Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Jasper, ljudnivå

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    63
    Respekt
    17

    Jasper, ljudnivå

    Är det någon som vet/tror om Jasper kommer vara märkbart tystare än Falcon? Man funderar ju lite om det är värt att vänta eller inte.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Fruktmoasen Visa Inlägg
    Är det någon som vet/tror om Jasper kommer vara märkbart tystare än Falcon? Man funderar ju lite om det är värt att vänta eller inte.
    obetydlig, och nu när man kan installera spel på hdd via nya dashboard (nxe) så blev även de äldre modellerna tystare. köp du en box idag.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    obetydlig, och nu när man kan installera spel på hdd via nya dashboard (nxe) så blev även de äldre modellerna tystare. köp du en box idag.
    Det är just det jag är på väg att göra

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    INGEN har SETT en JASPER i SVERIGE!
    De jag har sett som påminner om JASPER har inte haft 512Mb inbyggt minne som ruktas!
    ¨
    Jag förstår inte denna häxjakt på något som inte finns

    Personligen skulle jag rekommandera att man köper Falcon och höjer volymen på din tv
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    Den finns ju i andra länder så den lär ju komma till Sverige när som... Klart man helst vill ha den nyaste versionen, speciellt när det varit så mycket problem med gamla Xboxar.

    Men nu blir det en Falcon för mig ändå orkar inte vänta längre. Den verkar ju ganska stabil också.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
    det gör man inte, man lär sig klicka. lär sig söka gör man genom att spendera sin tid här eller vid fravia's fantastiska sida searchlores.

    den må se gammal ut som fravia's sidor alltid gjort, men den är grymt informativ och värdefull. tips är longterm, shortterm och targets, lär ni er sakerna där kommer ni hitta i princip allt och det lätt! pendragon, du som knackat tasm måste hittat in på fravias gamla domäner någon gång i tiden, då den hade en helt annan inriktning. det är förövrigt davinci för phrozen crew som gjort logon, det var tider det.

    metallica tycker om att deras låtar sprids, såhär kan en enkel sökning se ut för att finna dem lätt.

    intitle:index.of +?last modified? +?parent directory? +(mp3|wma|ogg|xvid|avi|wmv) +"metallica" -htm -html -php -asp -lyrics

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    SceneZone is the Shittz
    Först medlem i Eagles Of Fire sedan Hpercube som fortf är aktivt , jag mer inaktiv dock
    Sen många ßßser har man besökt, o satt upp o Cossat på

    Men Dano (Fairlight/Cencor) Che och lite andra goda har man bätre bekantskap med nuförtiden
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    INGEN har SETT en JASPER i SVERIGE!
    De jag har sett som påminner om JASPER har inte haft 512Mb inbyggt minne som ruktas!
    ¨
    Jag förstår inte denna häxjakt på något som inte finns

    Personligen skulle jag rekommandera att man köper Falcon och höjer volymen på din tv
    http://www.360drives.com/list?v_boar...E&v_perpage=50
    ...Elgiganten har börjat sälja dom

    Jasper har 256MB inbyggt minne.

  9. #9
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    INGEN har SETT en JASPER i SVERIGE!

    Jag förstår inte denna häxjakt på något som inte finns
    I skåne finns det enligt uppgift gott om dem, men i stockholmsområdet är det värre.

    I många områden av sverige är det just nu slutsålt på arcade-paket, men med största sannolikhet kommer nästa "lass" bestå av en stor del Jasper.

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    INGEN har SETT en JASPER i SVERIGE!
    Nu ljuger du allt :P

    Jag har gjort minst 2 st arcades som det satt jasper i, så de så :P
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    Nu har jag, hur som helst, köpt mig en Falcon. Den låter mindre än jag hade förväntat mig

    Har bara min kompis först-generations-premium att jämföra med, och den låter som en dammsugare.

  12. #12
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    108
    Respekt
    17
    Tvivlar på att det är någon avsevärd skillnad i ljudnivå mellan Falcon och Jasper.

    Fördelen med Falcon är ju att man kan få en 20gb hårddisk samt 3mån XBLive via deras uppgraderings grejj inför NXE som varar månaden ut enligt MS support men står inget specifikt på deras sida.

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Nu ljuger du allt :P

    Jag har gjort minst 2 st arcades som det satt jasper i, så de så :P
    Den du gjorde hade inte 256Mb inbyggt minne men samma layout som Jasper på moderkortet. *Vi diskuterade det som du kanske inte mins när du hade den i knät

    Ungefär som Pre falcon var det en Pre jasper tror jag.
    Pre falcon var de första med HDMI som rasar lika lätt som gammelboxarna då de ser ut som att Ms kastat in en HDMI på ett gammalt RROD fixat moderkort
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    55
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Den du gjorde hade inte 256Mb inbyggt minne men samma layout som Jasper på moderkortet. *Vi diskuterade det som du kanske inte mins när du hade den i knät

    Ungefär som Pre falcon var det en Pre jasper tror jag.
    Pre falcon var de första med HDMI som rasar lika lätt som gammelboxarna då de ser ut som att Ms kastat in en HDMI på ett gammalt RROD fixat moderkort
    Va finns det PRE-Falcon :O?
    Hur ser de ut då är de osså på 175W ELLER ???

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Rostad360 Visa Inlägg
    Va finns det PRE-Falcon :O?
    Hur ser de ut då är de osså på 175W ELLER ???
    Finns nog bara i någons interna bild av verkligheten. De Jasper vi sett här har varit äkta vara.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    55
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Finns nog bara i någons interna bild av verkligheten. De Jasper vi sett här har varit äkta vara.
    Aha men liksom jag undra liksom för jag har en vad jag tror ganska tidig Falcon 2008-01-02 MRF 175W. är det en äkta Falcon då eller bara en PRE- Falcon?

  17. #17
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jäkla tjafs hit och dit om vilken som kyler bäst... Vi bor i sverige, bara att dra en slang från 360'n och ut genom väggen. Instant intecooling!

    Se upp för kondens dock...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  18. #18
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Har en Jasper. Så dom som påstår att dom inte säljs i Sverige yrar för jädrans ILLA! Elgiganten har sålt dom sen i december åtminstone!

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Finns nog bara i någons interna bild av verkligheten.
    <ironi> Jomenvisst serru, jag knarkar utskrivna droger och är helt slut i huvudet på morgonen! </ironi>
    Istället för att sitta o säga att jag skriver smörja, sätt dig o modda lite saker själv! Så kanske du ser saker med egna ögon...
    "Börjar bli lite less på vissa kommentarer från arbetsgivaren!"

    Citat Original inlägg av Rostad360 Visa Inlägg
    Aha men liksom jag undra liksom för jag har en vad jag tror ganska tidig Falcon 2008-01-02 MRF 175W. är det en äkta Falcon då eller bara en PRE- Falcon?
    Det jag menar m3ed "Pre falcon" är Före Falcon.
    Första HDMI boxarna som släpptes är i regel bara samma gamla skräpkort som rasar "Rödringar ofta" med Heatfix, Plåtfläns med kopparrör genom på CPU + GPU alufläns med Koppar rör med förlängning till en till Alufläns som får begagnad varmluft från CPU *Kan nog ta en bild om jag får in en till.

    De första HDMI skeppades på detta sätt, sedan kom Falcon med V-format Aluminiumblock utan kopparrör på CPU.

    Nedan har jag attatchat två bilder men ni måste vara inloggade och registrerade för att se dessa.
    Bild 1 = Gamla skitkortet som RRODar för ingenting! *Notera kopparröret i CPU flänsen*
    Bild 2 = Gamla kortet efter MS RROD fix, notera den extra förstärkta GPU kylflänsen och den fortfarande kopparrörs genomborrande CPUn

    Bild 2 ser man i "PRE FALCON" där Ms bara kastat på en HDMI port o dessa maskiner rödringar lika lätt som maskiner som varit inne på RROD hos MS som är av gamla modellen.

    Bild 3+4 = Falconmoderkort, notera den V-formade Aluminiumflänsen.
    Attached Images Attached Images
    Last edited by Pendragon; 2009-01-14 at 11:30.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  20. #20
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    55
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    <ironi> Jomenvisst serru, jag knarkar utskrivna droger och är helt slut i huvudet på morgonen! </ironi>
    Istället för att sitta o säga att jag skriver smörja, sätt dig o modda lite saker själv! Så kanske du ser saker med egna ögon...
    "Börjar bli lite less på vissa kommentarer från arbetsgivaren!"



    Det jag menar m3ed "Pre falcon" är Före Falcon.
    Första HDMI boxarna som släpptes är i regel bara samma gamla skräpkort som rasar "Rödringar ofta" med Heatfix, Plåtfläns med kopparrör genom på CPU + GPU alufläns med Koppar rör med förlängning till en till Alufläns som får begagnad varmluft från CPU *Kan nog ta en bild om jag får in en till.

    De första HDMI skeppades på detta sätt, sedan kom Falcon med V-format Aluminiumblock utan kopparrör på CPU.

    Nedan har jag attatchat två bilder men ni måste vara inloggade och registrerade för att se dessa.
    Bild 1 = Gamla skitkortet som RRODar för ingenting! *Notera kopparröret i CPU flänsen*
    Bild 2 = Gamla kortet efter MS RROD fix, notera den extra förstärkta GPU kylflänsen och den fortfarande kopparrörs genomborrande CPUn

    Bild 2 ser man i "PRE FALCON" där Ms bara kastat på en HDMI port o dessa maskiner rödringar lika lätt som maskiner som varit inne på RROD hos MS som är av gamla modellen.

    Bild 3+4 = Falconmoderkort, notera den V-formade Aluminiumflänsen.
    Okej men liksom jag är inget direkt för att öppna min box o kolla då jag ahr en tendens o kortsluta saker hela tiden ahr en historia bakom miog där jag kortslutit PS1 PS2 xbox orginal hankontroller ja jag är en levande strömledning så jag undrar tror du efter din erfarenhet att jag har det gammla moderkortet som RROD hela tiden eller det "nya" Falcon

    det står MRF: 2008 - 01 - 02

    och på PSU:n står det 175W

    är det Falcon då ? eller piss?

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    175W = Falcon

    Och som Pendragon säger, de första HDMI boxarna är inte Falcon, gäller huvudsakligen tidiga ELITE som var de första boxarna med HDMI.

    HANA (efterföljaren till ANA) är det chip som medgav HDMI-stöd i 360, och moderkort med HANA/HDMI kom väl gott och väl ett halvår innan "Falcon" släpptes.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. JASPER (Ny version av XBOX 360)
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 37
    Senaste inlägg: 2009-03-09, 13:36
  2. Hög ljudnivå
    By grossisten in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 20:45
  3. Normal ljudnivå på fläktarna?
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 18:15
  4. ljudnivå på en samsung
    By mickys in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 23:36
  5. Ljudnivå PSTwo
    By Gnude in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-05-11, 21:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •