konsolen till Tyskland för jag kommer troligen att få tillbaka den i samma skick.

    Så som det ser ut nu lutar det åt en flashad Xbox 360 Arcade från PSXcare och använda min gamla hårddisk.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    SoniCated: Jo visst känns det lite surt, speciellt om du bara haft den 10 månader. Jag fick iaf ha min i typ 2 år iaf så man kanske inte ska vara helt missnöjd ändå.

    Men jag har bestämt mig för en ny arcade flashad o klar från psxcare iaf.
    Blir 1500 dyrare än en rep (som iofs inte ger någon säkerhet mot liknande fel) men då får man ju en stabil konsol iaf, plus en extra handkontroll och hdmi anslutning som jag saknar idag!

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 arcade vs Xbox 360
    By Queen_Piss in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 14:00
  2. Flashad xbox 360 arcade i nyskick!
    By flat7 in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 12:37
  3. Xbox 360 HDMI kabel + förlängare
    By Robotach in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 13:59
  4. Xbox 360 Arcade HDMI
    By sgtprimo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 41
    Senaste inlägg: 2008-01-20, 15:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •